Inlägg från: Stugmamman |Visa alla inlägg
  • Stugmamman

Hur minskar man midjemåttet?

Pröva att äta enligt LCHF. Skippa kolhydraterna och ät mycket fett. Vet att det låter helknasigt men det funkar faktiskt. Jag och min sambo har ätit så en dryg månad. Sambon midjemått har minskat många cm, vikten har sjunkit ca 3-4 kilo och han mår bättre än han gjort någonsin. Piggare. Eftersom man äter så fett äter man mycket mindre och man håller sig jättemätt läääänge. Därför är man i princip aldrig sugen och småhungrig. Jag är själv normalviktigt men började delvis med kosten just för att jag jämt var hungrig och fick blodsockerfall. Det är sådan skillnad nu! Läs mer på nätet och ge det en chans! Lycka till!

• Stugmamman

Man äter massor av goda såser och som tillbehör kan man tex äta en blomkåls eller broccoligratäng med massor av ost och äggstanning med en skvätt grädde i. För att inte tala om alla goda sallader med fetost och annat och med feta dressingar till. MUMS! Potatis ris och pasta är mycket bukfylla och man har som sagt inte så mycket plats i magen mer för sånt.

• Stugmamman

Trodde inte heller att jag skullekunna leva utan potatis men som sagt man är inte sugen på något när kroppen får vad den vill ha. Jag kör numera med mindre portioner, lite och sällan och sund mat. Det finns olika sorter sund mat !

• Stugmamman

Skånetös78
    Det är det som är det fantastiska med LCHF. De flesta verkar få bättre blodfetter och lägre blodsocker. Kanske det beror på att man bränner det fett man stoppar i sig.

När man äter kolhydrater triggar det igång insulinutsöndringen vilket är det mest fettinlagrande hormonet i kroppen. Det är kombinationen fett och kolhydrater som är farligt. Fett måste vi ha i oss men kolhydrater kan man vara utan.

Svar på tråden Hur minskar man midjemåttet?