• Sashimi

Hur minskar man midjemåttet?

Okej, hur minskar man midjemåttet så att magen inte väller ut ovanför byxlinningen?

Jag ger intrycket av att vara smal fastän jag är fullt normalviktig men har alltid sett smal ut. Men efter att jag fyllde 30 så har mitt midjemått bara ökat (märks när jag handlar jeans framför allt). Jag mår dåligt av att magen väller ut ovanför byxlinningen, det går ju inte att ha vanlig topp längre till jeansen utan antingen måste jag ha tunika eller kofta över.

Hur gör jag för att minska maggen? 500 Sit-ups per dag? 1-timmes promenader varje dag? Leva på soppa?

Det måste vara något som går att uppehålla i vardagen, annars kommer det bara stöpa. Eller måste jag acceptera maggen nu när jag passerat 30, det tillhör naturlagarna??

Tacksam för tips, råd och refektioner!

• Svar på tråden Hur minskar man midjemåttet?
  • BeccaGrodan
    köttbullelydnad skrev 2009-07-06 20:37:27 följande:
    Skulle inte kunna leva utan potatis Kör hellre med mindre portioner, lite och ofta och sund mat
    fast man märker betydligt mer resultat genom lchf kanske inte alla men många...
  • köttbullelydnad
    BeccaGrodan skrev 2009-07-06 20:57:08 följande:
    Jo, det kanske. Dock funkade mitt sätt bra på mig, så jag är nöjd Loosade ju trots allt 32 kg förra året, och i slutet av augusti är min "vila" över för denna gång och det är dags att nöta maskiner på gymmet igen
  • köttbullelydnad
    Sashimi skrev 2009-07-06 20:05:09 följande:
    Ett glas ljummet vatten *mums*! (hehe, kunde inte låta bli )
    Mm, jättesmarrigt
  • jagäraf
    BeccaGrodan skrev 2009-07-06 20:57:08 följande:
    Här är ett till lchf-fans! Tycker det är en otrolig "diet". Okej att man inte äter pasta, potatis och mackor men så mycket annat gott! Frysta bär med vispgrädde, goda såser, aromsmör, avokado, nötter. Behöver aldrig vara hungrig, magen funkar perfekt (inga gaser här längre, om jag inte fuskar förstås ). Blir en livsstil och jag vill aldrig mer gå tillbaka till vanlig mat. Aldrig mer margarin i mitt hem!
  • BeccaGrodan
    jagäraf skrev 2009-07-06 21:01:00 följande:
    Här är ett till lchf-fans! Tycker det är en otrolig "diet". Okej att man inte äter pasta, potatis och mackor men så mycket annat gott! Frysta bär med vispgrädde, goda såser, aromsmör, avokado, nötter. Behöver aldrig vara hungrig, magen funkar perfekt (inga gaser här längre, om jag inte fuskar förstås ). Blir en livsstil och jag vill aldrig mer gå tillbaka till vanlig mat. Aldrig mer margarin i mitt hem!
    härligt! jag gick på strikt lchf ett par tre månader men "fuskar" nu från och till kommer dock aldrig gå tillbaka till sättet jag åt på innan, mår mycket bättre av att äta mindre kolhydrater, magen mår mycket bättre, jag känne rmig piggare och gladare och har gått ner 16kg. Trots att jag nu äter lite kolhydraterigen går jag fortfarande ner och mår bra, känner mig så glad
  • Sashimi

Jag googlade på LCHF och jag ska verkligen ge det ett försök och testa! I slutet av augusti ska jag på ett bröllop och jag har köpt en klänning som jag verkligen verkligen skulle vilja ha mindre midjemått i!

Sen tror jag inte på extrema saker åt nåt håll och kommer säkert "synda sunt" med LCHF-dieten, ibland måste man unna sig en potatis för att inte spy(tröttna) på dieten.

• jagäraf
    Sashimi skrev 2009-07-06 23:24:43 följande:
    Någon som använder "stevia" istället för socker? Är det gott?? :-S
    Jag använder inte stevia, har inte förstått vad det är än. Men jag behöver inget socker längre. Efter ett tag med lchf så försvann sötsuget och jordgubbar med grädde UTAN socker smakar plötsligt mycket godare än med. Jag har ett paket fruktsocker som jag köpte när jag åt enl GI och ibland tar jag aaaaningen av det på t ex frusna blåbär (fruktsocker är mycket sötare än vanligt socker) men det går precis lika bra utan.

Om kolhydratsuget blir allt för stort, vilket det sällan blir, äter jag t ex en finn crisp med massor - verkligen massor - av smör på. Tyvärr brukar jag bli jättepruttig av kolhydrater har jag upptäckt (något jag var även när jag åt kolhydrater jämt men då tillhörde det ju vardagen) så det brukar bli biverkningen jag då får ta. Men det är sällan jag får något kolhydratsug. Jag tar kanske en näve jordnötter istället.

Lycka till! Min man har gått ned 10 kg med lchf sedan årsskiftet. Jag har inte gått ned så mycket, gick ned 10 kg med GI förra året. Men jag ligger kvar på min vikt och det är härligt att kunna äta massor av gott och aldrig gå runt och vara hungrig vilket man ofelbart gör med andra dieter. Det jobbigaste är att det till slut blir lite svårt att variera maten när man inte längre har t ex pasta att ta till. Men det finns en massa recept på nätet (googla) och så kommer det fler och fler receptböcker i handeln.
  • Majja78

Gomorron så nu har jag tagit min morronpromenad, idag blev det även upp för 2 tunga backar. Är det nån mer som tar morronpromenader...har ni pulsklocka eller nåt då?? Jag dricker bara kaffe sen går jag iväg.

Jag har inget extremt sötsug, äter måttligt med kolhydrater men går ändå inte ner. Är det ingen som har nåt annat tips ??

• Sashimi

Jag läste om stevia när jag googlade på LHCF, aldrig hört talas om det och blev nyfiken på vad det var. Jag skulle nog personligen kunna minska mitt sockerintag rejält då jag inte är så mkt för söta saker men min man är en riktig gottegris så det var därför jag blev nyfiken!

jagäraf skrev 2009-07-07 07:30:38 följande:
    Jag använder inte stevia, har inte förstått vad det är än. Men jag behöver inget socker längre. Efter ett tag med lchf så försvann sötsuget och jordgubbar med grädde UTAN socker smakar plötsligt mycket godare än med. Jag har ett paket fruktsocker som jag köpte när jag åt enl GI och ibland tar jag aaaaningen av det på t ex frusna blåbär (fruktsocker är mycket sötare än vanligt socker) men det går precis lika bra utan. Om kolhydratsuget blir allt för stort, vilket det sällan blir, äter jag t ex en finn crisp med massor - verkligen massor - av smör på. Tyvärr brukar jag bli jättepruttig av kolhydrater har jag upptäckt (något jag var även när jag åt kolhydrater jämt men då tillhörde det ju vardagen) så det brukar bli biverkningen jag då får ta. Men det är sällan jag får något kolhydratsug. Jag tar kanske en näve jordnötter istället. Lycka till! Min man har gått ned 10 kg med lchf sedan årsskiftet. Jag har inte gått ned så mycket, gick ned 10 kg med GI förra året. Men jag ligger kvar på min vikt och det är härligt att kunna äta massor av gott och aldrig gå runt och vara hungrig vilket man ofelbart gör med andra dieter. Det jobbigaste är att det till slut blir lite svårt att variera maten när man inte längre har t ex pasta att ta till. Men det finns en massa recept på nätet (googla) och så kommer det fler och fler receptböcker i handeln.
Svar på tråden Hur minskar man midjemåttet?