Inlägg från: Mamma 2b |Visa alla inlägg
  • Mamma 2b

Pinsamt att handla på LIDL?

Det är nog ganska välkänt att Lidl inte tillhör de "fina" butikerna. I vår butik ser det alltid för jävligt ut, grönsaksavd specifikt..
    Men det som egentligen gör att Lidl känns som en B-butik är nog deras egen töntiga reklam där man liksom försöker uppmana även de rika fina knösarna att handla på Lidl, för maten den kommer från Liiidl..
    Och då blir det lite skrattretande när man går in i butiken på riktigt..
    Men jag tycker inte det är pinsamt att handla där alls. Jag tycker butikerna är allmänt småsunkiga och stör mig på kassorna så in i helvete men är jag närmare Lidl går jag in där utan att skämmas ihjäl

• Mamma 2b

Ja jag vet ju inte vart du bor men kassorna på Lidl i mina krokar är helt hopplösa och har så varit sen butikerna kom.
    Grönsakerna med tyvärr. Så är det bara.

• Mamma 2b
    pindile skrev 2009-07-06 19:40:43 följande:
    fast ärligt talat, reklamen är ju menat som ett skämt mot dom som tror att de rika inte kan handla på Lidl för att det är en "Bbutik".....trodde det framgick rätt tydligt att det är en parodi....
    Ser det snarare som ett patetiskt försök att visa de fina svenskarna borde handla där de med. Tycker reklamen är rätt löjlig.
  • Mamma 2b
    pindile skrev 2009-07-06 19:49:27 följande:
    klart den är löjlig, det är ju det som är poängen....en parodi brukar va rätt löjlig eller hur??
    Tar du åt dig eller vad?
  • Mamma 2b
    Corrine skrev 2009-07-06 19:50:15 följande:
    Jag blir så trött på allt tjat om att vissa butiker är sämre än andra! Jobbar på Willys och vi får ofta höra att det inte är så bra att handla där för att det är en låg pris butik. Men varför ska jag betala mer än vad jag behöver för samma varor? Kan tala om att det skiljer 15 kr på en förpackning Libros Newborn blöjor mellan Willys och Ica. Skulle de vara sämre för att de är köpta på Willys? Lidl har kanske inte riktigt samma sortiment men vill man så hittar man massor av bra produkter där med!
    Willys är bra tycker jag.
  • Mamma 2b
    pindile skrev 2009-07-06 19:55:46 följande:
    mamma2b: nej inte alls, men jag jobbar där och vet så mkt mer än någon som bara varit där och handlat....vet liksom vad som händer bakom kulisserna.... detta är ju inget personligt alls, men klart jag försvarar min arbetsplats när jag inte håler med om vad som sägs :)
    Fast vad har vad som händer bakom kulisserna att göra med hur kunderna upplever butiken?
    Det finns säkert fräscha Lidl butiker men ingen som jag varit i här i sthlm iallafall.
Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?