Nu har jag läst din blogg och på många sätt är våra tjejer lika. Från att Maja var ca 1 år blev hon sjuk iprinsip hela tiden. När hon var 15 månader började hon på dagis och då började helvetet. Hon gick sina 2 veckor på inskolning sen blev hon sjuk. Öroninflammation, förkylning, astma... Sen blev hon frisk och jag blev sjuk... sen blev hon sjuk igen samma som föraa gången och så höll det på så där. Hon fick alla sina dagis baciller plus att jag fick hem en massa dagis baciller från mitt jobb... Så hela våren turades vi om att vara sjuka. Det konstaterades att hon hade astma och det var jättejobbigt för henne. Sen har det bara rullat på. Den ena infektionen har avlöst den andra. Förra året tror jag att jag vabbade över 80 dagar plus att hon var sjuk när vi hade semester på sommaren, vid påsk och jul...Hon har utredits för en massa bla immunsjukdom. Så när hon var 2 år och nån månad ringer läkaren och säger att hon har en IgA brist... jaha, men vad innebär det. Ingenting troligtvis säger då läkaren men när jag läser mig till vad IgA brist är så är det en nedsättning på slemhinnorna i kroppen och ja... slemhinnor har man i luftvägarna, öronen och det var just där hon var sjuk mest.
Men sen på sommaren så hade hon inte längre någon immunbrist för nu var värdena bra igen... Men hon fortsatte att vara sjuk ofta. Har haft en friskare period under hösten fram till december, sen var vi där igen. Hon var sjuk 6-7 gånger under 2-3 månader... Sen har hon peppar peppar varit frisk under våren här, är helt förstummad, men nu verkar det ha kommit tillbaka igen med febertopparna i alla fall. Men så har Maja gått i en liten grupp på förskolan och inte utsatts för så mycket baciller och nu har hon börjat på en ur och skur förskola med endast 12 barn i gruppen. Kanon, nu hoppas vi att hon håller sig friskare.