Inlägg från: Angels Fall First |Visa alla inlägg
  • Angels Fall First

Pinsamt att handla på LIDL?

Dom har hårt bröd som faktiskt är helt okej, till skillnad från det där låtsashårdbrödet som dom andra butikerna försöker få irländare att gilla (små, tunna bröd som är mer som ett stort kex fast grövre). Dom säljer osthyvlar. Dom säljer dessutom goda chips. Och dom säljer billig och bra honung som jag är storkonsument av så ja, jag handlar på lidl och nej, jag tänker inte skämmas! 

Fast bodde jag i Sverige så hade jag inte haft behovet av att handla på Lidl. 
    mina svenska bostäver kommer och går
  • Angels Fall First
    Mamma 2b skrev 2009-07-06 19:31:15 följande:
    Det är nog ganska välkänt att Lidl inte tillhör de "fina" butikerna. I vår butik ser det alltid för jävligt ut, grönsaksavd specifikt.. Men det som egentligen gör att Lidl känns som en B-butik är nog deras egen töntiga reklam där man liksom försöker uppmana även de rika fina knösarna att handla på Lidl, för maten den kommer från Liiidl.. Och då blir det lite skrattretande när man går in i butiken på riktigt.. Men jag tycker inte det är pinsamt att handla där alls. Jag tycker butikerna är allmänt småsunkiga och stör mig på kassorna så in i helvete men är jag närmare Lidl går jag in där utan att skämmas ihjäl
    Här har lidl en jäkligt bra frukt och grönsaksavdelning. Aldrig någonsin att jag sett dåliga frukter där  
    Och angående kassorna så ser det samma lika ut i alla affärer häromkring *hopplöst*
  • Angels Fall First
    Angels Fall First skrev 2009-07-06 19:34:17 följande:
    Och så ska man kanske skriva färdigt innan man postar...
    Jag skulle skriva att man vänjer sig rätt fort vid kassornas utformning. 
  • Angels Fall First
    Mamma 2b skrev 2009-07-06 19:40:14 följande:
    Ja jag vet ju inte vart du bor men kassorna på Lidl i mina krokar är helt hopplösa och har så varit sen butikerna kom. Grönsakerna med tyvärr. Så är det bara.
    Jag har bott ett år på irland nu och har vant mig vid att kassorna är hopplöst dåliga, inte bara på lidl utan typ överallt. Man kan vänja sig vid det mesta  
Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?