Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

Pinsamt att handla på LIDL?

Min erfarenhet säger mig att en viss typ av människor handlar där. Människor jag inte vill bli sammankopplad med. Så ja, det är pinsamt.

• enlitenbitkaka

Dorian Ertymexx skrev 2009-07-09 13:00:42 följande:

Vad det är för typ av människor du menar handlar just på Lidl och eventuellt varför du inte vill förknippas med dem. :)
    Vill inte få FL-maffian efter mig Men typen som går runt i crocs med tubsockar, t-shirten nedstoppad och byxlinningen uppe i armhålorna...folk som drar och sliter i billiga saker bara för att de är billiga, inte goda.
    Jag lägger hellre pengar på kvalitet och smak.
  • enlitenbitkaka

Dorian Ertymexx skrev 2009-07-09 13:09:44 följande:

Ah. OK. Var litet halvt beredd att slåss mot klassamhället igen, men så vart inte fallet. ;D
    haha nej....bara lite förutfattade meningar du kan få gå loss på
  • enlitenbitkaka
    mosterYster skrev 2009-07-09 13:24:17 följande:
    Fråga: har du ens varit inne på Lidl? De människor du pratar om ser jag flera av på de stora svenska kedjorna (ICA, Coop). Men du handlar förstås bara på saaaaaluhaaaaalen där man kan köpa den fiiiinaste lantpâteeen från Frrrankrikeeee....
    Klart....they are everywhere Men enligt mig finns ingen sund blanding på Lidl utan enbart dessa människor! Och vill du göra dig lustig över andra, använd sandlådan will you...
  • enlitenbitkaka

High Heel Bitch skrev 2009-07-09 15:44:43 följande:

Hmmm vem vet om potatisen på Hemköp som är dyrare än på Lidl smakar bättre och godare? Trodde människor hade kommit förbi det där inskränka stadiet
    Menar saker som sliskig läsk som smakar skit och kostar nada, flottig potatissallad och glass med skinn på.
    pindile skrev 2009-07-09 15:37:42 följande:
    luscious: hos oss handlar stor del av "stadens elit", tom högste politikern i vår stad ser man inte allt för sällan hos oss.... så dina fördomar är just bara detta: fördomar!!! har jobbat på Lidl i 6 år, och jag kan säga att större blandning av människor kan man knappt se nån annanstans, hos oss handlar folk från alla samhällsklasser. man behöver ju inte vara av "lägre klass" för att vara smart och handla billigt??
    Vart har jag nämnt något om klass? Underhållande....men så är jag ingen som skulle nöja med att knega Lidl i flera år heller.
  • enlitenbitkaka

Jag gör mitt val, ni gör era JAG anser att merparten av Lidl's varor håller lägre kvalitet än ex ICA's. Det gör mig inte till någon märkesnörd som äter oxfilé och anklever till lunch. Det gör mig kvalitetsmedveten.

• enlitenbitkaka
    mosterYster skrev 2009-07-09 23:22:57 följande:
    Jag kan inte låta bli att göra mig lustig när någon uppenbarligen är ute efter att visa att man minsann är för fin för att handla samma mat för billigare peng. Själv skulle jag aldrig betala mer än jag måste för kvalitetsvaror. Jag handlar gärna på saluhallen, men mjölken smakar likadant på Lidl som på Rewe (ICA), och handtvålen luktar lika bra den med.
    Det är ju fint för dig att du bor i Tyskland och har den erfarenheten. I den lilla hålan där jag växte upp stämmer faktiskt min lilla analys. ICA har bäst priser i stan (jo faktiskt!) och jag skäms inte för att lägger lite extra pengar på det jag äter. Vill ha närproducerat, ekologiskt och kravmärkt.
  • enlitenbitkaka
    mosterYster skrev 2009-07-10 20:01:39 följande:
    Fint för dig att du hittat en bra butik som för de varor du vill ha. Det jag vänder mig mot är inte att du väljer ICA, utan att du skriver att du inte vill förknippas med det klientel som handlar på Lidl och därför inte går dit. Lite... trångsynt, kanske?
    Jag sa inte att jag inte går dit pga dem. Jag går inte dit just för att jag får bättre varor någon annanstans. Däremot tycker jag det är pinsamt att handla där pga dem....är pinsamt med människor som till varje pris ska ha det billigaste trots att de har råd och eg inte behöver varan.
  • enlitenbitkaka
    Trynträ skrev 2009-07-10 22:29:45 följande:
    Men det är väl inte pinsamt utan smart. För då får man ju pengar över till annat ju. Varför elda upp pengarna till ingen nytta liksom om man har tid, ork och lust att anstränga sig för att hitta det billigaste?
    Nu var det inte riktigt så jag menade Jag läser också ICA's reklamblad för att se om jag kan spara några kronor. Men som jag skrev...folk som står och drar i billig skit bara för att de ska ha, inte för att de behöver. De är pinsamma.
Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?