• inze

Pinsamt att handla på LIDL?

Om man nu är en sån som storhandlar allt på samma affär måste man kanske skippa Lidl men jag som brukar handla oftare brukar växla mellan vilken affär jag handlar beroende på vad jag ska ha. Så Lidl brukar få ett eller kanske 2 besök i månaden. Och varför skulle jag skämmas för att köpa Scans köttfärs, Guldfågelns kycklingfiléer, Via tvättmedel eller nåt annat billigare där än på ICA Kvantum kan jag inte förstå.

Och deras specialvaror har jättrebra kvalitet till väldigt bra priser. Barnkläder och skor har jag köpt en hel del + köksgrejor. en del elektronik m m som varit jättebra till väldigt billiga priser om man ser till vad motsvarande kvalitet kostar på andra ställen.

Ni som skäms för att handla på Lidl eller har andra betänkligheter för att gå in där, undviker väl ställen som Ullared också, eller är det skillnad på lågpris och lågpris?

• inze

Jag som nöjer mig med vanlig Arla-ost köper den hellre på Lidl på 49:90/kg än på mitt ICA där den kostar 80-90:-/kg. I alla fall när jag passerar Lidl p g a jobbet ibland. Även en falukorv (Scan) för 5:-- känns bra att köpa där istället för ordinarie pris på ICA.

Det mesta handlar jag på mitt lokala ICA men hittar jag stapelvaror som jag brukar ha hemma till mycket bättre pris så lägger jag hellre de pengarna jag då tjänar på nåt roligare än att slippa vara "pinsam" när jag handlar i nån viss affär.

• inze
    Trynträ skrev 2009-07-11 19:24:10 följande:
    Man kan ju göra ett fynd. Även billiga saker kan vara bra ju. Min man köpte t.ex ett par skor som är bland de bästa han nånsin haft och han ångrar så att han inte köpte flera.
    Om du menar att han köpt dem på Lidl kan jag bara hälla med. Köpt flera par "gympa"-skor till dottern som kostat under 100-lappen och varit sminst lika bra kvalitet om de som kostar minst 200:-- på andra ställen. Även köpt vinterkängor för dryga 100-lappen till henne och kunde då köpa 2 par (ett par varma och ett par vattentäta) för mindre än vad ett par kostar nån annanstans. Även barnbaddräkterna har varit väldigt bra kvalitet till jättebra pris + stekpannor, USB-hub, såpbubblor, ritpennor och en massa annat vi hittat där.
  • inze

Ni som inte vill handla på Lidl p g a det begränsade utbudet, handlar ni alltid allt annat på en och samma affär?

Det är kanske vanligare att vi som ändå måste besöka olika affärer för att köpa det vi vill ha har lättare att acceptera deras i vissa fall begränsade utbud. Om man som jag lokalt bara har en ICA Supermarket och en Coop Konsum så besöker man ju i alla fall andra butiker när man får chansen just bara för att de vanliga affärerna redan har ett lite begränsat utbud och då kan man lika gärna gå in i ett par av butikerna som finns vid närmsta större handelsplats och där Lidl är en av butikerna.

• inze

Idag var jag på Lidl i Täby för att köpa lite Cola. Där var ganska mycket folk och inte var det den kategori någon tidigare i tråden inte ville förknippas med precis. Det var mer sådana som kom åkandes i sina Lexusar, BMW, och andra bilar i den prisklassen som gjorde inköp där.

Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?