• Sashimi

Hur minskar man midjemåttet?

Okej, hur minskar man midjemåttet så att magen inte väller ut ovanför byxlinningen?

Jag ger intrycket av att vara smal fastän jag är fullt normalviktig men har alltid sett smal ut. Men efter att jag fyllde 30 så har mitt midjemått bara ökat (märks när jag handlar jeans framför allt). Jag mår dåligt av att magen väller ut ovanför byxlinningen, det går ju inte att ha vanlig topp längre till jeansen utan antingen måste jag ha tunika eller kofta över.

Hur gör jag för att minska maggen? 500 Sit-ups per dag? 1-timmes promenader varje dag? Leva på soppa?

Det måste vara något som går att uppehålla i vardagen, annars kommer det bara stöpa. Eller måste jag acceptera maggen nu när jag passerat 30, det tillhör naturlagarna??

Tacksam för tips, råd och refektioner!

• Svar på tråden Hur minskar man midjemåttet?
  • köttbullelydnad

Se över vad du äter, hur mycket och hur ofta. Men som alltid; rör på dig och ät sunt
    Är själv 28 och har samma sak. Tränar en hel del både med hundarna och på gymmet och försöker äta så sunt jag kan. Byter ut läsk mot vatten och skippar alkoholen, dricker 2 glas vatten innan jag äter, använder mindre tallrikar vid måltid, etc, men så extremt behöver man ju inte ta det

• Sashimi

Tack för råden! Jag försöker äta så sunt jag kan och röra på mig (det är lättare att motionera på sommarhalvåret än vinterhalvåret tycker jag). Men så är jag hungrig ofta, ska jag tvinga mig själv att stå ut med hungerskänslorna eller ska jag tänka på att äta sunda mellanmål, äta lite men ofta?

• köttbullelydnad
    Sashimi skrev 2009-07-06 19:23:53 följande:
    Tack för råden! Jag försöker äta så sunt jag kan och röra på mig (det är lättare att motionera på sommarhalvåret än vinterhalvåret tycker jag). Men så är jag hungrig ofta, ska jag tvinga mig själv att stå ut med hungerskänslorna eller ska jag tänka på att äta sunda mellanmål, äta lite men ofta?
    Lite men ofta kör jag med här hemma. Blir jag hungrig i alla fall fular jag mig med ett glas ljummet vatten.
  • Sashimi

Ett glas ljummet vatten *mums*!

(hehe, kunde inte låta bli )

köttbullelydnad skrev 2009-07-06 19:26:21 följande:
    Lite men ofta kör jag med här hemma. Blir jag hungrig i alla fall fular jag mig med ett glas ljummet vatten.
  • Stugmamman

Pröva att äta enligt LCHF. Skippa kolhydraterna och ät mycket fett. Vet att det låter helknasigt men det funkar faktiskt. Jag och min sambo har ätit så en dryg månad. Sambon midjemått har minskat många cm, vikten har sjunkit ca 3-4 kilo och han mår bättre än han gjort någonsin. Piggare. Eftersom man äter så fett äter man mycket mindre och man håller sig jättemätt läääänge. Därför är man i princip aldrig sugen och småhungrig. Jag är själv normalviktigt men började delvis med kosten just för att jag jämt var hungrig och fick blodsockerfall. Det är sådan skillnad nu! Läs mer på nätet och ge det en chans! Lycka till!

• mion

tänk o inte få äta potatis ris o pasta va fan ska man äta då???

• Stugmamman

Man äter massor av goda såser och som tillbehör kan man tex äta en blomkåls eller broccoligratäng med massor av ost och äggstanning med en skvätt grädde i. För att inte tala om alla goda sallader med fetost och annat och med feta dressingar till. MUMS! Potatis ris och pasta är mycket bukfylla och man har som sagt inte så mycket plats i magen mer för sånt.

• köttbullelydnad

Skulle inte kunna leva utan potatis Kör hellre med mindre portioner, lite och ofta och sund mat

• Stugmamman

Trodde inte heller att jag skullekunna leva utan potatis men som sagt man är inte sugen på något när kroppen får vad den vill ha. Jag kör numera med mindre portioner, lite och sällan och sund mat. Det finns olika sorter sund mat !

• Majja78

hej hoppas det är ok att jag hoppar in i denna tråd
    Jag tränar, cykling, promenader, jogging mm men jag går inte ner ett gram. Skitjobbigt, så jag provade LCHF-kosten, men för mig fungerade det inte alls. Jag tyckte de var jätte äckligt med en massa såser och bara kyckling eller kött och bara typ broccoli till. Saknade potatis, pasta, ris. Sen frukosten var hemsk, ägg, inga flingor, ingen smörgås. Smoothie med bär var gott men det blev jag hungrig på efter en stund, gick inte bara klara sig på en smoothie. Sen kunde jag absolut inte förmå mig att äta en ostskiva med smör på inlindad i en skinka...det var ungefär i den vevan jag slutade Höll nästan på att bli deprimerad.

Men jag försöker tänka på att dra ner lite på kolhydrater inte sluta helt.

Jag fortsätter träna men som sagt går inte ner, vågen står helt stilla. Är det nån annan som har nåt tips??

Svar på tråden Hur minskar man midjemåttet?