Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

saturnina skrev 2009-09-28 09:37:17 följande:
    En fråga ang lurvoveraller till barn som går. När har ni på dem? Blir det inte smutsigt? Jag skulle gärna själv köpa en till lillan, men känner mig tveksam till användning.
    Vi använder lurvoverallen vid bilåkande, om vi bara ska en runda till affären och liknande. Men även under skaloverallen under hösten och milda vinterdagar
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    Rååsa Smurfen skrev 2009-09-28 10:39:39 följande:
    jag är nyfiken på hur mycket höst och vinter ytterkläder totalt alla har här med lurvar och allt 
    haha, ja ska vi fixa en lista på det
  • Busbellan

Ok, min lista då

Ella har
    *3 lurvar
    *en lurvoverall
    *hummeloverall
    *molooverall
    *katvig regnoverall
    *sen några icke märkes jackor och överdragsbyxor

August har
    *två lurvar
    *MAT jacka+termobyxor
    *och några jackor och överdragsbyxor till

Nora har bara ett danskt ytterplagg, en lurv

• Busbellan
    Busbellan skrev 2009-09-28 10:50:54 följande:
    Ok, min lista då Ella har*3 lurvar*en lurvoverall*hummeloverall*molooverall*katvig regnoverall*sen några icke märkes jackor och överdragsbyxorAugust har*två lurvar*MAT jacka+termobyxor*och några jackor och överdragsbyxor tillNora har bara ett danskt ytterplagg, en lurv
    Ja, och så en hummeljacka på väg hem till Ella då
  • Busbellan
    Flock skrev 2009-09-28 11:48:14 följande:
    Vi har varit på öppna förskolan så därför tog svaret lite tid Ja, det tog tid innan han fick krafterna åter. Om jag inte minns fel fick han inte penicillen första veckan och doktorn ville han skulle vara hemma så länge för att hämta sig och det behövdes verkligen. Han låg i soffan i stortsätt hela tiden, orkade ingenting.Hoppas att Ella får det lindrigare så du inte heller missar för mycket i skolan och hon inte går ner sig för mycket..
    Tack för ditt svar!!
    Ella fick ju penicillin i fredags.
    Idag har hon 37,5 i temp, ska man räkna det som feber och stanna hemma nån dag till? Hon känns ju pigg för övrigt även om hon hostar lite.

Om hon behöver vara hemma imorgon är det dock sambon som får stanna hemma, jag har ett viktigt seminarie då
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2009-09-28 11:48:17 följande:
    Nu behöver nog Anton lite snygga tröjor. Tips? Stl 122.
    hmm, inga bra tips tyvärr. Vill ju själv ha tröjor till August, men hittar inget direkt. Ja förutom småfolks tröja med lila äpplen, den fick jag hem häromdagen, men den kan nog inte alla tänka sig till en kille
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2009-09-28 11:53:42 följande:
    Snygg. Skulle ha den till lillkillen men inte anton. Han avskyr lila. Molos tycker jag är så himla dyra. Han biter ju o sliter i sina tröjor. Borde kanske fara till Sverige o Lindex med honom.
    Ja, jag är ofta ganska snål med kläder till August eftersom han tuggar sönder dem, men det har blivit bättre sen vi började pensla på "stopp och väx" på kläderna
  • Busbellan
    saturnina skrev 2009-09-28 11:57:09 följande:
    Fniss, det låter som du har hund.
    *asg* Ja , han kanske har lite hund i sig
  • Busbellan
    JsN skrev 2009-09-28 11:59:41 följande:
    Busbellan, Jag hade lunginflammation (och halsfluss) i följd när jag var i nioårsåldern och minns att jag var hemma från skolan i nästan fyra veckor. Först nästan två veckor sedan tillbaka några dagar innan nästa sjukperiod. Vad jag minns är att min sänka var skyhög och inte normal förrän ett par månader senare. Jag tror inte du ska gå på feber utan helt på allmäntillstånd men minst en helt feberfri dag innan det åter är vardag. Jag tycker nog att 37,5 i sammanhanget ska räknas som feber.
    Tack för att du tog dig tid och svarade!!
    Behöver alla råd jag kan få
    Ja, i vanliga fall hade jag nog antagligen inte ens kollat febern om hon var som hon är nu, alltså känns ganska pigg. Men det finns ju en anledning till att jag kollade och då får man nog räkna 37,5 som förhöjd temp.
    Är ju ganska stor skillnad att orka med en dag på dagis också.
  • Busbellan

Nån som har koll på hur småfolks fleeceoveraller är i storlek? Min syster hade ev. tänkt köpa en, men jag har ingen erfarenhet av dem och kunde inte hjälpa henne storleksmässigt

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14