Hög feber ofta...
jag har en son som har varit mycket sjuk sedan han föddes med febertoppar utan andra symtom. Efter ca 1½ på vc för koll varje gång han hade feber så gjorde dom tillslut en ordentlig utredning av han. Och vi fick då svar att det var periodisk feber. Det var för det mesta 3 veckor mellan febertopparna. febern ligger ofta mellan 39-41 grader och sjunker som inte trots medicin. Sänkan är åxå hög mellan 50-150. Han får svullna halskörtlar och blåsor runt munnen. efter utredningen så blev han helt plötsligt symtomfri i 6 månader och vi trodde att det bara hade vuxit bort men inte alls ,det är tillbaka och nu är det 2 veckor mellan febertopparna.
har läst just att man kan operera bort halsmandlarna men det vill dom inte göra här för dom är rädda att det då sätter sig i lungorna säger dom.
Annars så har jag som inte fått så mycket hjälp av nån,ingen säger direkt vad man kan göra eller så utan jag sitter å kollar på nätet å letar information själv.
Det har varit en jobbig tid framförallt tills man fick veta vad det var . Nu vet man och kan slappna av lite ,man är så van nu så.
Men det är klart det tar ju på med jobb åxå ,inte så kul att måsta vara hemma så mycket då han blir sjuk.
Hoppas kinna få kontakt med nån mer så man kan prata och höra hur andra har det å få tips å råd av varann.