• Karin J

Hög feber ofta...

Hej

Hitta eran tråd när jag sökte på periodisk feber.
    Våran son har något liknande, sjuk ofta ca en gång i månaden med 40 graders feber i 5-8 dagar. Utan andra symtom och oftast med en sänka på över 200.

Än har vi inte fått en diagnos men håller på och utreds. Skriver just nu feberdagbok som ska skickas in.

Han har haft det sen han var ca 6 månader och är i dag två år.

Hälsningar Karin

• Karin J

Okej, kan de behandla det med kortison?

Ska försöka ta tag i och skriva ner hur han varit sjuk sista månaderna och sen skicka in till läkarna. Har varit lite fullt upp här hemma så jag har inte orkat med.

Himmla skönt att hitta den här tråden måste jag säga.
    Hittade någon mailinglista om periodisk feber också där jag har gått med, men inte fått några svar än.

• Karin J

Har ni bokade besök, eller får ni ringa varje gång när hon är sjuk och varit sjuk i tre dagar.
    Så är det för oss, ringa varje gång han varit sjuk i tre dagar, sen görs det vanliga, ta crp och eventuellt andra prover, kolla urin och kolla igenom honom.
    Oftast går deras mätare i taket där max är 200 i crp.
    Nu har vi fått börja utredas på större ort, men de väntar väll på att få in feberdagboken antar jag. Så det är väll mitt fel att jag inte hunnit med riktigt.

• Karin J

Lycka 1
    Vad skönt att det händer något för er nu i alla fall.

Vårdnadsbidrag har jag tänkt på. Men tänker undersöka saken först när jag vet om den lilla har likadant om Elias. Han är bara en månad än, så än så länge håller han sig frisk tack och lov.

MOM2006
    Det är väll värt att undersöka vidare om det kan vara någon orsak.
    Elias blir aldrig sjuk bara 1-2 dagar utan det håller i sig minst 4 dagar och nästan alltid 6-7 dagar.
    Han är sjuk nu och har varit sjuk sen i natten till torsdagen. Det är först i går vi börja känna att det är på väg bort, så testade att låta bli att ge febernedsättanden, men då var det uppe i 39 när det gick ur, så det var bara att ge igen.
    Så än är det inte ok, men i dag har han varit rätt pigg fast han har 38.

Svar på tråden Hög feber ofta...