• Anonym

spyr blod!!

Jag är gravid i vecka 10.
    Har haft en del illamående och kräkts hela tiden.

Men igår kom det upp mycket blod, skulle tippa på mer n 1/2dl blod. Inte direkt färskt utan mer som kaffesump.. Jätteläskigt!!

VAD kan det bero på? Idag har jag haft ont i halsen svårare att svälja dricka än mat, det gör ondare då. Inatt efter kräket och imorse har jag haft ont i bröstkorgens mitt...

Har inte kräkts idag så jag vet inte med blodet..

• Svar på tråden spyr blod!!
  • Anonym (BF 1/2-10)

ring sjukvårdsrådgivningen och prata med dom.. låter mindre kul
    Hoppas det går bra.

grattis till bebis i magen
    Jag är oxå gravid i v 10 går in i v 11 imorn

• Anonym

Låter inte alls bra! Ring sjukvården omedelbart.

• Anonym

Men det var ju igår kväll jag spydde.. känns lite dumt att ringa nu?!

• Anonym (...)

jag tror att det är för att du kräkt så mycke... har du pratat med sjukråds upplysningen? vad sa dom?

• NKmamma
    Anonym skrev 2009-07-06 16:06:39 följande:
    Det är än mer viktigt tycker jag att kolla upp det med tanke på graviditeten. Hellre en gång för mycket än för lite.
  • Anonym (BF 1/2-10)

har du ringt??

• Rosenöga

Kanske att det kan vara ett blodkärl som gått sönder eftersom du kräkts så mycket. Men då undrar jag om inte blodet skulle varit färskt och inte mörkt.

Risken finns också att du har ett magsår därför ska du absolut söka läkare. Spelar ingen roll att det hände igår.

Vad säger sjukvårdsrådgivningen? För du har väl pratat med dem innan du frågade här på Fl hoppas jag.

• Rosenöga
    Anonym skrev 2009-07-06 16:06:39 följande:
    Kan ju vara ännu dummare att inte ringa alls!
  • lia76

Tycker du ska ringa..

Kan vara så att du fått lite sår i halsen av att kräkas.
    Om man har ett blödande magsår brukar det vara en del blod man kräker upp och då är det riktigt rött. Alternativt har man svart lös avföring. Svart avföring kan man också ha om man äter järntabletter. Skulle det komma mer blod när du kräks eller om du får ont mitt i magen (strax under där revbenen möts) tycker jag du ska kontakta läkare men annars tror jag inte det är någon större fara.

Som sagt... säkert bara ett litet sår eller "spräckt" något blodkärl i halsen

Svar på tråden spyr blod!!