• fonzie 81

hjälp min saab!!

jag har fått ett problem tror jag ! bilen går jämt och bra inget konstigt men i dag vid en korsning när bilen stod still la sig tempmätaren i bilen i bott och check engine lampan tändes men sedan gick den upp till normal när bilen rullade vad kan det vara?

• Svar på tråden hjälp min saab!!
  • fonzie 81

hej hej tack för att du svarar det är en saab9-5-98 .några mera tips bilen går ju klockrent ,frågade på jobbet i dag och dom pratade om luftbubblor i vattenssytemet vet du något om det?

• fonzie 81

hej hej igen ! jag har inte märkt att bilen läkt kylarvatten, och jag måste fråga vad har du gjort på dina bilar när detta problem uppstått?har dina bilar gått bra för som sagt denna går ju som en klocka ,men på mitt jobb så ville dom att jag skulle komma in med bilen så skulle dom sätta in felsökning på den och kolla vad bilen säger för säkerhetsskull .men jag uppskattar allt du har att berätta om detta eller vad dina bilar har haft för symptom ,ps bilen har gått runt 22000 mil nu om det nu skulle ha en betydelse.mvh

• fonzie 81

betend den sig så då som jag beskriver?

• fonzie 81

hej hej! idag hände nåt med bilen igen ,tempgivaren i bilen var normal men check engine lampan tändes men bilen rullade fint från affären till den andra men där blev det stopp! bensinpumpen gick men bilen ville inte starta stog ett slag och beklaga mig efter ca 3-5 min prova jag igen och den startade gick som en klocka doch körde jag med fönstren nere vågade inte belasta motorn med ac ,väll hemma stängde jag av och på och bilen gick som vanligt ,våran granne trodde först det var någon starbox men då sa han även att den inte skulle starta alls för är den trasig så är den ,vad kan detta vara då bilen går helt normal inte ryckigt eller nåt?

Svar på tråden hjälp min saab!!