Inlägg från: Käskargej |Visa alla inlägg
  • Käskargej

Hög feber ofta...

Båda mina söner har samma problem. Vår äldsta får över 40 graders feber med 3-4 veckors mellanrum. Inga andra symtom och som vanligt dagen efter. Vår minsta får så hög feber ännu oftare. Har även fått feberkramp för att febern blir så hög....

Vår äldsta har antagligen periodisk feber. Det har tagits prover på honom och de har uteslutit andra saker.... Vår yngsta vet vi inte varför men kan ana att det är samma sak...

Hör av dig till barnkliniken! De brukar vilja utesluta vissa allvarligare saker! Ett tips inför eventuellt besök dit är att skriva upp vilka datum hon haft feber och hur hög feber hon haft.

• Käskargej

Vi ger oftast alvedon och Ipren varvat när barnen har feber. Yngsta sonen som haft feberkramper får alvedon och ipren samtidigt vid feber. Vi ger även mer än vad som står på förpackningen. Läkarna på barnkliniken har talat om hur mycket mer vi kan ge.

jag har också funderat kring det där med förskolan. Just nu är jag föräldraledig så det har inte varit några problem att ha stora sonen hemma en feberfri dag. Men nu när jag ska börja jobba kommer det att bli jättedumt! Barnen är ju som vanligt dagen efter de haft feber och skulle lätt kunna gå på förskolan. Jag kommer att få vabba hur mycket som helst...... Jag ska prata med vår förskola och tala om hur det ligger till. Hoppas att de förstår!

Svar på tråden Hög feber ofta...