• SuzR

Pinsamt att handla på LIDL?

äh, vem bryr sig om var man handlar?? spelar rulle..sen att jag hellre åker till Willys är en annan femma (det är närmre för mig) men va fan, pinsamt? Ge er....

• SuzR
    Sirling skrev 2009-07-07 09:15:22 följande:
    Jag har en fördom om att det är vanligare bland folk som inte har så mycket pengar/utbildning att inte lågprisshoppa. I min bekantskapskrets är det lite så i alla fall...
    ja det är en fördom!!! Vi har det rätt bra ställt och utbildning på universitet men det är väl bara bra att handla för mindre pengar så får man mer över till annat. Även om jag har pengar vill jag inte slösa bara för att jag kan!
    men jag förstår vad du menar....
  • SuzR
    mosterYster skrev 2009-07-07 09:40:27 följande:
    Ja tror att vi alla tre menar samma sak: har man det gott ställt så skiter man i vad folk tycker, har man det något sämre ställt så vill man gärna få det att se ut som om man är "rik" och väljer då ICAmjölk framför Lidlmjölk (halleluja så löjligt). Det är greven som går in på Lidl i tio år gamla kläder och köper eeeeexta deliciös tysk korv (man kääääänner väl kvaliteeeee!), det är Britta Svensson som handlar Scans lantfalu på ICA i Lindex senaste outfit.
    haha som i Lidl reklamen...'Karin...vad heter slaktarn!'.

Jättelöjligt att få det att se ut som om man är rik..jag bryr mig varken om fattiga eller rika var dom handlar men jag tror folk VILL att andra ska bry sig...men i själva verket har man fullt upp att bry sig om sig själv..
  • SuzR
    mosterYster skrev 2009-07-07 09:49:39 följande:
    oj, nu såg jag att du bodde i tyskland, du kanske inte fattar vad jag pratar om (Lidl reklamen...)
  • SuzR
    Sirling skrev 2009-07-07 10:41:18 följande:
    Jag menade precis tvärtom mot vad du tolkade. Bland mina vänner lågprisshoppar välutbildade höginkomsttagare mer än mina minde utbildade vänner som inte tjänar lika mycket...
    aha ok. sorry
Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?