• Tuxi

Pinsamt att handla på LIDL?

Dorian Ertymexx skrev 2009-07-09 11:43:01 följande:

miss nöjd skrev 2009-07-09 11:22:16 följande: Nej, men det är en annan sak. Frågan var om det var "pinsamt".
    Det kan ju bla bli pinsamt att handla på LIDL om det är stökigt smutsigt spill, en öppen kassa. Det pinsamma är ju att se mögliga grönsaker som ligger öppet ute i handeln tryckskadade varor etc. Ofta är det sådant på LIDL Netto och Willys.
    Bättre med Coop och Maxi då.
    Eller Saluhallen
  • Tuxi
    pindile skrev 2009-07-09 15:56:57 följande:
    tuxi: på vilket sätt är det pinsamt och för vem menar du?? är det inte mer pinsamt för butikschefen att ha en dålig butik med mögliga grönsaker än för dig som handlar där?? du köper ju knappast den där dåliga frukten eller?? säg isf att du inte vill handla där pga det o det, men inte att det är pinsamt....för vem liksom??
    Klart det är pinsamt för din chef om det ligger mögliga grönsaker. Men jag tror inte att det är högsta hönset på LIDL som springer ut och placerar ut varorna. Så det är pinsamt utav alla som arbetar oavsett vilken affär det rör sig om att ha sådana varor ute i butiken. Man gör väl koll oftare än så att det inte hinner mögla??
  • Tuxi
    pindile skrev 2009-07-09 16:32:45 följande:
    tuxi: nu är det ju så att jag faktiskt jobbat ett år som Bc, och förövrigt som stf Bc, vi är ju "högsta hönsen" på plats och vi plockar visst upp frukt och övriga varor med för den delen. när jag var Bc, hade vi koll på frukten en ggn i halvtimman och då skulle vi även dokumentera att vi kollat kvaliteten på frukten. vi hade ingen möglig frukt och har inte heller nu, det får ju stå för den affären du varit inne i hur dålig kvalitet dom hade. Synd för dom att de inte kan hålla det bättre än så.... du nämde att Coop har bättre kvalitet, hos oss är det raka motsatsen, när vi skulle öppna de första butikerna i Sverige var vi på Coop för att kolla hur det INTE skulle se ut, har aldrig sett så mkt dålig frukt som i den butiken och så är det varje ggn man går in där. Vår butik i vår stad är snarare känd för att ha den frächaste frukten, och vi har ju en fördel också då vi får leverans på F&G varje dag..... men pinsamt för dig som kund är det ju knappats att frukten är möglig iaf, det är ju bc som ska skämmas och inte någon annan....
    Ledsen men jag förstår inte dina förkortningar. Men du behöver inte försvara LIDL inför mig jag gör mina val att handla på Coop tex. Jag känner mig mer bekväm där med hela PRO hasandes bakom mig
Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?