• Milliz

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

LJ2 skrev 2009-07-21 22:07:16 följande:
    dom säger att den är runt nov ca.. exakt datum brukar man få veta bara nån vecka innan jag hoppas verkligen att jag kan åka (jag SKA åka) åker en helgdag om det ska vara så.. ska börja jobba igen nu ju i höst.. *suck.. så hoppas man får ledigt första dagen det är.. annars duger en helgdag med visserligen =) det var folk som köpte innan, jag gjorde det med åt andra =) de satte in pengar i förskott, skrev stl o kön, ev vad det helst ville ha så letade jag efter vad som fanns helt enkelt =) o det blev jättebra tyckte dom =) hmm.. kanske ska börja jobba nu, så jag kan spara myyycket pengar
    Ok, ja det skulle ju vara jättesnällt om någon gjorde det om jag vill ha något. Men det vill jag säkert. Vårens kollektion var ju superfin!
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    1 och 1 är 3 skrev 2009-07-21 22:15:16 följande:
    Jag måste lägga mej i lite... när de e en så litet barn hade jag inte köpt overall. eller du bor kanske i norrland!? T hade bara molo lurv och en idaT fleece i vintras. Dom ligger ju i vagnen när dom e så små... blir så klumpigt med stor tjock overall... Min mening
    Jepp jag bor i Norrland Här är -30 ibland så jag måste ha overall
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    1 och 1 är 3 skrev 2009-07-21 22:19:10 följande:
    Förlåt, mitt svar var till Solouniko Att dina ungar behöver "riktigt" overall de förstår jag, fy bubblan va kallt!!! Men du, ang salg. Mammastök körde ner... hon bor typ vig Gävle någonstans. Kanske du kan ta dej dit och sen samåka med henne till salgen!?
    Jo fast bara till gävle är det 90 mil... Hmm, jag får fundera skulle vara jättekul att fara men det känns så långt.
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    solouniko skrev 2009-07-21 22:19:05 följande:
    Ja, det är jättesvårt. Måste gå in på Asko och prova overallen i 68, det borde ju vara samma i storleken som förra årets? Jag har ju en lurvoverall i 74 som ligger och väntar, hon får väl ha den om hon växer ur 68an ;) Och visst är det SÅ trist att bo här uppe ibland. Skulle så himla gärna vela fara på salg. Älskade verkligen alla vårens kläder! Vi får ta sista minuten flyg till sthlm du och jag och åka med någon vänlig själ därifrån
    Ja, det skulle vara jättekul att göra det. Tur att jag ska börja jobba lite till hösten så jag förhoppningsvis kan spara lite pengar Kul förresten att jag har hittat någon i den här landsänden som har förstått hur fina molos kläder är. De flesta av mina kompisar vet knappt ens vad molo är

Jag vet inte om de är samma i storleken, men så mycket borde det inte skilja tycker man ju. Jag måste köpa en lurvoverall till Ella. Jag har funderat på den hallonröda med gula kantband. Den ser så fin ut! Och så måste ju Elias få en lurvjacka förstås, men jag vet inte vilken..
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    LJ2 skrev 2009-07-21 22:24:23 följande:
    jag gillar med typ hela våren kollektion =)) hoppas verkligen jag får tag i nåt dino till killen!!!! vad som, o koppar ska jag nog kolla efter åt tjejen bla.. sen älskar jag hennes butterflysuit hon har =) så nåt mer i det om det finns.. hmm.. jag får nog börja jobba typ nu måste spara pengar ju :-P
    Ja butterflies är min favorit, och dinosarna och koppar och hand-i-hand. Elias kan ha sina dinosar, men ella har snart vuxit ur allt sitt.. snyft.. Det åker nog ut på T snart. Men jag kommer ha så svårt att skiljas från alla fina småkläder. Jag ska börja jobba lite till hösten, tur det för det här blir dyrt att finansiera
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    LJ2 skrev 2009-07-21 22:27:33 följande:
    ja, jag förstår verkligen den personen som hade det strulet!! hon fick bara massa skit, o hon hade tagit sig massa tid o verkligen leta efter fina saker!! så hon gör nog inte om det.. jag hade inget strul iaf, så jag e inte rädd för o handla åt andra igen.. =) hoppas bara verkligen att jag får ledigt.. annars åker jag helg.. om inget inträffar då.. men har planerat att åka iaf.. dock med ytte pytte liite res.. =) kollade tom smidigaste resväg nu när jag var i köpenhamn igår vi hade tid o glo runt lite ju =))
    Tack! Det var ju bra att veta Jag ska lägga det på minnet utifall att jag inte åker själv
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    1 och 1 är 3 skrev 2009-07-21 22:29:38 följande:
    Men vad dillar ni om då!? Åk tillsammans till salgen! Mammastök hoppar in i bilen någonstans mellan sundsvall och gävle... å sen tillhanahåller Ronya med sängplatser och jag fixar pizza, favorit i repris!
    Det skulle vara jätteroligt! Jag får fundera på det Hur billigt brukar det förresten vara på salgen?
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    solouniko skrev 2009-07-21 22:33:58 följande:
    Ja, måste tjata lite på mitt förra jobb så jag kan jobba lite extra där medans jag är mammaledig så man får ihop lite penki  Haha ja, vilka tokstollar! Får också lite kommentarer om dyyyra kläder osv av vänner som inte vet vad Molo osv är. Men men tur att alla är olika  Hade varit jättekul att fara. A dream come true Låter ju nästan som ett erbjudande man inte kan tacka nej till
    Jo, nog får man såna kommentarer ibland, men tur att vi alla är olika Jo, det hade verkligen varit hur kul som helst att fara! *Drömmer mig bort till salgen*
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    LJ2 skrev 2009-07-21 22:36:33 följande:
    haha.. inte bara jag som måste slita för att få mina fina kläder men jag tycker det är värt det.. sonen väljer knappt annat nu när han ser sina mololinnen i garderoben ( han ääälskar linnen!!) så jag klagar inte.. blir ju så glad av deras tryck =)) som tur e har han några långärmade nu när det snart blir kallare, men måste ju fylla på =))
    Jo, de är superfina. Jag har handlat lite långärmat till höstennu. Sonen har börjat tycka att det är jättespännande att följa med och hämta posten. Sen vill han bära in paketen och öppna de själv. Han är så söt!
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    1 och 1 är 3 skrev 2009-07-21 22:39:21 följande:
    BILLIGT!!!!   Stormis har en blogg m priser, kolla där. men typ 50 ddk för ett par leggins, de säjer väll allt!?
    Det låter ju bra! Jag ska kolla där..
    Elias 070202 Ella 080920
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14