Det jag kommer ihåg allra tydligast som första minne, är då jag bet en kompis i pannan i ren frustration för att han inte fattade vad jag ville. Jag kommer ihåg hur arg jag var på honom, samt att jag var så fruktansvärt frustrerad för att jag inte kunde göra mig förstådd.
Jag bet honom mellan ögonen typ vid pannan, fick ett bra grepp och bet han tills han började blöda stackarn.
Han har fortfarande ett ärr.
Iallafall, då kan jag inte varit mer än året, då ingen av oss kunde gå ordentligt. VI låg på golvet å lekte.
Varför jag minns detta så tydligt i bilder, är nog för att jag därefter fick några hårda rapp på baken pga bettet jag delat ut. Jag minns allt så klart och tydligt, alla färger, möbler, hur allt stod och hur alla satt, vad alla hade för kläder på sig etc.
Mina föräldrar trodde inte på mig först då jag berättade att jag mindes detta, de trodde att jag trodde att jag mindes. Men de häpnade då jag kunde återge hur hela köket såg ut, vilka kläder de hade på sig och allt annat. Då fattade de att jag faktiskt minns händelsen tydligt.
Har en hel del andra minnen från väldigt tidig ålder, men orka skriva ner det nu.
Trötter..