-
-
Svar på tråden Är det praktiskt och smidigt att köpa badstöd som de ligger på i badbaljan eller bara onödigt??
-
De är otroligt praktiska!!!!
Hade ingen i början utan köpte en när Nea var kanske 2 månader och ett bättre köp får man leta efter. Istället för att krångla med att hålla i henne och tvätta samtidigt. Så sitter/ligger hon i den och jag har båda händerna fria. Hon myser verkligen där och älskar att bada. Har badbalja nu, kanske är annat om man har badkar men jag tycker ändå att det är praktiskt att kunna ha båda händerna fria! -
Jag har inte alls saknat en sådan. Har haft sonen i balja i början, då jag höll med "badgreppet" med ena handen och så tvättade jag med den andra. Nu badar vi tillsammans och det går super!
Men visst, det kan vara smidigt om man behöver sträcka sig efter en handduk eller så.
Men det finns ju så himla mycket prylar som vi föräldrar anses BEHÖVA och inte kan klara oss utan....för mig är detta är sådan grej! -
Vår dotter är 5 månader och vi fick "ärva" en badbalja med sittstöd. Vi använder den ofta. När hon kan sitta själv behövs den inte längre men alltså kommer vi ha användning av den i totalt sett ett halvår.
-
Hej! Smaken är som baken, men jag tycket att du ska skaffa en. Bland det bästa vi köpt. Vi badar varje kväll och Eddie gillar att ligga i den. Det blev lite trångt i badbaljan så vi har den i badkaret. Han ligger och viftar med armar och ben och är lycklig.
-
Jag rekommenderar en sån. Vi köpte den faktiskt inte förrän Isabelle var nästan tre månader och började bli för stor för baljan. Nu ligger hon på den i badkaret istället och det går så lätt att bada henne. Tyckte det var svårt att nå ner och hålla henne i badkaret själv.
Dessutom har vi med badhjälpen till babysimmet istället för att släpa runt på babyskyddet. -
Helt suverän! Bästa inköpet jag gjort! Har användt den i badkaret från hon var ca 4 månader (kan användas tidigare också) tills nu då hon är 1 år men snart har hon nog växt ur den tyvärr. Lillan trivs super i den ligger/sitter och sprattlar själv hur länge som helst, det är lätt att vätta henne och man slipper få ont i ryggen av att stå lutad hela tiden. Senaste tiden har jag haft henne i den medans jag själv har duschat och det har också funkat kanon, hon är nöjd och glad och jag kan tvätta mig i lugn och ro samtidgt som hon också blir ren! Kan varmt rekomendera den, fast det är klart alla bebisar är ju olika och det är inte säkert att den är samma hit för alla.
-
Det e ju det oxå att vi inte har Badkar. Tar den upp mycke av badbaljan om ja har den i den?? Annars e den onödig..
-
Tycker det är skitbra! Och passar alldeles utomordentligt i badbaljan.
Vi köpte vår second hand av en bekant. Vi visste liksom inte ens att det var nåt att ha men den ingick i "paketet" och visade sig vara toppen!
Nu när sonen är 6 månader och sitter själv behövs den inte, men jag förstår inte riktigt hur man annars ska kunna bada en halkig liten sprattlande bebis innan de sitter själva. -
Kan tillägga att vi använde den från och med första badet när han var nyfödd och det gick jättebra!
-
min son skrek vid bad innan vi köpte det och ja det har varit en av de bästa inköp vi har gjort.
-
Vi tycker badhjälpen var jättebra när Max var liten. Vi hade den i badkaret och nu har hans kusin lånat den och dom har den i badbaljan och tycker det fungerar toppen.
-
Helt suverän!
-
Jag hade nog inte köpt en. När de kan sitta är den ju onödig så det blir ganska kort användningstid och jag såg i din presentation att ditt barn redan är några månader.
-
Vi har aldrig använt ett badstöd. Det verkar vara onödigt. När Ella var liten så badade vi henne i baljan o nä rhon kunde sitta själv så blev det badkaret. Man måste juändå hålla i dem.
-
Ett av de bästa köpen vi gjort. Använde den i duschen då fick jag båda händerna fria och kunde duscha och tvätta honom.
Använde sällan badbaljan då vårt badrum är så trångt och det var mycket smidigare att bara sätta han i duschen. -
Ja, helt omöjligt att hålla i henne med armen över badkarskanten...blir ju jättejobbigt.
Och lägga Tindra direkt i badkaret vill jag inte heller, då kommer det ju in så mycket vatten i öronen. Sen vill jag inte doppa håret på henne när jag har i barnolja, då duschar jag håret med slangen istället -
Det är inte speciellt kort användningstid...kan ju börja vid nån månad och nu är Nea 5 månader och den funkar alldeles utmärkt i badbaljan än. Sååå mycket bättre än att hålla ena armen under nacken och försöka tvätta med den andra.
Stora:
Vi håller inte i Nea när hon ligger i "badstolen". Det går så bra ändå. Just därför är den praktisk, man har båda händerna fria! Annars vore den ganska onödig... -
Hm..med risk för att sno tråden...
Är det nån som använt en badstol med sugproppar som barnet sitter i, i badkaret, när det blir lite äldre? Erfarenheter i så fall? Hur länge har man användning av en sån?
Bäbbarna är ju hala som ålar och att hänga över badkarskanten är ingen hit... -
Jag skulel nog ha behövt det.. Vår doter hatade att ligga ner överhuvudtaget det gällde i famnen eller i badet. Bara gallskrek hysteriskt. Hon ville istället ständigt sitta upp.
Jag prövade själv attt bada henne tillsammans med mig i badkarlet. Så att jag hade vatten upp till axlarna, och hon fick sitta i min famn och sprattla. Hon blev jättenöjd då, då hon krävde mycket närhet och vill se vad som hände. (vi prövade at låta henne bada ensam som mindre, men hon ville til mig då). N idag(9 månader) badar hon dock så att hon kan krypa i badkarlet och sitta själv, och badar oftast ensam.....medan jag sitter bredbid och glor.
Använder igen badolja, utan smörjer in med kräm efter badet ist....som avslappnande massage. Så på såsätt blir ho inte så hall. (hade det i ettt ga...och var hur smårt som helst att hålla i henne.)
Värt att pröva iaf! -
vi har en sånn stol, men sonen använder inte den längre..den har sugproppar, men dom som bodde her innan har målat badkaret,så dom funkar inte, så man får hålla en hand på stolen konstant, men det hadde jag nog gjort oavsätt...det är enklast om man sitter i badkaret med barnet...jag vey inte hur den är i en balja......det testade vi aldrig...vi köpte den sent, så vi fick inte använding for den så länge, men iallefall tills han kunde sitta helt själv (vattnet har en tendens till att "hjelpa " barnet att tippa bakåt) nu får vi iallafall utnytjat en till max, när lillebror kommer.....(när han kan sitta, såklart) det kan hände vi har foto i gallerian, kommer inte ihåg om jag har raderat det.....