Inlägg från: Underbarson |Visa alla inlägg
  • Underbarson

Tajta byxor...

Jag är i v13 och för två veckor sen räknade jag hur många par byxor inklusive jeans jag äger. Av 30 par byxor så kan jag endast ha 2 par och dom har inga knappar eller blixtlås. Var tvungen att köpa ett par snickare byxor i jeans på H&M. Dom vanliga mamma byxorna är för stora än så nu har jag 3 par byxor...jäkligt surt...men men...kan inte använda vanliga jeans och ha knappen uppknäppt för pga mindre höfter än många andra så kasar byxorna ner...
    Vad gör man??

• Underbarson

Chiba: Det är skitjobbigt speciellt när man inte har mkt pengar för tillfället att inhandla 3-4 par nya byxor. Jag ska experimentera nån dag med resår. Har inhandlat brett resår som jag ska sy fast på sidorna på några byxor efter ha klippt upp dom 1,5 dm. Har någon annan testat detta?
    Jag vägde mig igår och har ökat ytterligare 2,3kg på bara två veckor så nu har jag gått upp 8 jäkla kg och är bara i v13..inte ens halva grav gången...känner mig irriterad och lite arg. Pga diabetes äter jag väldigt lite av socker - rent socker, socker i produkter, vetemjöl, mjölksocker, fruktsocker. Visserligen äter jag 3 fulla måltider samt ett antal mellanmål som jag har blivit tillsagd...fy för...INTE KUL ALLS....
    BM har sagt att det är normalt att gå upp 10-15kg under en grav...alltså har jag bara 7kg mer att gå upp men tror jag blir en jätte...

• Underbarson

Visst är dom dyra på nätet samt där är det ännu svårare och veta om det passar än. Har annars inte haft problem att handla kläder över nätet då och då. Sen vill man inte inhandla för mkt för det är en kort period man ska ha dom...synd vi blivande mammor inte får jämka grav kläderna...

• Underbarson

Därför är det ju att föredra päls..dvs om vi var djur (hmm, det är vi ju visserligen) så hade pälsen bara tänjts ut eller om Eva i Paradiet inte åt jäkla äpplet så hade dom aldrig upptäckt att dom var nakna...

• Underbarson

Är det inga som är duktiga på att sy om gamla kläder som kan ge lite tips??

Svar på tråden Tajta byxor...