• Milliz

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

mortillsju skrev 2009-07-20 22:12:29 följande:
    Den var läckert ärtgrön. Förra årets var mer blågrön i jämförelse.
    Ok, det var den ärtgröna jag tänkte på. Det kanske var den från förförra säsongen jag har sett då. Den var iaf jättefin!
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    solouniko skrev 2009-07-20 22:22:11 följande:
    Ja alltså jag får ju skäll om jag shoppar på nätet så jag försöker gå via henne för det mesta.. Nu beställde jag pusselbyxa, babuschkabyxa, pysselbody, babuschkatröja med pusselärmar, pippiklänning, "stickade" älgsuiten, randiga muddisar till klänningen. Sen var det nog inget mer? Ska ha lite badges också, men det får jag nog vänta lite med  
    Just det ja pusseltröja, babuschkatröja med pusselärm, pusselleggings, babuschkaleggings och en tågtröja efterbeställde jag också Vadå att jag har dåkigt minne  Badges är också superfina har tröjan med randiga ärmar. Har beställt en badgesklänning men den verkar ha kommit bort i posthanteringen. Den postades 9/7 men har fortfarande inte dykt upp Det är så trist när sånt händer.

Söt dotter du har förresten. Hon sov så sött i vagnen!
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    Zvartaliljan skrev 2009-07-20 22:23:48 följande:
    Jag har nog o byta med i vinter O detta är inte allt
    Ååh, vilken fin samling du hade
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    solouniko skrev 2009-07-20 22:33:33 följande:
    Mycket fint!  Åh vad tråkigt om den kommit bort, hoppas den kommer och att postis gått vilse bara! Är sugen på badges med randiga ärmarna plus muddisarna till.. Men känns lite opraktiskt med tröja på en plutt? Tack! Hon sov en halvtimme och det är det enda hon sovit på heela dagen, så hon somnade för natten strax efter 18. Lär ju bli en tidig morgon
    Jag tycker att det funkar bra med tröjor. Jag har en linnebody (när det är kallt) under så att det inte skiljs i midjan. Nuförtiden är det nästan omöjligt att lyckas knäppa dotterns bodysar så de ligger oftast i garderoben, tyvärr. Så jag har bestämt att inte köpa några fler såna. Hon är som en orm när jag ska klä på henne

Oops, hon var duktig på att hålla sig vaken. Men så var sonen också han sov lite på dagarna ända från det han var nyfödd nästan. Jag håller tummarna för att du inte får en alltför tidig morgon
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    solouniko skrev 2009-07-20 22:47:29 följande:
    Hmm ja, men jag tror det blir en badges tröja + randiga byxorna också. Gillar färgerna på ränderna  Haha ja det kan jag tänka mig. Lika bra att köra på tröja då istället. När vi är hemma sover hon lite bättre, men det gör inte så mycket att hon sover lite på dagarna. Vi har alltid haft underbara nätter, från 21-9 ungefär med en matpaus. Så jag klagar inte
    Oj, vilken lyx. Här har det varit många matpauser med båda barnen. Men nu sen jag har slutat amma dottern tar hon bara en, och det känns så lyxigt.

Ja, de ränderna är superfina, och printet också . Jag har funderat på byxorna men jag vet inte riktigt. Jag tycker att molos byxor i den här kollektionen är så stora i midjan. Byxorna ramlar av Ella.. Jag ska prova gå ner en storlek, men jag är rädd att de blir för korta på längden då istället.
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    solouniko skrev 2009-07-20 23:02:29 följande:
    Alltså jag vill ju ha rånarluvan med babuschka och pussel.. Men, en sån kan man väl inte ha bara som vanlig mössa? Det blir väl kallt! Äh, får nog ge upp mina rånarluvor. Kommer inte ha användning för de känn det som, men de är ju såå fina!
    Jo, de är nog för kalla här uppe i norr iaf. Men fina är de
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    Quiet thoughts skrev 2009-07-20 23:09:01 följande:
    Kikar via. Hoppas allt är bra med er alla. Här går det upp å ned.Lova är sjuk. Vi har testat borrelia o inväntar svar. Hon har åkt in o ut på sjukhus och har ledvärk i armarna och börjat skela med ögonen.Eftersom jag inte följt tråden på ett tag vet jag inte vad som hänt och hur alla mår men jag hoppas alla mår bra och haft en skön sommar.Jag sparar shoppandet mot höstkanten Kram
    Usch va hemskt! Hoppas allt blir bra snart!
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    solouniko skrev 2009-07-20 23:09:54 följande:
    Ja det var väl det jag anade.. Synd!!
    Ja det är synd. Vi bor på fel breddgrader
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    Raihana skrev 2009-07-20 23:13:09 följande:
    Tack Då kan hon ha den ljuvliga nu! Men dom printen kommer ju på hjälmmössor, funkar inte det då? Dom är ju sååå fina!
    Gör de? *Skriver genast upp pusselhjälmmössa på måste ha listan*
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    solouniko skrev 2009-07-20 23:15:28 följande:
    Ja verkligen.. Blir det någon bugga för din del förresten? Jag ska beställa en nästa vecka
    Jo, alltså jag skulle vilja ha en men min man tycker att jag har svamlat nog med vagnar

Egentligen håller jag nog med honom, vi använder nästan bara syskonvagnen just nu så just nu skulle det nog vara onödigt. Jag har en emmaljunga smart till dottern nu de gånger vi tar varsin vagn. Men jag kommer inte överens med den. Den känns så stor och klumpig och så sitter hon jättedåligt i den, så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Allra helst skulle jag nog vilja ha en P&t men sonen är ju 2,5 år så han kanske slutar åka vagn snart så det känns lite onödigt med en sån också.. Oj, nu blev jag väldigt ot.
    Elias 070202 Ella 080920
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14