• Monica82

Flytta till Borås...

Hejjsan

Jag och sambon sitter och funderar på var vi vill flytta och har börjat prata lite om Borås. Är det någon här som bor där och vill berätta lite om Borås. Vi bor i Göteborg nu men vill komma bort från stan lite känner vi det som. Vilka områden är bra eller mindre bra i Borås?

Tacksam för de svar jag kan få{#lang_emotions_flower}

• Svar på tråden Flytta till Borås...
  • Monica82
    ZandraClaesson skrev 2009-07-07 11:56:05 följande:
    Själv bor jag precis utanför borås. I sandared.Jätte mysigt och tar bara 20min in till borås centrum.Man behöver inte åka in t stan så ofta då dom redan har allt här typ. ;P
    FHar fått för mig att de bara ska finnas köplägenheter där, är det så??
  • Monica82

hejjsan
    Är det någon här som vet något om Viskafors och Sandaholm... funderar på att kika på lägenhet där nämligen. Är de omöjligt att bo där utan bil?? Verkade inte finnas allt för mkt affärer direkt...{#lang_emotions_undecided}Dock verkade området väldigt mysigt!{#lang_emotions_smile}

• Geléhallon89
    Monica82 skrev 2009-07-07 14:54:17 följande:
    hm det vet jag faktiskt inte. vi bor i hus. men det kanske kan stämma?
  • Minika

Svaneholm?
    Njaee, inga höjdarområden. Men det går ju bussar in till stan...

Monica82 skrev 2009-07-07 16:34:47 följande:
    hejjsan Är det någon här som vet något om Viskafors och Sandaholm... funderar på att kika på lägenhet där nämligen. Är de omöjligt att bo där utan bil?? Verkade inte finnas allt för mkt affärer direkt...Dock verkade området väldigt mysigt!
  • Minika

Kanske är så men också de bästa!

ZandraClaesson skrev 2009-07-07 11:54:52 följande:
    Dom dyraste områderna ;P
  • thebettygirl

Har ni funderat något på Bollebygd? Där har ni lille ortens alla fördelar, närheten och kommunikationerna till Göteborg om ni vill snabbt komma dit för lite roligare shopping, träffa era göteborgsvänner... Och sen är det förhållandevis billigt boende där. Dessutom, om ni trivs, så kanske ni investerar i ett hus, och i alla fall vad jag har hört så är det ett område där man verkligen kan förvänta sig höjda huspriser på sikt i och med att allt fler söker småstadens närhet till storstad.

• Caysa

Jag är hitflyttad boråsare, kommer ursprungligen från gbg
    Jag trivs så himla bra!!! Precis lagom stor stad!
    Vi bor på druvefors och trivs kanon, men har inga barn (än...)

Det jag gillar med stan är att den är liten nog för att allt ska finnas nära och inom promenadavstånd, men ändå så stor stad att inte alla känner alla.

Ni borde åka hit och kolla på flera lägenheter i olika områden så att ni får er en bild av stan! Eller åk hit en hel helg!

Och nu så ska det väl äntligen bättras på på pendellinjen till gbg också...

• beadis
    hejjsan Är det någon här som vet något om Viskafors och Sandaholm... funderar på att kika på lägenhet där nämligen. Är de omöjligt att bo där utan bil?? Verkade inte finnas allt för mkt affärer direkt...Dock verkade området väldigt mysigt!
    jag bor i Viskafors, fråga på
  • S a C

Rent allmänt skulle jag nog rekommendera att ni letar i ytterområdena (en, en och en halv mils radie) längs R40, då är det lätt att ta sig in till centrum med både bil och buss. I de flesta orterna går bussen minst en gång i timman.
    Vill ni bo nära centrum (tio minuters gångväg) skulle jag nog rekommendera de flesta områden, det är väl Norrby som är invandrartätt och har dåligt rykte bara.
    Dom andra "dåliga" områdena tycker jag ligger för långt från centrum så dom räknar jag inte med. {#lang_emotions_laughing}

Monica82 skrev 2009-07-03 21:01:16 följande:
    Å tack för snabbt svar. Vi har tänkt att ha hyresrätt i början i vart fall och har börjat kika på lite områden. Har kikat på ett bolag som har treor ute på lars kaggs gatan...vet du i vilket område det ligger? Vilka områden skulle du rekomendera att försöka ta sig till?
    Lars Kaggsgatan är lite gangsterområde, högre brottslighet än genomsnittet och dåligt rykte.
    Monica82 skrev 2009-07-07 14:54:17 följande:
    Är uppvuxen i Sandared och det är ett jättetrevligt samhälle. Affär, badplats och nära till skogen och "landet".
    Det finns absolut hyresrätter där, bland annat radhusliknande med uteplats och lite trädgård. Det är inte så många som flyttar dessvärre, så det är svårt att få tag på.
    I Viskafors finns affär. Och det går bussar, två gånger i timman om jag inte minns fel.
  • Monica82
    snart3barnsmamma skrev 2009-07-08 14:17:18 följande:
    jag bor i Viskafors, fråga på
    Hejjsan
    Vi ska iväg o se på lägenhet i Svaneholm som låg i närheten till viskafors om jag inte förstår de hela fel. Men är det lugna områden?? Förstår de som att från viskafors går de tåg och buss medan de från svaneholm bara går buss?? Finns det mycket affärer i viskafors eller i vart fall en bra mataffär??
Svar på tråden Flytta till Borås...