ica skrev 2009-08-07 06:57:57 följande:
Jo, att vara ett offer är ett utmärkt sätt att få som man vill. Men när jag funderat har jag hittat mest kvinnor som "blir sjuka" för att få som de vill. Är det nån annan som har en annan erfarenhet? Är det mer accepterat att kvinnor har värk eller annan sjukdom och då förväntar sig sjukdomsvinster och att alla ska ta hänsyn till dem. I praktiken blir det att göra som de vill.
Exakt så har jag det med min egen mamma, skitjobbigt!!! Hon har mått dåligt ända sedan jag kan minnas....har fått förtidspension eftersom hon var med i en bilolycka o visst nu kanske jag e hemsk men det känns nästan lite som att hon faktiskt inte vill jobba utan vill bara gå hemma. Hon har nån form av wiplashskada men sitter mest hemma o gör inte så mycket. Och det är alltid synd om henne, hon har det värst och hon utnyttjar detta genom att man ska hjälpa henne med att göra allt åt henne, från handla mat, städa osv....men hallå, hon e ju inte handikappad - o får hon inte som hon vill - ja då är hon bra på att ge en skuldkänslor o då duger man inte, gapar o skriker på en att man aldrig kan ställa upp osv osv...
Kanske jag var elak nu men det e så jobbigt. Jag har faktiskt ett eget liv!!