Inlägg från: Choklad och Nötter |Visa alla inlägg
  • Choklad och Nötter

Pinsamt att handla på LIDL?

Nej, det är verkligen inte pinsamt att handla på Lidl. Bor en bit ifrån Lidl så vi handlar inte där så ofta, men däremot handlar min mamma mycket där och är jättenöjd.

Det vi brukar köpa där när vi har vägarna förbir är:

Frukt och grönt
    Arlas produkter
    Scans kött
    Glass
    Kakor
    Baconchips
    Choklad med stoooora hela bitar nötter.
    Wasa knäckebröd

Ja, listan kan göras lång. Dom har massa godbitar. Önskar vi hade närmare. Men nu har vi närmast till Willys och skämms inte ett dugg att handla där.
    Dessutom stöter man ofta på kostymnissar i dessa lågprisaffärer som inte verkar skämmas det minsta när det går omkring med sin vagn där.

• Choklad och Nötter

Mapriserna i Sverige är på tok för dyra. Lidl´s priser är inte superlåga, men lägre än Ica och Coop i alla fall.
    Tycker det borde komma fler matkedjor till Sverige så Ica och andra dyra ställen får konkurrens, för det behvös! Våra matpriserna är galna om man jämför med t ex i Usa eller Öst Europa. Visst, det har blivit dyrare där också, men ändå billigare och mer överkomligt än här i Sverige.

• Choklad och Nötter

Östeuropa, så ingen språkpolis ska känna sig irriterad.

• Choklad och Nötter

Ja, jag hoppas det blir mer konkurrens, inte bara för priserna men också för att matutbudet i Sverige inte är stort. Det fattas mycket. Jag har inget emot utländsk mat och har inga som helst problem att äta importerat. Sverige är inte bäst vad gäller djuruppfödning eller djurtransporter och slakt. Det förkommer mycket skit som då och då kommer upp till ytan.
    Svenskar som är ett sånt berest folk borde bli mer öppna vad gäller utlänska produkter. Vad äter ni när ni är utomlands? Tar ni med er svensk mat eller?

• Choklad och Nötter

Lite OT. Vad hade Sverige varit utan alla pizzerior? Hade Gunnars pizza i lilla byn varit en höjdare? Ja, kanske det, men varför ser man då inga svenskar som jobbar på pizzerior? Den frågan ställer jag mig ofta...är det en sån usel lön? Hmm...

• Choklad och Nötter

På Östermalmshallen och liknande ställen finner jag t ex inga amerikanska produkter. Hade gärna sett mer än deras chips och liknande som redan finns på Ica.
    Och vem pratar om nuläget? Har inte skrivit ordet nuläge någonstans.

Dorian Ertymexx skrev 2009-07-09 00:47:56 följande:

Choklad och Nötter skrev 2009-07-09 00:29:51 följande:
    Det är det man har Östermalms- och Hötorgshallen till. Och förorterna. ;)Men nej, billigare priser får du inte i nuläget, oavsett konkurrens. Som sagt, konkurrens är en överskattad myt.
  • Choklad och Nötter

Då kan man ju anta att folk som tycker det är pinsamt att handla på Lidl inte heller handlar på H&M eller Ikea. Det är ju också lågprisaffärer. För att inte tala vilka människor man ser där ibland som står och bråkar om en topp för 149:-
    Och sen masstillverkningen som man stödjer samt dom usla arbetsförhållanderna som råder i lågprisklädernas fabriker i bl a Kina.

• Choklad och Nötter

Köpte Lidl+s baconchips idag. Gott gott! 15 spänn för en 200 gram påse.

• Choklad och Nötter

Har läst på många ställen att Lidl`s nagellacksremover ska vara mycket bra. Tror märket heter Cien.

Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?