• MammaSusan81

    Tiden sår still

    Just nu känns det så iaf, är inne på vår 3,dje vecka av max 12v, & ska väl egentligen inte klaga väntan har ju kunnat vara flera år. Men ändå så är det nu en lååång & jobbig väntan, vill vill ju såklart vara nere i Kenya nu hos lillebror/lillasyster, inte sitta här hemma hela sommaren & vänta på att telefonen (mobilen) ska ringa.....

    Oroar mig emellanåt för att våra papper ej ska godkännas utan kompletteringar så det blir ännu längre väntan, tror myndighetens möte brukar ske i slutet av varje månad (20.de eller så) så det är några veckor kvar innan vi får veta om papperen är ok för att vi sedan kan bli matchade.....

    Inga studier har jag just nu heller då det är studieuppehåll under veckorna 27-32, skönt men samtidigt hade det varit bra att ha något att sysselsätta mig med. Har ju förstås vår underbara fröken bus som upptar mestadels av tiden på dagarna & ändå känner jag mig rastlös, det kryper i kroppen. Det känns som att vårt samtal kommer dröja ytterligare 6 veckor kanske 8v....de senaste familjerna fått vänta ca 12v......Känns också som att jag kommer kunna vara med på höstens campusträff 1-2 sept, vilket iof vore roligt då det verkar vara laddat med ett mkt bra upplägg, men roligast vore att vara i Kenya........Synd bara att vi fortsätter åldras trots att tiden tycks stå stilla.............

    Jag har hela tiden trott att väntan på nummer 2 skulle vara lättare än vad väntan på Astrid var, vilket det iof är då vi inte är barnlösa, men just att vi vet att det är max 12v är jobbig, även om 12v inte är "någonting" vi väntade 7,5 mån på Astrid & många dagar tänkte jag som nu det blir aldrig vår tur.....Man går ju på övertid från då att papperen skickas till landet fram till BB kommer.....

  • Svar på tråden Tiden sår still
  • MammaBarnFamilj

    Förstår dig! Sista veckan är tung, jättetung.

    Just nu tycker jag 4 dagar är för mycket Fast egentligen är det ingenting av de 4 år man sammanlagt väntat.

  • MammaSusan81
    Vårt BB kommer att komma inom 9v förutsatt att det ej behövs fler kompletteringar.....& även om det som sagt inte är lång tid om man jämför hur lång tid det kan ta eller har tagit så känns det som sagt tungt.

    Ska ni åka snart?? MammaBarnFamilj skrev 2009-07-06 15:42:40 följande:
    Förstår dig! Sista veckan är tung, jättetung. Just nu tycker jag 4 dagar är för mycket Fast egentligen är det ingenting av de 4 år man sammanlagt väntat.
    ♥ Astrid-06 ♥ Väntar 2,an BB inom 9v!
  • Emeli

    Jag förstår dig. Tyckte att väntan på andra barnet var mycket mer påfrestande än första gången. Jag var mycket otåligare när papprena hade gått ner. Håll ut! Er tur kommer att komma. *Kramar om*

  • MammaBarnFamilj

    Om 4 dagar


    MammaSusan81 skrev 2009-07-06 16:04:22 följande:
  • MammaSusan81
    Tack , ska köra igång med EA Sports Active 30dgr utmaning tänkte jag & hoppas på att tiden ska gå snabbare, annars vet jag inte vad vi ska hitta på.......
    Emeli skrev 2009-07-06 17:22:03 följande:
    Jag förstår dig. Tyckte att väntan på andra barnet var mycket mer påfrestande än första gången. Jag var mycket otåligare när papprena hade gått ner. Håll ut! Er tur kommer att komma. *Kramar om*
    MammaBarnFamilj skrev 2009-07-06 17:44:51 följande:
    Om 4 dagar MammaSusan81 skrev 2009-07-06 16:04:22 följande:
    OJ! Härligt Ja då förstår jag att det är låång väntan även för dig!
    Men nu är det snart 3 dgr kvar då
    ♥ Astrid-06 ♥ Väntar 2,an BB inom 9v!
Svar på tråden Tiden sår still