-
-
Svar på tråden Är det praktiskt och smidigt att köpa badstöd som de ligger på i badbaljan eller bara onödigt??
-
Jag tyclkte att det var helt suveränt när Sparven var liten....
-
Vi har använt vårt massor, alltså ett bra köp!
-
Vi har aldrig använt nåt sånt. Hur tvättar man ryggen i ett sånt? Säkert behagligt de första två - tre månaderna, men enklast för oss var att bada med bebis i badkaret, nu när han kan sitta är det enkelt att bada i baljan.
-
Kanoooon, sen är det bara att sätta direkt i badkaret. Har vi t o m nu till tösen på 7 månader i väntan på badstol
-
Har aldrig haft och tycker därmed att det är onödigt
Har aldrig känt något behov av att ha nåt sånt. Först har jag badat dem i handfatet, sedan i diskhon och sen i badkaret. Elliot är tre månader och badade själv i badkaret för första gången. Jag lägger en frottehandduk som halkskydd på botten och tappar upp så det blir ca 3-5 cm vatten, sen får han ligga där och sprattla.
-
Min väninna köpte ett sånt, aldrig använt det...
-
Vi fick en badbalja av faster men nu måste vi köpa en ny för den har blvit för kort och en balja med hål är ett måste då vi kan ha den i badkaret. Vi kan då ducha Ida utan att det blir översvämmning.
Badstöd köpte jag till Ida när hon var 5 månader och den är guld värd eftersom hon vill sitta upp men inte klarar det. (Det blir lite tungt i längden.) Fick oxå flytta från köket till badkaret eftersom hon plaskar med fötterna. Så jag kan varmt rekomendera ett badstöd fast man kanske inte vill använda den när bäbisen är nyfödd men senare är den jättebra. Men se till att isf köp en med ställbart grenstöd då blir användningstiden längre..Ett annat plus för den är att du för bägge händerna fria att tvätta bäbis med...//L -
ja e man handikappad så kan det väl va ett bra hjälpmedel men , näää jisses visst kan man väl hålla i sitt barn?
-
Onödigt!!!!
-
Asså...tror vi kanske pratar om olika saker??
www.babyland.se/images/articles/700/BP2887.jpg
Är det sån du menar?