Sashimi skrev 2009-07-07 10:47:34 följande:
Det är svårt att förstå när hon ljuger. Jag uppfattar det som att hon vinklar allt till att det är synd om henne såsom "jag kan inte göra det för jag har så ont i min axel", "jag hittar inget jobb för de ställer så höga krav", "jag hittar ingen utbildning för de kräver att jag ska ha läst matte".. Osv osv.. Det är JÄMT synd om henne och hon kan inte ta ngt ansvar över sin egen situation för hon är ju ett offer för omständigheterna. Hennes man, som är min bror, måste försörja henne för hon stackarn klarar ju inte av att jobba etc etc.. Hon vinklar allt till att hon är offer men hur bemöter jag hennes axelsmärta som jag inte vet hur den är eller mattebetyg som jag heller inte vet ngt om?
Nu är jag ingen expert, jag har bara erfarenhet av detta men om du inte orkar lyssna på henne så kan du göra som jag skrev ovan låtsas att du inte hört henne och byt samtalsämne.
Om ni vill att hon ska förändra sig och ta ansvar över sig själv då får din bror sluta ta ansvar för henne och ställa krav på henne.