• kegan

Hård i magen, HJÄLP!

Min dotter på 8 månader är såå hård i magen, hon kämpar och blir helt hysterisk varje gång hon ska bajsa, det kommer ut stora bumlingar och det måste ju göra jätteont! BVC föreslog messmör men det ratar hon totalt, katrinplommonpure får vi i henne men inte så mycket att det ger effekt. Kör med matolja i vällingen men det verkar inte heller hjälpa. Nån som har nåt bra tips? Så jobbigt det här!

• Svar på tråden Hård i magen, HJÄLP!
  • Ellabus

Det finns katrinplommonjuice också, kanske lite lättare att få i henne större mängder om hon får det i en nappflaska?

• EsMamma

Vad får hon för välling? Kanske är det för mycket fibrer i den för hennes mage?

• Sannovitch

har lactulos till den lille o movicol till min store... haft sen nyfödd, med läkarens ordination vill säga men är de så att du inte får bukt med de så försök o kontakta bvc igen..

• kegan

TACK för alla snabba svar!

Russin vet jag inte om hon kan tugga än, har ju bara två tänder..Katrinplommonjuicen drack hon första gången men sen har hon inte velat ha den.. Vi har kört med mild havrevälling 6 månaders men har börjat med 8 månaders fullkornsvälling nu. Men hon har ju alltid varit hård i magen, enda sen vi började mad smakisar, och då ammade jag ju endå mycket men hon blev hård endå..

• Majki

min son är 8 månader har varit hård i magen sen han föddes. DET ABSOLUT BÄSTA då jag vet efter som jag testat allt är. KATRIN PLOMMON pure.... jag började för att få igång det. gav jag EN hel sådan liten burk i gröten på morgonen sen tog det inte lång tid så bajsa han själv. sen fortsatte jag med lite mindre katrin plommon i varje gröt och mat portion.. direkt jag slutade blev han hård igen.. men detta gör i alla fall så han kan bajsa själv och på så sätt får vänja magen och trycket vid att bajsa själv så tillslut så klarade han av att bajsa utan någon hjälp alls:)

• pigglet

Våra barn blir helt rinniga av kiwi. Supereffektivt för många, verkningslöst för andra. Mixa 1 och prova...

• kegan

Ja katrinplommonpure funkar superbra, fick i henne en hel burk en gång och det gav resultat minsann men hon är en liten matvägrare denna tös så det är inte lätt att få i henne nåt alls, speciellt inte i denna värme, förutom välling och det är väl den hon blir hård av.. Man blir ju bara frustrerad! Vill ju hjälpa henne pånåt vis, men man kanske måste prata med bvc igen och få lactulos..

• kegan
    pigglet skrev 2009-07-02 22:28:10 följande:
    Våra barn blir helt rinniga av kiwi. Supereffektivt för många, verkningslöst för andra. Mixa 1 och prova...
    Värt att prova absolut! =)
Svar på tråden Hård i magen, HJÄLP!