Inlägg från: Blåögon |Visa alla inlägg
  • Blåögon

Pinsamt att handla på LIDL?

Handlade på LIDL när jag bodde i Tyskland och upplevde inte att LIDL hade något dåligt rykte där.

Tycker snarare ALDI var sämre.

PLUS-butikerna och REWE mm.

Tror dock att Lidl har fått ett dåligt rykte i Sverige pga att de har många varor som är deras egna, ungefär som en willy's butik med bara willy's egna. Dessutom är det mest invandrare som handlar på LIDL, billigt samt att de inte har samma lojalitet mot märken som Findus, Felix mm.

• Blåögon
    mosterYster skrev 2009-07-07 13:19:02 följande:
    Tycker att Aldi och Lidl är ungefär lika. Pennymarkt, däremot, känns lite sämre och skabbigare. Rewe och Toom är inte bättre, men dyrare. Fast bäst (näst efter saluhallen förstås) är Check Point!
    Checkpoint har jag aldrig handlat på, hur står sig Plus-kedjan? Minns även att COOP var väldigt stort i tyskland iallfall i Dortmund.

LIDL och Famila var störst i Soest där jag bodde.
  • Blåögon

Den lilla sjöjungfrun skrev 2009-07-07 15:12:04 följande:

Ja ööööver skämigt, sätter kundkorgen över huvet varenda gång jag vistas där
    Men Lidl som är så mysigt och låg granne med price-off?
  • Blåögon
    mosterYster skrev 2009-07-07 14:33:06 följande:
    Pluskedjan? Vad heter butikerna? Coop har jag heller aldrig sett här (däremot i Schweiz), inte Famila heller.
    www.plus.de/
    www.famila.de/
    www.coop.de/

Fast det kanske beror på vart i Tyskland man bor. Jag bodde i Nordrhein-Westfalen.
  • Blåögon

Den lilla sjöjungfrun skrev 2009-07-07 15:24:26 följande:

Skrikiga färger och dåligt sortiment, varenda gång man går dit får man ångra det lika snabbt då deras varor består av 90 procent chips och godis. Slutar alltid med att man hamnar på Maxi isället
    Hade faktiskt aldrig storhandlat där, men deras chokladflingor med fyllning är goda.
Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?