Inlägg från: TereseA |Visa alla inlägg
  • TereseA

Alla vi som älskar julen

ahah..fortsättning på gamla tråden..

Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    Baronessan skrev 2009-07-14 21:00:41 följande:
    Jag har redan börjat fundera på julen! :) Nog för att jag brukar vara tidig, men är nog i tidigaste laget även för mig, men det beror nog en del på att vi fick delar till en julservis (www.fyrklovern.se/templates/PPage.aspx?id=328...) av svärmor. :) Ser fram emot att duka med den till jul. Har även kollat igenom förrådet med småpresenter och funderat på vad som ska köpas till för att få ihop 48 små paket till adventskalendern. :D
    den servisen har jag oxå..men har bara 2st av varje än så lännge..2 vinglas,2 asiett,2 tallrikar,,..plus ljusstake..

det man får när man köper det erbjudande för 1 kr..
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    Baronessan skrev 2009-07-15 18:06:26 följande:
    Jag tror nog att svärmor inhandlat (mattallrikar och assietter) med nåt sånt där erbjudande. Hon hade själv i stort sett varenda servisdel i en uppsättning för 24 pers, men skänkte bort 6 mattallrikar och 6 assietter samt lite annat (ljusstakar, nåt serveringsfat och kakfat) till maken och samma till svägerskan. :) Nu måste jag alltså planera julbordet så vi blir max sex personer. ;) Eller köpa fler tallrikar kanske? :D
    vad snäll svärmor..

när man börjar så tidigt med julen..har man verkligen julkänsla senare vid julen?

förra året var jag och kollade på hemmets journal hemsida om jul recept..de hade mycket gott..
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    lokisse skrev 2009-07-16 18:59:48 följande:
    man far ju inte börja utan bara bygga upp ideer och sammla recept och greja
    ja..men får man inte julkänsla då..
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    lokisse skrev 2009-07-16 19:10:41 följande:
    nä mer att man bygger upp en innan jul glädje
    ok..
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    Whats Up skrev 2009-07-24 08:41:21 följande:
    Hej alla ni! Jag fick katalogen från Jotex igår men ack vad besviken jag blev när jag inte hitta några jul gardiner... Men så däremot ett pepparkakshus i porslin, jisses vad vackert det var. Ett sånt där BARA MÅSTE ha... Satt o såg på ett program på tv och det snöade, då längtade jag efter julen. Det är bara så vackert med alla ljus och sånt.
    för mig den katalogen brukar komma med en särskild katalog med bara julsaker.
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA

förra året var ju urkass julkalender...fick inte någon som helst julkänsla.Så dock bara några avsnitt.

Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    Baronessan skrev 2009-07-26 10:42:16 följande:
    Förslag till julklappskomihåg: Mamma slog in alla klappar, men för att undvika att vi barn rotade fram dem och kollade vilken klapp som var till vem så skrev hon inga namn dem på utan nummer. Sen hade hon en lista gömd med nummer + namn. Till jul åkte vi till Finland, mamma nöjd med sin numrering av klapparna. Dagen före julafton skulle hon "bara" skriva namn på paketen och hittar inte listan nånstans! *s* Hon fick öppna alla paketen för att kolla vad som skulle till vem. Idén var bra, men håll koll på listan!
    {#lang_emotions_laughing}hhaha
    GrodanSkrutt skrev 2009-07-26 10:44:21 följande:
    Ahhh - jag längtar redan till julafton Födelsesdag idag & då är nästa grej julafton
    Grattis.

jag har redan börjat planera recept.Så har jag börjat titta på vinteroverall.ofta rea nu ju.
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    Carolaj83 skrev 2009-07-26 19:32:16 följande:
    Puchiko -jag lägger mina på ett speciellt ställe, har 2 gyllor i ett skåp där jag lägger julklappar o födelsedagspresenter andeta -helt klart sunes jul enligt mig GrodanSkrutt -grattis idag var jag på barnens hus för att inhandla present till ett barnkalas vi ska på nästa helg, gick runt och kollade massa present ideer till barnen'mys'
    du var med från förra tråden..du fick väl barn där innan jul väl..Hej igen!
    Akiim är mitt liv 071004
Svar på tråden Alla vi som älskar julen