Inlägg från: Trynträ |Visa alla inlägg
  • Trynträ

Pinsamt att handla på LIDL?

Det är väl inget fel på Lidl mer än att de inte har allt. Tycker det är skoj att botanisera där till skillnad från andra affärer. Alltid hittar man nåt man inte provat på.

• Trynträ
    Fru Grön skrev 2009-07-06 19:56:10 följande:
    De Lidl-butiker jag varit inne i har haft ett ganska "konstigt" och udda sortiment, vilket iof kan vara roligt om man kan hitta något roligt, men mest var det störande att leta bland tusen olika skumma kex mm. Inte skulle jag kunna handla ihop all den vanliga maten där. Den största nackdelen är dick att kravmärkt och ekologiskt inte verkar existera över huvud taget hos Lidl. Så hejdå Lidl. Till och med City Gross, som också har en massa udda varor och utländska roligheter har ett brett sortiment ekologiska varor, billigt är det också.
    Jag vill minnas att jag både sett ekologiska ägg och ekologiska mjölkvaror så visst finns det även om det inte är så mycket.
  • Trynträ
    SmåläningsMamman skrev 2009-07-06 22:22:51 följande:
    Nej varför då. samma skit som på ica bara billigare. I många tester ligger ju lidls köttvaror från enenbacken bättre till än scans tex. Handlar där mycket (eller nästan bara) o e mycket nöjd o folk som tror det e skitmat har aldrig testat maten där för inte fan säljer de bättre kött från scan än lidl. tror knappast scan tänker på vilka butiker som får vad. Nä, handlar där o tänker fortsätta göra det.
    Ja det har jag också märkt att det är ofta Lidl:s varor får bäst i test. Både julmust och falukorv har hamnat högt upp i tester. Så så dåliga varor kan det ju inte vara. Tror folk blir lite lurade och tror att det är dåligt bara för att det är en lågprisbutik. Nu senast var det vaniljglassen som blev rankad bäst.
  • Trynträ

Något som är märkligt är att Lidl inte verkar ha bytt ut sina kassasystem överallt med tanke på många inlägg här. Eller är det så att ni som klagar över kassorna inte har varit inne i en Lidl butik på länge?

• Trynträ
    snillis skrev 2009-07-07 13:19:17 följande:
    Man skall givetvis inte skämmas för att man väljer att handla billig mat.Däremot bör man skämmas för att man stödjer ett företag med en välkänt dålig personalpolitik vilket Lidl har.Som konsument bör man vara medveten och därmed också välja bort företag som inte håller måttet, etiskt. Där platsar Lidl bland många andra. Det svåra är väl att skall man bara handla från företag som är prickfria finns det inte så många företag att handla av till slut
    Men hur vet man det när man själv inte jobbat där. Nuförtiden står det ju aldrig nåt om Lidls personalpolitik. Tror inte att de andra butikerna är nåt bättre om jag ska va ärlig. Snarare att det är mindre stressigt på Lidl med tanke på att det sällan är lång kö till kassorna.
  • Trynträ
    snillis skrev 2009-07-07 16:36:38 följande:
    I den butiken kanske men i alla andra runt om i europa? Det är trots allt samma ägare som tjänar kosningen, inte sant?
    Men det är ju helt omöjligt att veta hur alla butiker ute i Europa och världen behandlar sin personal. Inte ens i Sverige kan man ju ha koll på det. Å kläder går ju inte att handla öht för det är typ alltid barnarbete inblandat och nu senast var det väl skandalen med gåsdun.
  • Trynträ
    SweetStarAngel skrev 2009-07-09 12:35:11 följande:
    Inget alt. passar mig. Handlar inte där men har gjort och varför smyga med det. Jag handlar mest på ICA, billigt och bra
    Å jag som tycker ICA är dyrt om man jämför med Willys.
  • Trynträ
    Vill inte få FL-maffian efter mig Men typen som går runt i crocs med tubsockar, t-shirten nedstoppad och byxlinningen uppe i armhålorna...folk som drar och sliter i billiga saker bara för att de är billiga, inte goda. Jag lägger hellre pengar på kvalitet och smak.
    Antar att du tycker Scans köttfärs och Guldfågels kycklingfiléer smakar bättre om de köps från ICA för en dyrare penning.
  • Trynträ
    enlitenbitkaka skrev 2009-07-10 21:48:58 följande:
    Jag sa inte att jag inte går dit pga dem. Jag går inte dit just för att jag får bättre varor någon annanstans. Däremot tycker jag det är pinsamt att handla där pga dem....är pinsamt med människor som till varje pris ska ha det billigaste trots att de har råd och eg inte behöver varan.
    Men det är väl inte pinsamt utan smart. För då får man ju pengar över till annat ju. Varför elda upp pengarna till ingen nytta liksom om man har tid, ork och lust att anstränga sig för att hitta det billigaste?
  • Trynträ
    enlitenbitkaka skrev 2009-07-11 01:40:33 följande:
    Nu var det inte riktigt så jag menade Jag läser också ICA's reklamblad för att se om jag kan spara några kronor. Men som jag skrev...folk som står och drar i billig skit bara för att de ska ha, inte för att de behöver. De är pinsamma.
    Man kan ju göra ett fynd. Även billiga saker kan vara bra ju. Min man köpte t.ex ett par skor som är bland de bästa han nånsin haft och han ångrar så att han inte köpte flera.
  • Trynträ
    Natosh skrev 2009-07-11 12:22:52 följande:
    Jag ska nog börja kalla mig marsvin för människor är pinsamma och jag vill inte bli förknippad med dom.Men är Ldls kassor lika kassa överallt eller är det bara här? Det finns ingen uppsamlingsplats, stressmoment. För övrigt är kassarna också kassa.
    Det är nog bara där för här är de som vanligt. Fråga vet ja när de tänker byta ut dem hos er också. Kanske de bara byter ut på ställen där folk klagat.
  • Trynträ
    inze skrev 2009-07-12 21:31:28 följande:
    Om du menar att han köpt dem på Lidl kan jag bara hälla med. Köpt flera par "gympa"-skor till dottern som kostat under 100-lappen och varit sminst lika bra kvalitet om de som kostar minst 200:-- på andra ställen. Även köpt vinterkängor för dryga 100-lappen till henne och kunde då köpa 2 par (ett par varma och ett par vattentäta) för mindre än vad ett par kostar nån annanstans. Även barnbaddräkterna har varit väldigt bra kvalitet till jättebra pris + stekpannor, USB-hub, såpbubblor, ritpennor och en massa annat vi hittat där.
    Japp han köpte dem på Lidl. Själv brukar jag shoppa trosor och de funkar bra de med. Ett gäng skärbrädor på en ställning har också funkat väldigt bra.
Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?