• Emeraldy

    Vi fortsätter väl ett tag till...

    ...eller vad säger ni?


    Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Svar på tråden Vi fortsätter väl ett tag till...
  • Emeraldy

    Jag vet inte om nån av er hann skapa nån ny tråd (eller om det ens finns intresse för det??) Men jag tjatar gärna vidare ett tag till även om det inte blir många inlägg från min sida just nu. Jag är så döless på datorer så jag försöker hålla mig så långt ifrån dem jag bara kan när jag är ledig

    I helgen har vi varit i Angsjön med mina föräldrar som är uppe från Uppsala. Tyvärr har det ju varit riktigt kallt i helgen, så det har inte blivit så mycket solande av som jag hade hoppats {#lang_emotions_sunny}

    Det var Bjurholmsdagarna med marknad på lördagen (jag älskar marknader ), annars har vi bara tagit det lugnt. Ätit gott, spelar kort och bara haft det bra

    Känns lite surt att Magnus och Moa har semester/sommarlov nu, men det är bara att bita i det sura äpplet och ställa klockan på 6:10 imorgon igen...

    Camilla:
    Usch, lät jobbigt för Vinga, men bra att ni hade det bra ändå


    Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • litetknyte

    Förstår det känns surt att inte du också är ledig Sara. N och V är också lediga nu, och N börjar jobba när jag blir ledig nästa vecka så vi har ingen mer semester ihop i år. Dock har jag sökt en vecka i september då vi förhoppningsvis tar oss till stugan alla tre.

  • Emeraldy

    Usch, jag har hjärtsorg Det var jättejobbigt att säga hejdå till framförallt Moa i morse. (Hon och Magnus åker upp till Piteå idag tillsammans med Johan, Thea, Anders och Cornelia. Jag åker upp med buss på fredag efter jobbet). Jag har aldrig varit ifrån mitt älskade allt så länge, jag brukar ju undvika att lämna bort henne överhuvudtaget! Det längsta vi har varit ifrån varann är ett dygn...

    Dessutom är jag ju - som bekant  - en rätt orolig själ. Så nu våndas jag över att de ska köra bil rätt långt. Magnus är en väldigt försiktig och bra förare som definitivt inte tar några risker i onödan, men alla andra idioter som finns på vägarna då?? Händer det nån olycka vill jag vara med...

    Nä, det kommer bli jobbigt det här... "Tur" (?) i oturen är att vi har mycket jobb som vanligt, så jag har blivit tillfrågad att jobba över i veckan.

    Camilla:
    Nä, det kan ju bli så också, att man knappt har nån semester tillsammans. Vi har ju varit så bortskämda tidigare då jag har varit lärare och ledig så länge.


    Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Alice i Umeå

    Hej hej!!

    Självklart ska vi snacka vidare!!

    Här har varit så fullt upp så jag har knappt haft tid att logga in.

    Camilla: Var köpte ni eran skjutdörrsgarderob i hallen? Minns jag rätt om det var Ikea?

    Sara: Jag skulle ju faktiskt tycka att det var hur härligt som hellst att få vara för mig själv ett par dagar. Men jag förstår ju att alla inte är som jag och jag kan förstå att du tycker att det är jobbigt.

  • Emeraldy

    Ikväll har jag faktiskt rått om mig själv genom att göra en av mina favoritsaker: shoppat Jag jobbade bara över en halvtimme och sen cyklade jag till Strömpilen och shoppade bara till MIG Jag tittade inte på ett enda klädesplagg till Moa! Jag köpte smink och hud- och hårvårdsprodukter, BH:ar, trosor och ett linne. Känner mig så nöjd {#lang_emotions_money_mouth} Sen avslutade jag allt med McDonald's. Inte alls mitt favoritställe, men det låg lägligt till {#lang_emotions_tongue_out}

    Tyvärr påminner ju provrum mig om hur gigantiskt megafet jag är Blä Mitt arsle täcker ju halva spegeln

    Nu ska jag gå och steka upp en fläskfilé som går ut idag. Sen blir det duschen och en tidig kväll.

    Ha det gott!


    Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Pingulina

    Ja, det är klart att vi fortsätter, även om frekvensen på inlägg sjunker.

    Sara, förstår att du tycker det är jobbigt att vara så länge från Moa, du gillar ju inte att lämna bort henne så. Har det gått bra då? Det är ju "tur" att vädret inte har varit så bra att det åtminstone måste kännas okej att jobba? Lyx med shopping, tyvärr är ju provrum inte så barmhärtiga, men visst har du varit ganska duktig och hållit dig till din "gå ner i vikt-vikt"?

    Jag hade min första semesterdag igår, underbart väder som väntas den kommande veckan förstås Passar på att röja i källaren och göra annat som man "måste" göra så kanske man slipper sen när det väl blir bra väder. Det som är synd är att det ju blir så tråkigt för Nellie när det är så dåligt väder. Leos är ju en given aktivitet men dit ska vi åka näst avecka när min brorsa med familj kommer hit.

    Imorgon har vi planerat att åka till Paradisbadet i Övik. Vi har aldrig testat det så det blir nog skoj.

    För övrigt skulle A hålla på med fasaden nu och tilläggsisolera och sätta upp ny fasad men i det dåliga vädret går ju inte det så bra. Han har rivit klart och ska börja regla, det går ju att göra i regn, men tilläggsisolera ska man nog inte göra i reg så då får han ta tag i nåt inomhusprojekt istället. Tur i oturen så har vi ju fler saker att välja på, sysslolösa blir vi inte oavsett väder

    Agneta, var det så att du hade kort på iksu nu? Även mitt iksukort gäller ju på iksu spa i sommar så jagf är lite nyfiken på att prova, tänkte om du ville haka på i så fall?

  • litetknyte

    Hellu.

    Jag är också gräsänka utan barn i veckan. N och V åkte till svärisarnas stuga igår. Har också ont i hjärtat som du Sara, jobbigt. Fattar inte att man inte bara kan slappna av och njuta av egentid som man annars suktar så mkt efter. Jag är hopplös! Vad härligt för dig att du tog en shoppingtur, det gjorde du rätt i! Själv var jag helt vilse igår kväll, haha. Det enda jag fick gjort var att sätta in fjolårets foton i album - de har väntat läääänge kan jag säga.

    Agneta - dörrarna är från IKEA och stommen ett hemmabygge. Det går inte att montera IKEAs skjutdörrar direkt på golvet så man måste antingen ha deras garderobstomme eller bygga en sockel.

    Nästa vecka börjar min nästa två veckors semester. Om nån/några är lediga hittar V och jag gärna på nåt nån dag.

  • Alice i Umeå

    Hej hallå!!!

    Igår drack vi vin och åt mat med gamla vänner här i övik. Barnen var i stugan så vi har haft ett barnfritt dygn, mycket skönt!! Nu är vi tillbaka i stugan och vi har fått ett hyfsat modem så det går faktiskt att surfa utan att somna mellan sidvisningarna...

    Camilla: Ok, vi håller på nu för fullt att kolla på skjutdörrar och det är ju en jungel..

    Annika: Jättegärna far jag på Iksu!! Jag behöver någon som sliter i mig lite just nu. Häromkvällen tog jag faktiskt ett pass på 40 minuter på crosstrainern, det
    kändes så skönt efteråt än om det var skitjobbigt när jag stog där. Vi kommer att komma hem i morgon eller på lördag. På lördag em ska jag och mamma till vännäs på markanden. På söndag skulle jag kunna på förmiddagen, vid 14 ska vi på kalas. Sen kommer vi nog vara hemma större delen av nästa vecka så det är bara att ringa. Jag är på!!

  • Emeraldy

    Åh, vad roligt med några inlägg att läsa Annika:
    Det går rätt bra eftersom jag jobbar så mycket, det är kvällarna som är värst, när jag ska gå och lägga mig. Både av saknaden och att jag är så förbenat mörkrädd (ja, jag vet att det inte är mörkt men ni kanske fattar ändå )

    Jag har gått upp ett kg ungefär sen jag började jobba i mars och det får jag nog vara nöjd med eftersom jag varken tränar eller äter det minsta nyttigt, tvärtom så är det godis varje dag nu för tiden

    Men som vanligt, så blir det nya tag till hösten

    Det har blivit mycket jobb i veckan, så trots att jag måste sluta ett par timmar tidigare imorgon för att hinna med Piteå-bussen, så kommer jag ha gjort mina 40 timmar med råge, vilket känns bra, ekonomiskt. Det positiva med att jobba hela sommaren är att det blir billigt Jämfört med förra sommaren då vi var ute med husvagnen 3 veckor sträck och körde över 200 mil...


    Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Pingulina

    Shit vilket väder det blev nu då, regnet bara öser ner. Ska bara röja undan lite i köket och så ska jag lägga mig i soffan och läsa en bok. A's tur att lägga Nellie ikväll Inte för att hon kommer vara trött än på länge. Vi for till Övik och badade idag istället så hon sov hela vägen hem.

    Sara, duktig du är som hållt vikten! Då är det ju inte lika mycket att ta tag i denna höst! Inte för att jag tycker du behöver det men!

    Agneta, vad bra! Då får vi försöka styra upp nåt i helgen!

    Camilla, verkligen jättetrist att ni inte får nån semester alls tillsammans i sommar. Men ni hade ju 2 veckor i Kroatien iaf.

Svar på tråden Vi fortsätter väl ett tag till...