• Monica82

Flytta till Borås...

Hejjsan

Jag och sambon sitter och funderar på var vi vill flytta och har börjat prata lite om Borås. Är det någon här som bor där och vill berätta lite om Borås. Vi bor i Göteborg nu men vill komma bort från stan lite känner vi det som. Vilka områden är bra eller mindre bra i Borås?

Tacksam för de svar jag kan få{#lang_emotions_flower}

• Svar på tråden Flytta till Borås...
  • miomion

I Ingared finns dock bara bostadsrätter o radhus o så o villor. Men i Alingsås finns ju även hyresrätter. Om ni har en hyreslgh redan i Gbg, vill jag tipsa om www.lagenhetsbyte.se

• Gusman

Vi är Boråsare, dock inte infödingar.
    Svårt att säga vad som är bra o dåligt. Det beror ju på vad ni letar efter.
    Centralt eller på landet?
    Sjömarken är populärt om man vill bo lite utanför, lite dyrt för min smak.Sparsör är oxå fint men dyrt.
    Men Byttorp, Norrmalm, Villa stan (anses fint) likaså salängen och Parkstan!

• Gusman

Vill bara upprepa andra!
    Undvik Norrby och Hässleholmen.
    Hestra är väldigt fint, mycket nybyggt.

• Prenses

Byttorp är ett trevligt område tycker jag!

• beadis

Jag bor i Borås...en mkt trevlig stad...ganska bra underhållning på torget på sommartorsdagarna oxå...bra med uteserveringar

fråga gärna om det är ngt mer du undrar över

• Pruttiluskan

Jag är uppvuxen i Borås, men flyttat därifrån & flyttat tillbaka då jag hade mina vänner här när jag behövde stöd.
    Jag tycker inte om Borås, vill härifrån...beror nog på att jag har mina fiender här (föräldrarna).

Ställen ni inte borde flytta till (mycket stökiga områden) är...
    Hässleholmen, Sjöbo, Norrby, Boda, Hulta....

• Monica82

Tack ni alla som tagit er tid att svara!

• Geléhallon89
    Minika skrev 2009-07-03 21:01:09 följande:
    Tillägg: Sök dig till Norrmalm, Bergdalen, Salängen, Lugnet, Villastan, Centrum eller Östermalm. De tycker jag är de bästa områdena, Trandared är inte heller fel...
    Dom dyraste områderna ;P
  • Geléhallon89

Själv bor jag precis utanför borås. I sandared.
    Jätte mysigt och tar bara 20min in till borås centrum.
    Man behöver inte åka in t stan så ofta då dom redan har allt här typ. ;P

Svar på tråden Flytta till Borås...