• Morty

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Stormis skrev 2009-09-24 10:40:00 följande:
    Kan förresten ta med mig lunch och bjussa .
    Du har inte vägarna förbi Höllviken någon gång? {#lang_emotions_wink} {#lang_emotions_dreamer} {#lang_emotions_tongue_out} 
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    lillronya skrev 2009-09-25 08:26:36 följande:
    Godmorgon!Nervös mamma här idag. Michaela är på endagskurs för att ta moppekort, så att hon snart kan köra sin epa.
    Åh vad spännande. Kommer säkert att gå bra för henne.

God morning girls!!! {#lang_emotions_sunny}

Fast egentligen är den inte så bra. Jag programmerade så tvättmaskinen satte igång tidigt i morse. När jag kommer ner så har allt blivit färgat!!! Jag har av någon konstig anledning lagt i Mattis limefärgade lurv så nu är allt gult!!! {#lang_emotions_cry} Hade massa vitt och molo tröjor & tights. Vet att jag läst om några tips innan men jag har inte lagt det på minnet då jag inte 'behövt' det.
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    lillronya skrev 2009-09-25 08:55:58 följande:
    Men fy vad trist!!!
    Flock skrev 2009-09-25 08:51:49 följande:
    God morgon!Fy, vilken morgon!! Tyvärr har jag inga bra husmodertips..
    Ja, och jag var ju tvungen att sticka till jobb. Satte igång maskinen igen men UTAN lurven. Men det jag kunde se var att allt var fortfarnde dassigt gult . Har för mig att jag läst någonstans om att man kunde använda klorin. Men jag är inte helt säker....
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    SmillaMilla skrev 2009-09-25 08:57:52 följande:
    Nej fy vad trist. Vad tror du om sådana där color cather eller vad det nu hette. Reklam i tv om lappar som man lägger i tvättmaskinen som fångar upp färgerna.
    Ja, det värsta är att jag har sådana hemma men missade lägga i en! *trött i mössan* Men det kanske funkar i efterhand?? Värt att prova iaf. Tack!!!
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    SmillaMilla skrev 2009-09-25 09:01:56 följande:
    Ja men borde de inte funka efteråt också. Som sagt var värt ett försök. Jag skulle testa det innan klorin. Klarade sig lurven?
    Ja, jag tror det...min fokus försvann från lurven och till all min andra tvätt.

F-n f-n....vad sur jag är på mig själv.
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    Incommunicado skrev 2009-09-25 09:10:05 följande:
    dagens köp, älskar schackrutorna:www.trendsales.dk/main.asp?site=view_item&id=... jag röstar för att du testar vanish också för att få rätsida på kläderna, det funkar på allt utom citrus, så färg borde det ta på.  Ta colorcatcher först, el allt i ett stackare...  *fikapaus*
    Häftig tröja!!!

Ja, ska testa vanish när jag kommer hem. Tack!  När jag stod där imorse så blev det nog total blackout. Jag har ju vanish hemma oxå...... Gosh! Var har hjärnan tagit vägen.... Hoppas jag kan rädda trains & starströjan samt babushka leggings och gud vet vad mer som fanns med....

Förra veckan köpte jag leverpastej och morgonen efter ville Mattis ha det på sin macka. Kunde inte hitta den i kylen så jag trodde den kanske åkt ur påsen i bilen och den legat där hela natten. Men sen på em när jag kom hem från jobb hittade jag den. Hade lagt den i lådan där vi har grönsaker. Hur tänkte jag där??? Men det är ju sånt som händer.
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    lillronya skrev 2009-09-25 09:18:19 följande:
    Ser att du passar bra in i förvirrade gänget här.
    Ja, skönt att man inte är ensam. Än så länge hittar jag hem oxå iaf......
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    Rååsa Smurfen skrev 2009-09-25 09:23:41 följande:
    denna är jag lite sugen på nån som vill köpa den så Tara kan ärva den sen är lite för stor även till nästa sommarwww.trendsales.dk/main.asp?site=view_item&id=...);b=molo$;&sort=ID%20DESC&status=5&title=Molo-Sød- stropkjole
    Härlig! Tyvärr är min dotter förstor för den.
    Pluttan & Plutten
  • Morty

Åh kom på är inte Raihana en riktig tvättguru?? {#lang_emotions_dreamer} Ska ta och kolla med henne.

Pluttan & Plutten
  • Morty
    Jes sica skrev 2009-09-25 09:45:15 följande:
    Hej flickor!!!Nån som kolla lyxfällan igår? Var några med som jag vet vilka de är som bor i samma stad. Shit vilka människor dessutom vet jag att tjejen fortfarande shoppar. Idag bär det av till ikea ska byta ut alla möbler i Kevins rum det ska bli vitt och fint Ska även försöka in en sväng på po.p
    Ja, jag såg det. Hon verkade inte ta tills hur deras verklighet såg ut......trots Lyxfällan besök.

Åh skoj med lite IKEA och PO.P shopping.
    Pluttan & Plutten
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14