• Nussa o Nusse

Fikasugna Göteborgsmammor aug/sept DEL 3

Fikasugna (blivande) Göteborgs-mammor aug/sept 09

TÄNK, REDAN DEL 3 I TREDJE TRIMESTERN! NU KOMMER BEBISARNA SNART!!!

Känner inte du heller så många småbarnsföräldrar/gravida som du kan prata med? Här är en tråd för alla Göteborgare med BF aug/sept 09 som vill följas åt under graviditeten och kanske även efteråt.

Så om du vill lära känna andra (blivande) mammor att prata med här på FL och senare kanske fika/promenera med IRL är du hjärtligt välkommen!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 20:39
    FÖDD JULI:
    26. Theodore, mamma Cornelia

BF AUGUSTI 09:
    2. Flina78 (Lina), 30 år, Härlanda, 1:a barnet
    7. Lyckoprinsessan (Erica), Masthugget, 2:a barnet
    24. Tedrickaren (Ulrika), 27år, Angered, 2&3:e barnet

BF SEPTEMBER 09:
    2. di78 (Diana), 31 år, 2:a barnet.
    (2. Mina3godingar (Cornelia), 37 år, 4:e barnet född 26/7)
    3. Chocolatefrog, (Julia), 29 år (30 när bebis kommer), Backa 2:a barnet
    7. SaraLj, (Sara) 28 år, Linné 2:a (eller 3:dje) barnet
    6. Scilia, (Cecilia) 30 år, Backa, 1:a barnet
    8. Camilla (Camilla)2 30år, 3:e barnet.
    9. Nussa o Nusse (Maja), 31 år, Backaplan, 1:a barnet
    9. rattle and hum (Eva), 30 år, 1:a barnet
    9. Rimfrostliv, 2:a barnet
    17 September2009 (Marie) 27 år, Partille 1:a barnet
    19. Rossan80 (Rosanna) 28 år, Partille 1: barnet

Dags att starta en FÖDD-lista??? Tihi...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 20:57
    26/9. Heidilitz (Heidi) 32, första barnet

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsmammor aug/sept DEL 3
  • Chocolatefrog

Hej tjejer!
    Tack för igår, det var jättemysigt! Fast jag dråsade i säng direkt när jag kom hem... Tack och lov sov lillan redan, väldigt skönt med en ledig kväll i trevligt sällskap!
    Ffa var det trevligt att äntligen träffa dig, Scilia!
    Queenzie: Som Scilia säger bor både hon och jag i Backa. Vilket område bor du i?
    Marie: Det var kul att titta på dig och dina kompisar! Men jisses vad osmidig man känner sig nu!
    Lina: Nu tar du det jäkligt lugnt de sista två dagarna! Tänk att få snusa en liten polisbebis snart!!! Sååå mysigt!
    Rossan: Tack för stand-by hjälpen med bilskrället! Hoppas ni kom hem ordentligt också! Blev det ett kvällsdopp?

Nu är maken iväg och spelar tennis, den morgonpigga token... Men sen har han lovat att försöka laga min bil. Men jag måste medge att jag kände lite skadeglädje när bilen vägrade starta för honom igår, eftersom jag har haft problem med den länge och han bara har avfärdat det!
    Just nu håller Sanna och jag på att experimentera med bubbelbilder. Det går sådär, men så länge damen har roligt och håller sig sysselsatt så får man anse det vara lyckat!

Stor kram på er alla och klappa magarna!

• Chocolatefrog

Såg ni förresten Sex Education igår? De är ett konstigt folk, engelsmännen!

• Rossan80

hej hopp!

Tack för en kanonkväll igår!

Julia tack än en gång för förberedelseoljan. Hoppas ni får ordning på bilen! Ingen fara att stå stand-by, vi kom hem lungt, men inget kvällsdopp. Vad är bubbelbilder?

Scilia, skoj att träffa dig oxå, då har vi till sist en navel som ploppat ut. .

Lina, så spännande att det inte är långt kvar nu. Ta det lungt och njut! Min tid hos MVC var oxå 8:00 igår. He, he

Marie, skoj att du bjöd in hos till uppvisningen, förstår att du längtar tills du skall börja träna igen, såg väldigt roligt ut. Bra träning oxå.

Så får vi vad dagen erbjuder. Kanske ska träffa 4 månaders bebis. Kanske minigolf, får se vad vädret tilllåter.

Känns som en hel del är på gång att närma sig slutspurten nu, spännande, jag ser oxå framemot barnvagnspromenader, med nyblivna mammor och bebisar.

Sköt om er! Vila! Njut!
    Kram på er!

• Rossan80

Jo julia jag såg sex education. Nu fick killarna lite övningar oxå. Kommer dock inte ihåg så mycket, var trött. men sista reklamen åt jag lite; en hembaktblåbärsmuffins och avokado fick energi, så sen satt jag vid datorn till halv ett. Sov gott tills halv sju, men sen kunde jag inte somna om.

• Flina78

Tack för igår brudar. Väldigt kul att träffa dig Cecilia! Jag hoppas kunna ta med mig en nykläckt bebis nästa gång... men förmodligen går jag väl över tiden med minst två veckor *suckar lite vid tanken*. Hoppas även att ni andra nytillkomna i tråden har lust att hänga med. Snart får det ju dessutom bli en del barnvagnspromenader.

Jag svängde förbi Tranquilo en kosrt sväng innan jag åkte hem. Sambon va där med några gamla arbetskamrater som jag inte träffat innan. De drack Mojito så jag kände mig inte i riktigt rätt sällskap

Kunde verkligen INTE sova i natt. Jag behöver massor med sömn numer och har nog bara fått fem timmar, är som en zombie idag och längtar redan hem till sängen. Det är nu dryga fem timmar kvar på arbetsdagen. Tur att det är lugnt idag.

Jag tänkte ringa Familjerätten och se om det går att anmäla faderskapet redan innan Knodden kommer (vi får ju en liten Bastard). Någon som gjort detta?

Kram till alla bliviande mammor och deras magar

• Chocolatefrog

Flina: Mig veterligen kan man skriva på faderskapspapprena innan förlossning, det är ju för det mesta bara en formalitet.
    Tänk också på att din sömn börjar förändras nu. Kroppen ställer in sig på att inte gå in i djupsömn för att du ska höra bebisen när den vaknar på natten. Så det är tyvärr bara att vänja sig! Försök vila alla chanser du får istället.
    Rossan: Bubbelbilder är färgpulver som blandas med vatten och diskmedel. Sedan blåser man upp bubblor och lägger papper i bubblorna så blir det mönster. Men det gick inte så bra, hade nog för lite färg. Men det finns lite bilder på min blogg om du vill se hur det gick till!
    Kram på er!

• Flina78

Vi fick tid på måndag hos Familjerätten för att skriva på om faderskapet. Skönt att ha det fixat innan. Numret till dem är 031- 3679200 om någon mer tänkt kontakta dom innan. Annars ska man tydligen få ett brev hem när bebisen är född och man får fixa det den vägen.

Nu ska jag busa lite och kvällsäta en helt onödig kaka. Sen blir det tidigt i säng. Sambon jobbar natten och jag gör ÄNTLIGEN min sista arbetsdag imorn innan semester. Imorn kväll ska jag sjunga sing star och grilla med några kollegor.

• di78

Hej, hej...

Låter som ni hade en trevlig fika! Jag får försöka följa med nästa gång...

Vi var också på Familjerätten innan Arvid föddes, det var skönt att ha det avklarat! Denna gång har jag fått för mig att vi barafår hem papper för att skriva på, men jag kanske har fel... Ngn som vet?

Nu börjar vårt hem att likna ett hem! Det tar tid att komma i ordning.

Jag har börjat få jättemycket förvärkar och bebisen trycker jättemycket neråt... hoppas att det är ett tecken på att denna bebis inte vill stanna kvar i magen så länge som Arvid. Nästa onsdag blir det Aurora-samtal på Östra, hoppas att jag då får vet vad som kommer att hända. Jag hoppas ju på en tidig igångsättning (vilket min BM trode jag skulle få), men tänk om de tycker att jag skall bli snittad igen... vet inte hur jag ställer mig till det...

Trevlig kväll och kram på er!

• Rossan80

Måste bara få skriva av mig!

Risk för att detta blir långt.

Vet inte jag ska börja. Jag och min mor har inte haft nån bra relation, från min tonårstid, minns inte så mycket åren innan. Hon har alltid klagat på mitt val av killar, utseende, utbildning, beteende, ja allt Frågar aldrig vad jag vill eller önskar om jag är lycklig o.s.v. Varit perioder då vi inte hörts av oftast på grund att hon klanker ner så på mig eller killar. Jag vet själv att jag klankar ner på henne, men vem har lärt mig det? För tio år sen var hon noga med att jag skulle "kyssa många grodor", gör inte mitt misstag och bind dig för tidigt med en äldre gubbe. Så kallar hon min far. Inte roligt att höra. Har haft mina olika förhållanden korta som långa, men hon är ändå inte nöjd. Psykologen gav mig rådet att fråga om hur hon ser på sin roll som mormor. Frågade henne i tisdags när vi var ute och plocka blåbär. Svaret var det kom så hastigt på, så det har jag inte tänkt på. Hon har ändå vetat sen v.12.

Visst de ställer upp om man frågar, men inte roligt att behöva be om hjälp hela tiden känns ju som om de inte vill. Nu pratade vi över telefon, berättande igen om min molnande värk i ryggen, liknande mensvärk. Då kom frågan upp om jag skulle få flera värkar, hur ska ni göra då frågade hon, skall Oscar övningsköra då?? Vad händer om ni blir stoppade? Visst jag kan oxå tycka att han borde legat i mer och tagit lappen. Men han har svårt för teorin och känner sig inte redo för provet. Dels har jag tagit mycket tid, det sista. Tänker att det löser sig, vi kan alltid ta taxi, tar emot mer och mer att be om hjälp. Har ju inga syskon, och har svårt och be om hjälp hos kompisar.

Har tyckt att det varit käckt att vi bor nära 2.5 km, men nu kvittar det.

Känns jobbigare för Oscars mor är helt motsats för mycket på istället åh andra sidan hon vill ta föräldrardagar vabba med mera.Delaktig och undarande. Hon tror att hon ska få passa bollen från första början. Ingen som är lagom, blir såna kontraster. Skillnader oxå på deras relation, mer kroppskontakt kramar åh pussar, raka rör.

Mina föräldrar visar inte kärlek på det sättet alls, vet inte om mamma nånsin sagt att hon älskar mig, inte vad jag kommer ihåg. Tog upp det för ett ungefär ett år sen, men då sa hon att jag aldrig sagt det till henne. Vem börjar? Jag sa det till far, han blev helt rörd, var nog längesen nån sa det till honom.

Ursäkta detta inlägg, men var tvungen att skriva av mig.

• Scilia

Hej tråden!

Jag tycker att vi borde få till en fika innan Linas bebbe tittar ut!!

Jag ska nog ta och använda det där numret till familjerätten och få formaliteterna fixade,
    skulle ju som redan skrivet vara skönt att ha det fixat!

Rossan:
    Man behöver aldrig be om usäkt för att man behöver; skriva av sig/mår dåligt/tröst/stöd. Det är modigt och starkt och ska beundras!

Jag tycker det är JÄTTE tråkigt att din mamma inte tar allt till sig bebisen och tankar om att bli mormor när hon som du skrev ändå har haft lång tid på sig.
    Vem börjar..? Med att säga att man älskar ngn... ja du, HON borde ha börjat för länge sen. Om inte annat när du visade så tydligt att du saknat det.

För mig tog det en herrans massa år att ta körkortet, innan (som du skriver) jag kände mig redo. Men övningskörde läääänge innan. Det känns som en småsak, han kommer ju ta kortet när han är redo, har tid och ork. Men det tråkiga är när människor vill hitta problem, då gör man ju det..
    Kom ihåg att vänner GÄRNA FRÅGAS om att hjälpas! (och alla har ju rätt att säga nej...)

Kramar till dig!

/C

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsmammor aug/sept DEL 3