Inlägg från: Mamma Kråkan |Visa alla inlägg
  • Mamma Kråkan

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Hej hej tjejer

Nu bloggar jag här igen :)
  • Mamma Kråkan
    isako skrev 2009-07-08 09:54:05 följande:
    Tjejer behöver hjälp.Kan man använda babyleggins i strlk 74 till en tjej som annars har strlk 92? Eller skall man ta 80? Vidare undrar jag om man kan använda höstens muddbyxor som knickers??
    njaaa det tror jag inte. och jaaps det funkar dom som
  • Mamma Kråkan
    ängeln83 skrev 2009-07-08 11:43:03 följande:
    OT, men om ni kollar på sista bilden jag la in i BT, visst sjutton syns hans ärr på näsan?!Vi bråkar med försäkringsbolaget just nu och dom vill inte ge honom mer än 7000 kr i ersättning, först pratade dom om summor uppåt 50-60.000 för ett sånt ärr så vi blev ju måttligt besvikna när vi såg summan han skulle få.
    Njaa jag hade nog inte sett det om du inte påpekat det. Min syster fick ett 10 cem långt fult ärr bak på skuldran efter en olycka och fick då 7000 kr för det. Min sambo opererades & fick 2 ärr efter det på benet och fick 6000 kr för dom. Jag kan tänka mig att summan är så låg för att dom räknar med att det är ett ärr som blir mindre och mindte tydligt ju äldre han blir. Det lustiga är väl att dom nämt en sådan summan ...min sambo fick efter sin operation 5 % nersatt funktion i sitt knä och fick då som en gång summa 30 000 kr för det.
  • Mamma Kråkan
    Duntoffla skrev 2009-07-08 11:51:00 följande:
    Japp! Den gamla går ut idag. Men vaddå? Får man ersättning för ärr? Ärr har ju var och varenda människa? Fattar nada
    Nja ärr efter operationer eller olycker. Min syster var med om en trafik olycka och läkaren där gjorde en miss då han sydde hennes sår. Min sambo opererades & via sitt försäkrings bolag får han då ersättning för ärret. Fråga mig inte varför men så är det
  • Mamma Kråkan
    Zvartaliljan skrev 2009-07-08 11:56:49 följande:
    Hmm när ni ändå är inne på ämnet...hur sent kan man anmäla ärr och få ersättning?? Min mamma påpekade detta för mig häromdagen bara när hon tittade på mina ärr på armen som jag har sen de tog ut en P-stav för 4 år sedan som hade växt fast. det är tre fula ganska stora ärr som aldrig kommer försvinna. Jag visste inte när det hände att man kunde få ersättning för ärr...
    Inte en aning men ring & kolla med ditt försäkrings bolag .
  • Mamma Kråkan
    Zvartaliljan skrev 2009-07-08 12:03:18 följande:
    det jag har nu eller det jag hade då?? Det är så knepigt tycker jag...försöker läsa på deras hemsida men man fattar ju nada med det språket som de använder...det är som att de VILL att man inte ska förstå...
    det du hade då. Min sambos skada gick på hans mammas hemförsäkring då. För han vara bara 16 då olyckan hände.
    mortillsju skrev 2009-07-08 12:05:35 följande:
    Jag måste bara säga att din lilla är så fin i sin pippitunika! *vill ha till S*
    Tack
    ängeln83 skrev 2009-07-08 12:04:17 följande:
    Jadå, det kan han absolut få. Kolla lite med ert försäkringsbolag och vad ni har för slags försäkring. Det gäller ju även sjukhus vistelser och sånt, vi fick en rejäl ersättning efter våra 2 veckor på Neo, och även för det dygnet vi var på sjukhuset när han hade sytt.
    Hoppas du  såg mitt svar en bit upp, hade jag varit er så hade jag kollat med dom vad som gjorde att dom först talade om så höga summor och se drog ner det.
  • Mamma Kråkan
    ängeln83 skrev 2009-07-08 12:12:36 följande:
    Vi ska absolut kolla upp detta mera, vi håller på att överklaga deras beslut just nu, så kan vi ju hoppas att det blir liiiite större summa iaf. Tycker det är lite halv korkat när man ska hålla på att maila in bilder, ärret syns ju mkt mer irl än på kort.
    jo stå på er tycker jag.
  • Mamma Kråkan
    Buttelina skrev 2009-07-08 12:18:37 följande:
    snälla hjälp!! vad ska man köpa till isabel i lurvarna?? med eller utan luva??? de ska inte användas på dagis... ska jag köpa en med och en utan??? tycker med är finast men utan är mest praktiskt... men hon gillar med luva mest själv
    då hade jag köpt med luva att ha hemma Nelly älskar sin med luva
  • Mamma Kråkan

På tal om lurvarna är det dessa som finns i katalogen som man kan ta i butiken

lila med lime grön kant

orange/röd med svart kant

grå med gul kant

mellan blå med svart kant

• Mamma Kråkan
    Buttelina skrev 2009-07-08 12:36:17 följande:
    gaahhhhh nu har jag skickat iväg värsta beställningslistan
    listan ? *nyfiken *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14