• Morty
    RååSa BuBBlan skrev 2009-09-22 22:28:12 följande:
    Oj!  Kanske ska köra den stajlen här ändå
    Ja och skicka Bubbelpappan på dem bara!!!!!
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    lillronya skrev 2009-09-22 22:34:40 följande:
    DAgs att sova här nu! Ha det bra tjejer!
    Natti natti, sov gott...zzzzzzzzzzzz
    Pluttan & Plutten
  • Morty

Förresten, nu när det antagligen börjar bli lite kallare vad har era barn för jackor. Dottern här vägrade helt plötsligt sin skaljacka samt sin vindfleece..... så nu har hon endast 2 lurvar. Har iofs en tunnare täckjacka typ från Lindex. Den som är deras vinterjacka från FIX med fleece i. Men trots att man tar ut fleecen så känns det som det blir lite väl varmt eller??

Pluttan & Plutten
  • Morty
    mortillsju skrev 2009-09-22 22:41:50 följande:
    Min son på 4 går att förhandla med så han har sin WS från pop ute nu ....men dottern som fyller tre i veckan tokvägrar det mesta men jag får på fix-fleecen som finna i deras vinterjacka. Den är tunn, det blåser rätt igenom den men jag låter henne ha den och hon huttrar men vägrar nåt annat. Jag väntar in att hon ska fatta själv att det är för kallt
    OK, ja här är det bara lurvarna som 'går hem' än så länge. Får väl se vad hon säger när det börjar bli lite kallare. Har ju iofs västar från H&M ju kom jag på. Värmer ju inte ärmarna men varmt och gott om ryggen iaf. Hon totalvägrar både skaljackan och ws. Skaljckan p g a den känns obehaglig i halsen!!??!! WS tycker hon är svår att knäppa helt plötsligt....*suck*
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    mortillsju skrev 2009-09-22 22:51:03 följande:
    S tokskriker åt sin skaljacka...."inte regnjacka" hojtar hon. Hon är superklurig med kläder och ilska utfall om diverse klänningar, tröjor och annat. Vad gör man, det känns svårt att tvinga dem utan de måste liksom själva få erfara hur "väder" känns på nåt vis.
    Ja, hon får säga till om hon fryser. Jag som är frusen av mig som kanske tycker det börjar bli kallt.
    Rååsa Smurfen skrev 2009-09-22 22:51:20 följande:
    vi invigde fina molo kappan i dag ,känns som höst nu, lite vemodigt nu att gå mot mörkare tider men ändå lite mysigt och nu snart få man äntligen börja använda alla fina höst kappor Vi börja nog med kappor och lurvar  här sen blir det nog novastar jackan och molos holden jacka och sen de riktig tjocka lite senare Liljan eller ni andra som shoppar till baby dessa är super fina ju www.tradera.com/MOLO-underbara-byxor-med-katt...#pic inte min auktion
    Åh den härliga kappan!!! En sådan får hon inte och definitivt inte ha på skolan.
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    RååSa BuBBlan skrev 2009-09-23 10:35:48 följande:
    Nu har jag ringt runt lite här..Familjerätten brydde sig inte nämnvärt som vanligt, han är ju deras pappa och dom ska tydligen vara glada dom här tjejerna att dom har en pappa alls   Sjuk inställning!!Socialen hade bara telesvarare men jag bad dem ringa upp så det hoppas jag på idag.. Om det är så här när hon är 13, vad kommer hon då få göra där borta när hon är 15? Nu är jag inte ledsen längre ett dugg, nu är jag bara fly förbannad på hans sjuka sätt!!Lägenheten kom ut nu tillslut, skönt att NÅT går bra iallafall!!
    Usch lider verkligen med dig. *massa kramar till dig*

Hittade!!!  Ni bor jättefint!!! Härlig skotapet!  Skönt att det äntligen kom ut på Hemnet.
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    Advokat Camilla skrev 2009-09-23 10:46:29 följande:
    Var kan man hitta Molo's kläder i Stockholm? Tycker dom är så fina, vill köpa till mitt kusinbarn.
    Vildänglar, Matadorkids..... sen vet jag inte fler.
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    Zvartaliljan skrev 2009-09-24 09:26:16 följande:
    Godmorgon! Ja god får den väl aldrig vara här...har inte sovit trots barnfri. Haft så jäkla ont i svanskotan hela natten o inte kunnat hitta någon bra ställning.Ringde min BM för o fråga vad jag kunde ta för smärtstillande mot det o berättade att jag ramlat i trappen...dumt gjort, nu skickade hon mig till läkaren Ska dit i eftermiddag *suck* orkar inte med fler läkare...Hoppas iaf på många fina paket i lådan idag Väntar hem lite TS- och traderafynd
    Usch då, men samtidigt skönt att få det kollat......
    Pluttan & Plutten
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14