Inlägg från: Engelvinge |Visa alla inlägg
  • Engelvinge

Pinsamt att handla på LIDL?

Kom in i fikarummet på jobbet idag och hörda vilda diskussioner om LIDL. Inte första gången saken tas upp, jag vet, men ÄR det verkligen pinsamt att handla där? Ska man skämmas, köper man "sämre" mat där än på andra affärer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?
  • Engelvinge

Skönt att höra att det ändå är många som handlar där, och tycker det är ok. På jobbet var jargongen lite om att det bara är fattiga och invandrare som handlar där, de som var med i diskussionen sa själva att de skulla tycka det var rent pinsamt att handla där. Ändå har de vanligtvis helt vettiga åsikter, blev bara lite fundersam när jag hörde vad de sa.

Jag brukar grundhandla på LIDL, sen komletterar jag på Willys, eftersom LIDL inte har allt i sitt sortiment.

• Engelvinge

´Men jag tror att kvalitén på grönsakerna och ordningen på hyllorna mm har mer med den inköpsansvariga att göra än att det är just på lidl.

Jag stör mig oxå på kassorna, särskilt när kassörskan verkligen kastar ner allt så det blir proppfullt, och man inte hinner med att packa undan, sen suckar hon tungt för hon får vänta...Fast här där jag bor (sthlm) öppnade ett till lidl i närheten nyss, och då var det vanliga kassor :

• Engelvinge

Men, förut så stod det i tidningen att de som arbetar på lidl inte får gå på toa på arbetstid, därför hade tjejer med mens särskilda "mensband" som visade att de hade rätt att gå på toa....är det sant eller var det bara skröna? låter sjukt.
    kanske ni som arbetar där kan svara på?

• Engelvinge

hehe...ja...folk får för sig så mycket konstigt.

Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?