• Nussa o Nusse

Fikasugna Göteborgsmammor aug/sept DEL 3

Fikasugna (blivande) Göteborgs-mammor aug/sept 09

TÄNK, REDAN DEL 3 I TREDJE TRIMESTERN! NU KOMMER BEBISARNA SNART!!!

Känner inte du heller så många småbarnsföräldrar/gravida som du kan prata med? Här är en tråd för alla Göteborgare med BF aug/sept 09 som vill följas åt under graviditeten och kanske även efteråt.

Så om du vill lära känna andra (blivande) mammor att prata med här på FL och senare kanske fika/promenera med IRL är du hjärtligt välkommen!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 20:39
    FÖDD JULI:
    26. Theodore, mamma Cornelia

BF AUGUSTI 09:
    2. Flina78 (Lina), 30 år, Härlanda, 1:a barnet
    7. Lyckoprinsessan (Erica), Masthugget, 2:a barnet
    24. Tedrickaren (Ulrika), 27år, Angered, 2&3:e barnet

BF SEPTEMBER 09:
    2. di78 (Diana), 31 år, 2:a barnet.
    (2. Mina3godingar (Cornelia), 37 år, 4:e barnet född 26/7)
    3. Chocolatefrog, (Julia), 29 år (30 när bebis kommer), Backa 2:a barnet
    7. SaraLj, (Sara) 28 år, Linné 2:a (eller 3:dje) barnet
    6. Scilia, (Cecilia) 30 år, Backa, 1:a barnet
    8. Camilla (Camilla)2 30år, 3:e barnet.
    9. Nussa o Nusse (Maja), 31 år, Backaplan, 1:a barnet
    9. rattle and hum (Eva), 30 år, 1:a barnet
    9. Rimfrostliv, 2:a barnet
    17 September2009 (Marie) 27 år, Partille 1:a barnet
    19. Rossan80 (Rosanna) 28 år, Partille 1: barnet

Dags att starta en FÖDD-lista??? Tihi...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 20:57
    26/9. Heidilitz (Heidi) 32, första barnet

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsmammor aug/sept DEL 3
  • Nussa o Nusse

Hoppas att ni hittar hit, här e senaste fikalistan!

Fika 7/7 11.30
    Diana (di78)
    Rosanna
    Julia med Sanna
    Cornelia
    SaraLj
    Maja

• Nussa o Nusse

Detta är alltså den rätta tråden, skriv inte i den andra med samma namn för det blev en ofrivillig dublett...

• Rossan80

Jajjemen har hittat hit!

Maja, jag står inte heller ut längre i denna värmen. Hoppas verkligen på att åskmullret jag hör långt borta når hit, skulle vara så skönt!

Skoj att så många kan fika!

Orkar tyvärr inte skriva mer. Allt på MVC var bra iaf, skönt!

Kramarna är för svettiga, så det får bli vink, vink!

• Chocolatefrog

Nu har jag också hittat. Tack Eva! Mig vara idiot på FL.
    Mätt och glad efter trevlig middag med syster. Vi åt på Chateau Beirut (störtkul namn) men gott var det iallafall! Nu ska jag lägga mig i hammocken en stund och läsa. Kram på er!

• Scilia

Helt otroligt, inte heller denna gång kan jag med och fika :(
    Har en sak inplanerad på hela veckan och det är samma tid...

Hehe, galet egentligen vad svårt det ska va..!

Skickar lite positiv energi till er för att stå ut i värmen!

• Flina78

Hej!

Är helt slut, orkar inte skriva. Har bara läst ikapp. Sjukt, men det känns som jag jobbar MER nu än jag gjorde innan. Receptionen är superhektiskt såhär års och alla andra som ska vara dör gör en massa annat så det är mest jag som håller ställningarna där. Suckar lite och tycker lite synd om mig själv. Längtar VERKLIGEN efter semstern.

Va hos BM idag. Järnvärdet MYCKET bättre - äntligen. Knodden ligger åt rätt och håll huvudet ruckbart.

Kram

• SaraLj

Hej nya tråden!

Nu har jag också hittat hit.

Jag har trååååååååååååååååååååkigt! Problemet är att jag inte kan röra mig så det är inte helt lätt att sysselsätta sig heller. Känner mig totalt isolerad. Så fort jag har lyckats övertala Micke att storstäda så ska jag bjuda hit er. Gjorde ett försök att få ordning på hemmet igår vilket slutade efter tio minuter då det gjorde så ont att jag var tvungen att sätta mig ner och grina.

Nu ska jag äta frukost och sen ska jag börja bocka av saker på min lista av saker som jag faktiskt kan göra.

Snart vänder det och blir underbart kallt.

krama magarna

• rattle and hum

Chocolatefrog - det var så lite så. Hoppas alla hittar hit.
    Chateau Beirut lät spännande - vad var det för typ av mat? Lite meze-inspirerat kanske? I så fall ska jag nog ta och besöka. Roligt med nya ställen.

Jag var också hos BM igår och även på ultraljud där de gjorde viktuppskattning osv. 1405 gram beräknas h*n väga nu. Och det såg ut att vara trångt därinne. H*n ligger för närvarande i säte, men det var inget som bekymrade dem ännu. Men är det fortfarande så efter v 35 så blir det väl försök till vändning eller liknande. Hur ligger era små?

Nu är det nedräkning här på jobbet. En halv dag kvar att jobba och sen är det semester Tjohoooo! Och jag tycker bara att det ska bli skönt med väderomslaget som de har lovat nu efter helgen, hade det varit ett annat år så hade jag nog inte tagit det lika bra. Nu ser jag fram emot lite svalare väder och kanske lite regn.

Kram till er alla

• rattle and hum

Förresten, har hittat en rolig tråd med förlossningsberättelser som kanske kan roa i värmen. I denna tråd finns även en massa länkar till gamla trådar i samma ämne.

Jag har i alla fall fått mig ett par goa skratt och blivit lite mer avspänd i förhållande till den stundande dagen D.

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m43421425.html

• Chocolatefrog

Hej tjejer!
    Hur har ni det i värmen? Jag har slängt alla "är det fint väder ska man vara ute"-principer i sjön, jag har officiellt flyttat ner i källaren och spelar tv-spel... Man och barn är på sjön idag med farmor och farfar, men eftersom jag har båtförbud stannade jag hemma. Och jag klagar faktiskt inte, hade inte orkat med en hel dag på öarna utan tillstymmelse till skugga.
    Eva: Japp, det är en libanesisk restaurang som mest har Meze-rätter. Jag tyckte det var jättegott, om än lite mycket friterade saker. Här är länken: www.chateaubeirut.com/ Vi tog en meny 2, så vi fick in en tallrik grillat också, helt suveränt kryddat. Min gubbe är väldigt tråkig när vi är ute och äter så vi hade aldrig gått till en sådan här restaurang så jag tyckte det var härligt att prova lite nytt. Det ligger i Majorna, ett stenkast ner från backen vid Sjöfartsmuséet. Men ffa var det kul att vara med syrran litegrann!
    Sara, gumman. Du, det finns en anledning till att vi är sjukskrivna, det har jag fått acceptera en gång för alla, även om det ger mig myrkrypningar i benen. Skaffa dig en hobby som du kan göra i soffan, jag har legat/suttit och gjort halsband till Sannas dagisfröknar. Då höll jag mig sysselsatt samtidigt som jag vilade. Och nu är det tv-spel som gäller...
    Lina: Vill du låna en krycka till tokarna? Har du inte semester snart då? Jag kan komma upp till Alingsås och ta med dig ut på glassutflykt!

Jag var ju inne på Östra i onsdags för att kolla sammandragningarna. De vet inte vad de beror på, men jag har fått stränga order att ta det lugnare. Maken fick verkligen en tankeställare när jag var såpass orolig att jag åkte in till sjukhuset. Nu ringer han mig femtioelva gånger om dagen för att kolla att jag ligger och vilar. Innan har han väl tyckt att jag gott kan hålla på med allt hushållsarbete (det har väl jag med förvisso) men nu blev han lite orolig och myyycket bättre på att hjälpa till här hemma.

Är det bara jag som har barn med mig på måndag? Om ni tycker det är jobbigt kan jag försöka hitta barnvakt, annars kan jag följa med en annan gång. Vi behöver ju inte gå till Glädjebubblan bara för vår skull menar jag.

Nu ska jag bara göra lite lunch innan jag går ner till min svala källare och Hogwarts spännande värld! (Ja, jag är en Harry Potter-fanatiker, nu vet ni det med!)

Kram på er och drick ordentligt!

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsmammor aug/sept DEL 3