Inlägg från: pindile |Visa alla inlägg
  • pindile

Pinsamt att handla på LIDL?

handlar där jämt!! jobbar där också sen 6 år tillbaka, så d e klart...:)

varför ska man skämmas för det?? lidl finns ju i nästan hela europa, har massa kunder i alla kretsar i samhället(kan jag intyga då jag jobbar där)
    hos oss handlar tom högste politikern i vår stad....och inte skäms han inte!!

och att det är dåliga och konstiga tyska märken?? kan tala om att våra "tyska" köttbullar är tillverkade på Dafgårds i källby, sverige. de är bara märkta med lidls eget märke(exakt samma recept som willys, icas och hemköp), samma sak med tex pytt i pannan...
    en av korvarna i kylen är från finland ...osv osv....

alla måste ju inte gilla o handla där, men skämmas tycker jag inte nån ska göra.

• pindile

va kul, en till "orginalare" ;)
    jobbar i lidköping, var i skara första året och bytte när vi öppnade i lidköping.
    du då??

• pindile

fast ärligt talat, reklamen är ju menat som ett skämt mot dom som tror att de rika inte kan handla på Lidl för att det är en "Bbutik".....trodde det framgick rätt tydligt att det är en parodi....

• pindile

ja, vi e inte många kvar precis....men kul e d!!!
    ja, d stämmer, ni hade nog en av våra hos er....

• pindile

kassorna ser ut som i pincip alla andra kassa system i europa, det e mest vi svenskar som är så inkörda på det gamla sättet att vi inte kan ta till oss ngt nytt...

om Lidl har 10000 butiker i andra länder och det funkar överallt annars, varför skulle det inte funka här??

• pindile

att dom har dålig frukt får isf stå för just den butiken, för hos oss är alltid frukten prio 1, det är liksom Lidls motto....
    vet inte många andra butiker utom Lidl som får leverans av färsk frukt Varje dag, ica här hemma får bara frukt o grönt 2 ggr i veckan, medans vi får in nytt varje dag...

• pindile

klart den är löjlig, det är ju det som är poängen....en parodi brukar va rätt löjlig eller hur??

• pindile

det där med mensen utspelades i polen tror jag eller om d var tjeckien där de inte alls går efter samma lagar som vi gör här i sverige. Lidl i sverige följer samma lag som alla andra arbetsgivare.

• pindile

mamma2b:
    nej inte alls, men jag jobbar där och vet så mkt mer än någon som bara varit där och handlat....vet liksom vad som händer bakom kulisserna....
    detta är ju inget personligt alls, men klart jag försvarar min arbetsplats när jag inte håler med om vad som sägs :)

• pindile

syftade på tex det som sades om "konstiga tyska märken" och dålig kvalitet...
    jag vet ju då tex att vissa av dessa "tyska" varorna är tillverkade på Dafgårds i sverige....

sen måste jag tillägga att jag inte riktigt uppskattar hur du har en förmåga att göra detta personligt....när du frågar mig om jag tar åt mig....??? vad har detta med mig att göra?? trodde vi pratade om en matbutik här och inget annat??
    jag kan ju inte ta åt mig då detta inte handlar om mig utan en butik.

fine, du måste inte gilla Lidl, verkligen....och va synd att de butikerna runt där du bor är så dåliga , önskar du fått se en bra butik, och upplevt ngt annat än det du verkar ha gjort.

• pindile

luscious:
    hos oss handlar stor del av "stadens elit", tom högste politikern i vår stad ser man inte allt för sällan hos oss....
    så dina fördomar är just bara detta: fördomar!!!
    har jobbat på Lidl i 6 år, och jag kan säga att större blandning av människor kan man knappt se nån annanstans, hos oss handlar folk från alla samhällsklasser.

man behöver ju inte vara av "lägre klass" för att vara smart och handla billigt??

• pindile

ok, och vem har sagt något om dig?? varför gjorde du just detta till något personligt??

själv trivs jag jävligt bra på mitt jobb, och skäms inte alls för att jag jobbar där, tvärtom är Lidl ett företag som låter sina anställda växa, inte som på tex ICA där du kan sitta i kassan hela livet och aldrig bli nåt mer, hos oss kan man komma hur långt man själv vill, bara man har ambitionen till det

att du inte nämde klass är en sak, vad du menade med det du skrev är en annan, det var ju rätt uppenbart???

• pindile

tuxi:
    på vilket sätt är det pinsamt och för vem menar du??
    är det inte mer pinsamt för butikschefen att ha en dålig butik med mögliga grönsaker än för dig som handlar där??
    du köper ju knappast den där dåliga frukten eller??
    säg isf att du inte vill handla där pga det o det, men inte att det är pinsamt....för vem liksom??

• pindile

bara en liten funderare:
    Lidls köttbullar är exakt samma som Icas egna köttbullar, båda är gjorda på Gunnar dafgårs ab, i källby, Sverige. Samma recept, bara en annan förpackning...

• pindile

tuxi:
    nu är det ju så att jag faktiskt jobbat ett år som Bc, och förövrigt som stf Bc, vi är ju "högsta hönsen" på plats och vi plockar visst upp frukt och övriga varor med för den delen.
    när jag var Bc, hade vi koll på frukten en ggn i halvtimman och då skulle vi även dokumentera att vi kollat kvaliteten på frukten. vi hade ingen möglig frukt och har inte heller nu, det får ju stå för den affären du varit inne i hur dålig kvalitet dom hade. Synd för dom att de inte kan hålla det bättre än så....

du nämde att Coop har bättre kvalitet, hos oss är det raka motsatsen, när vi skulle öppna de första butikerna i Sverige var vi på Coop för att kolla hur det INTE skulle se ut, har aldrig sett så mkt dålig frukt som i den butiken och så är det varje ggn man går in där. Vår butik i vår stad är snarare känd för att ha den frächaste frukten, och vi har ju en fördel också då vi får leverans på F&G varje dag.....

men pinsamt för dig som kund är det ju knappats att frukten är möglig iaf, det är ju bc som ska skämmas och inte någon annan....

• pindile

hehe, ja alla gör som dom vill :P
    ledsen, e så van att prata butiksspråk....bc=butikschef , stf bc= ställföreträdande butikschef....

som sagt, det e ju olika också överallt, jag skulle aldrig handla frukt på vårat coop, där e det inte fräscht, men hos dig verkar det vara tvärtom....

Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?