• JsN

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Stormis skrev 2009-08-07 22:43:12 följande:
    Jag med! Fast bara en. Hade också beställt IdaT-regnställ med pepegojor! Så 479 kr för de plaggen känns helt ok! Beställde först det svarta haj-setet, men det va slut. Såg sen att de hade lila papegojor med, men ingen bild, därför hade jag missat det. De ville jag ju hellre ha så det blev perfekt. För stort dock fortfarande, men tills dess kör vi på svarta hajarna som vi redan hade. Har inte vågat prova Hoddien, men ärmarna såg ruskigt långa ut...
    Pytte kan vara intresserad av hooden... *ler*

Lurvoveraller i stl 92,var hittar man de?
  • JsN
    Stormis skrev 2009-08-07 22:48:53 följande:
    OH, en smygläsare ger sig till känna
    JAja... BAra lite...
    Stormis skrev 2009-08-07 22:48:53 följande:
    Om vi säger som så, är den stor till K så lär den vara stor till M. Mello kanske? Har inte varit där i veckan.
    Jo, det har du kanske rätt i... Pytte är inte mycket större än K. Men den hann ta slut innan jag bestämde mig.

Får kolla Mello om fleeceoverall.
  • JsN
    Stormis skrev 2009-08-12 15:31:02 följande:
    Jodå. Jag har 80 till min lilla 22-mån . (Fast jag hde köpt 86 om jag köpt nu).
    Jag köpte faktiskt 92 på fleeceoverallen... Ungen lär väl drukna i den, men den är för att sova i.

Hur dags var det idag?
  • JsN
    Stormis skrev 2009-08-12 15:38:15 följande:
    Jo, å så kan han kasnke ha den nästa höst med. Då blir den väldans billig genast . Vilken blev det?
    Jo, pytte lär nog kunna ha den nästa vinter också (frågan är om man vill ha fleeceoverall på en treåring?) Blir du förvånad om jag säger leaf?
    Stormis skrev 2009-08-12 15:38:15 följande:
    Halv sju är kvällsmaten serverad och kläderna börjar packas upp. Så senast sju borde hon vara igång när alla satt sig ner .
    Strålande, jag hämtar inte på dagis idag så jag tänkte komma direkt från jobbet. Har lite kvar att ta tag i sedan semestern...
  • JsN
    Stormis skrev 2009-08-12 15:46:06 följande:
    Är det den gröna med turkos? Slänger mig inte så galant med färgerna .
    Japp www.matadorkids.se/index.php&productId=3106 Helt underbar färg. Hoppas den kommer imorgon! Det blev lite pins också... (JAg som inte behöver handla något)
  • JsN

MejaKiznic, vi hade skalställ från Nanook till vår lille. Lätt, smidigt och full rörelsefrihet även för små pyttingar. Dagis var imponerade över hur oklumpig hen blev med ytterköäderna på. Fördelen är att man slipper galonisar och väljer själv underlager efter väder. Nackdelen är att det är fler plagg att klä på. Enligt kompisar som haft det till barn som ännu inte gått så klarar de att nötas på sittande och krypande för mer än ett barn.

• JsN
    Zvartaliljan skrev 2009-08-14 11:05:30 följande:
    Hon får en lätt uppgift iaf, pengar i handen o ordern: Köp det du tycker är fint o passar
    Det låter som den shoppinglistan jag brukat ge stormis. Så kul att titta i påsarna sen!
  • JsN
    Jullessk skrev 2009-08-15 22:30:24 följande:
    Hej, en liten fråga. Tycker ni att "Winterblossom" suit bara är för tjejer?
    Stormis skrev 2009-08-15 22:37:36 följande:
    Jag tycker nog det,
    Du är så kinkig med det där! (Jo, tom jag tycker nog att suiten blir lite mycket på en grabb, även om den är superfin. Som byxor däremot...)

Tack för senast!
  • JsN
    Milliz skrev 2009-08-16 21:44:29 följande:
    Tack! Ja, visst är den fiiiin! Jag skulle ju ha oranga velourisar till den, men det verkar ju inte vara det lättaste att få tag på.
    blogg.tvillingtand.se/ Jag har köpt jättefina orangevelorbyxor därifrån
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14