• Kristin24

Karlskoga tråd 9

Startar en ny tråd då nr 8 stängts innan vi gjorde en ny.

Här träffas vi från Karlskoga och pratar om allt möjligt , träffas ibland också.
    Välkommen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-04 11:24
    Länk till förra tråden

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m42811831.html

• Svar på tråden Karlskoga tråd 9
  • Jes sica

Hej flickor! Har tagit en fl paus eftersom datorn blir sjukt seg när jag vart inne här men efter storrensing på datorn hoppas jag det löst sig.

Ser att ni haft en massa trevligt på semestern härligt Jag och Daniel kom hem frånsthlm idag. Har vart barnlediga gått på grönan sovit på hotel och ätit gott supermysigt

Marina: Megastort grattis! Vad roligt!!

• 3busungar

kristin:
    min dotter får vara ute rätt mycket själv.
    nu bor ju vi i villa o kan ha full koll på henne
    (har fönster o dörrar överallt på huset känns det som)
    o våran väg är så bilfri som de kan bli.
    särskilt nu på sommaren så då får hon vara mer fritt.
    Skulle det vara något så är vi blixt snabbt ute..

Det är svårt o veta när man ska ta det där steget o låta dem få röra sig lite mer fritt o vara själva.
    nu bor väl ni i lägenhet o kanske någon våning upp kanske?
    så då känns det kanske lite längre bort .
    synd att ni inte har tex balkongen eller iallafall ett fönster mot lekparken så ni kan se henne..
    ropa om det skulle vara något,man har mer koll.

men man kan testa små stunder till en början.
    o att man har som regel att hon/han inte får gå någon annanstans
    än lekparken o det ni tycker verkar okej.

o om det finns fler barn i lekparken eller om hon är helt själv
    kanske spelar in.
    men du kan ju testa o så kan du smyga ut o "kolla läget lite"
    se vart hon går o gör.

kanske kommer det ut någon kompis så hon inte blir helt ensam,
    det känns också lite lättare i början.
    att de är 2styckna..

• Jes sica
    Kristin24 skrev 2009-07-16 15:39:17 följande:
    Idag ska vi till några vänner i Degerfors och grilla...Dan är ledig i morgon och en vecka, sen ska han snickra igen. Märker på honom att han gillar att få jobba igen...även om han bara hjälper en polare.Petra och Sanna: låter ni era äldsta gå till ex lekparken själva om det är runt hörnet.Elsa vill gå dit själv...men jag gillar inte det då jag inte har något fönster ut mot lekparken.Vill ha full koll på vad hon gör...Gjorde pannkakor utan ägg och mjölk idag...blev bra, Elsa tyckte de smakade bättre än vanliga...haha
    Här hemma får Linnea vara själv ute på tomten men då ser jag henne hela tiden, när vi är hos mamma får hon vara ute själv vid lekparken en liten bit bort, det är så bra område där utan vägar så då känns det oki. Är det i närheten av vägar tycker jag inte det är okej, även på harmlösa vägar kan det komma bilar och köra fort.

Förresten snart flyttar vi IGEN Mamma har äntligen bestämt sig för att flytta ihop med sin nya så vi tar över hennes radhus, blir senast till nästa sommar. Ska bli såå bra!!
  • Kristin24

Ja det är svårt det där med att inte vara så harig...är en otrevlig väg utanför oss där folk kör som dårar när de "genar".
    Ja nej vi väntar nog tills hon blir lite äldre...bättre jag är med i lekparken så jag har koll.

Idag bakar jag bullar, skulle gjort det i Torsdags men hann inte då vi var till Degerfors och grillade.
    Jätte trevlig kväll och barnen fick kompisar direkt.

Lite tragiskt bara för mannen som drunknat i Möckeln känner vi och Dan´s mamma känner honom jätte väl..hennes killkompis är helt knäckt då det var hans barndomsvän.
    Alkohol kan ställa till det rejält.

• 3busungar

kristin:
    fy vad hemskt med drunkningsolyckan.

men jättegott med hembakta bullar"slurp"

• virreh2

Jessica: Så ni ska flytta till Malmhagen =) va kul..

• Kristin24

Oj vilken fin stor mage Virreh...måste verkligen vara ivägen nu va?

Bullarna blev jätte goda, Elsa tog med en påse till mina föräldrar idag, hon ska sova där...hon tycker det är tråkigt hemma nu när det regnar.
    Bra att hon får egentid med dom nu innan de åker till Gotland på Torsdag.

Vi ska vara hus och kattvakt så då vill vi ha soligt väder.

• tinni78

Nu har vi varit uppe i stugan i några dagar igen och kom hem i förmiddags. Jag ska jobba denna vecka och det känns ganska okej med tanke på vädret och att det kommer två semester veckor till sedan .

Jessica: Välkommen tillbaka till tråden och FL! Vad kul att ni ska flytta igen, även om själva flyttandet inte är så kul.

Kristin: Jättehemsk med drunkning olyckan, jag tycker alltid sånt är jättejobbigt även om jag inte känner personen i fråga.

• Tinkolina

Hejsan,

Nu är vi åter hemma efter en tur till torpet och sedan en sväng med segelbåten.

Kristin: Här hemma låter vi Oscar röra sig fritt runt tomten och huset. Frågar han först får han gå till Arvid som bor 4 hus bort. Längre än så rör han sig inte själv härikring. Han har inte frågat ännu och vi har inte uppmuntrat honom. Alla barn är ju olika mogna men jag vill ännu ha Oscar lite under uppsikt. Barn i Oscars och Elsas ålder är ju rätt impulsiva och även om de lovar att inte göra saker så kan ju löftet lätt glömmas bort!

Marina: Inte ska ni flytta från stan va?!?! Drömde det inatt någonstans mellan att jag var bäst i klassen på ett matteprov och att jag och 2 nyfunna vänner plankade färjan mellan travemunde och trelleborg genom att klättra upp på båten från vattenytan!

• Kristin24

Ja är skillnad med en tomt , vi har inte lekparken utanför utan runt hörnet.
    Hos mina föräldrar får hon gå ut själv.
    Ja är nog klokt om vi väntar något år.

Innedag idag...skulle städat..men gör de i möra i stället.

Svar på tråden Karlskoga tråd 9