• Morty

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

SmillaMilla skrev 2009-10-02 10:47:09 följande:
    Var på rådgivningen (bvc) nyss. Svea är inte så liten längre. Trodde hon var 87 lång o vägde 13 kilo. Det stämde inte riktigt Hon är ju 90 cm lång o väger 14 kilo. Jag är helt chockad.
    Ja, rätt som det är så skjuter de iväg.... stora tjejen!!!
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    Busbellan skrev 2009-10-02 10:52:30 följande:
    Personalen på dagis beklagade sig förresten lite idag över att hon inte äter nåt. Nej, jag vet svarade jag, det gör hon inte hemma heller, men vad ska man göra liksom?Tror inte på att påpeka det för henne hela tiden och ligga på om att hon ska äta.Hon får helt enkelt sitta med vid varje måltid och vi lägger upp mat till henne, ibland kanske hon petar i det lite och ibland rör hon det inte alls.Man får väl hoppas att det lossnar nån gång, tills dess får hon väl leva på sin välling
    Nej att hålla på och påpeka får nog bara motsatt effekt. Man vet ju hur man är själv om någon tjatar på en om nåt. Så länge hon inte går ner i vikt så borde det väl inte vara några problem? Sen är / har hon väl varit välidgt sjuk. Sånt påverkar också. Rätt som det är så äter de igen.
    Mattis som blev 4 i maj är 105 och väger 15 kg. Han har varit på den vikten lääääänge nu. Men han äter bra.....han bara är en smalfis.
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    Busbellan skrev 2009-10-02 11:05:39 följande:
    Ja, jag hoppas ju på att när hon blir av med sin hosta som hon fortfarande har av sviterna från lunginflammationen så kanske hon äter igen Visst hon är smal, men det ligger nog i generna också, hennes pappa är riktigt smal.Kommer ihåg Noras siffror vid 4 år, 100 cm och 13 kg Hon väger ju bara ca 20 kg nu som snart 10-åring.Ella följer ungefär Noras kurva när det gäller vikt i förhållande till längd, bara att hon är ca 1 år före Nora, hennes 2-års storlek hade Nora uppnått vid 3 år
    Ja, då följer hon antagligen sina gener. De brukar ju äta om de är hungriga.
    Hoppas hon snart är återställd från lugninflammationen! 
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    solouniko skrev 2009-10-02 11:11:07 följande:
    Fridolina.se har många fina geggamojor Vet dock inte vilken som skulle kunna passa till den lila, jag måste hitta en sen när jag köpt mig en lila lurv Godmorgon! Milla har nu sovit sin förmiddagslur i snart två timmar! I vanliga fall sover hon 45 minuter på förmiddagen bara. Skönt, men man blir nästan lite orolig och måste kolla så hon lever då och då
    Morning!
    Hur gick det igår på bvc med Milla?
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    solouniko skrev 2009-10-02 11:21:22 följande:
    Just ja! Det gick jättebra, höfterna såg helt normala ut så hennes tid i skena verkar vara över Tjohoo! Nästa och sista återbesöket är när hon är 1 år. Men det är bara rutin och läkaren tvivlade starkt på att hon kommer ha problem då Tack för att du frågar!
    Åh vad skönt! Det får väl firas med något nytt klädesplagg??? {#lang_emotions_dreamer} 
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    zuperduperme skrev 2009-10-02 11:20:18 följande:
    ja jag tittade på den. men det är bäst att min otroligt åsiktsfulla gubbe får titta oxå
    ibland är det lika bra att de får säga sitt så slipper man få höra sen att man valde fel samt att de känner sig delaktiga.
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    solouniko skrev 2009-10-02 11:35:10 följande:
    Ja, jätteskönt! Tack Jo on hade höftlux när hon föddes och fick ha skena i 6 veckor, usch vad jag grinade! Haha. Men, det gick ju bra och allt verkar ju vara bra nu iallafall. Min bror och min mamma har massa problem med hoppande höfter hit och dit, så det slipper hon väl i framtiden. Skönt att det går att fixa i tid! Det var ju under sken-tiden som jag fick upp ögonen för molo och alla praktiska bodysuits så det var ju alltid något Där sa du nått  En lila lurv kanske...
    Tja, varför inte lxom.....
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    ängeln83 skrev 2009-10-02 11:38:15 följande:
    Hallå flickor.Äntligen fredag och helg, har precis jobbat mina 4 timmar och hämtat Liam på dagis. Nu ligger han i soffan och myser, ser ut som han ska somna närsom. Vad händer här idag?
    Åh vad skönt att redan ha helg! Jag jobbar några timmar till sen ska jag och barnen åka till badhuset och plaska lite tänkte jag.
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    ängeln83 skrev 2009-10-02 11:43:35 följande:
    Underbart skönt Skulle nog jämt kunna jobba halvtid, alldeles lagom.Härligt med plask i badhuset, jag måste också snart gå dit, alldeles för länge sen nu, men det får vänta tills magen är borta
    Ja, ibland hade jag velat gå ner lite i tid.
    Det börjar närma sig med stormsteg nu ju. Mysigt!!
    Barnen går på simskola på lördagar men sonen behöver öva lite på att flyta. Så då passar det bra idag då jag slutar lite tidigare på fredagar. Sen tycker de det är skojigt att bada = nöjda barn.
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    Busbellan skrev 2009-10-02 11:42:49 följande:
    Nån som har tips på en fin lite tjockare mössa med färgerna gult och rosa/ceriset?
    Tyvärr inte som jag kan komma på just nu. Men ska hålla utkik!
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    Tasha78 skrev 2009-10-03 21:55:56 följande:
    ja verkligen hemsk storm
    Ja, usch ja.
    Busbellan skrev 2009-10-03 21:58:43 följande:
    Idag har jag gett bort Ella äppelmössa från småfolk till lillkusinen på 6 mån. Storlek 110/116 satt perfekt på henne, man kan ju undra hur småfolk tänkt när de märkte mössorna med storlekar
    Shit, de måste ju ha gjort en stoooor miss i sin märkning eller mönsterklippning.
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    lillronya skrev 2009-10-05 22:05:08 följande:
    Egentligen var det inte så farligt. Var bara mellan 20.30 till 13.30, men ändå... Man blir så uttråkad!
    Sådana tillfällen som ofta barn 'blir tillverkade'

Önskar alla som ska iväg på salgen imorgon att ni får en god shoppinglycka!
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    lillronya skrev 2009-10-05 22:11:59 följande:
    KAn tillägga att MÅNGA har påpekat att Anjelin är född 9 månader efter Gudrunstormen.

Inte riktigt samma sak men dottern är född 9 månader efter vårt bröllop.
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    1 och 1 är 3 skrev 2009-10-05 22:14:46 följande:
    Ronya bor på landet = ofta strömavbrott = 5 ungar, Ja, den teorin stämmer ganska bra
    Vi bor oxå på landet men faktiskt inte strömavbrott så ofta = 2 barn

Hoppas det blir roliga adventskalander erbjudande om det nu inte blir Molo salg. Men självklart hoppas jag på Molo salg.
    Pluttan & Plutten
  • Morty

Åhhh vilken massa fin shopping ni gjort!!!

Behöver se lite härliga kläder för att bli på bättre humör och det blev man ju här!! När jag parkerade bilen här hemma idag så säger dottern att det låter konstigt när hon öpplnade dörren. Går dit och jojomensan man hör hur luften retligt pyyyyyyser ut. Tur iofs att man kan lägga på vinterdäcken så jag slipper handla däck just nu. Sen kom mannen hem för inte så länge sen samt att jag får veta att han ska ut med jobbet imorgon och köra gokart. Jag som hade planerat in att gå iväg med några tjejer och testa boxning. Sen nu när barnen la sig så klagar Mattis över ont i öronen och nu har det bara blivit värre. Så han har fått ipren samt att han är jätteledsen. Så nu får jag nog gå in och lägga mig hos honom så han kan försöka koppla av lille gubben.

Ursäkta mitt ot men jag var tvungen att få det ur mig. Tack!

Pluttan & Plutten
  • Morty
    SmillaMilla skrev 2009-10-06 19:57:12 följande:
    BLÄ!!! Stor kram
    Tack! Ja vissa dagar bara blir så. Morgondagen kan bara bli bättre!!!
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    Busbellan skrev 2009-10-06 21:05:52 följande:
    Thea har visst redan fixat den, själv blir jag bara utslängd från FL hela tiden
    Samma här!!! Skrev ett inlägg 3 ggr men blev utslängd varje gång jag försökte posta det.

Thea och grodan & Lillronya: Tack! Nu har mannen iaf varit snäll och fixat nytt däck på bilen. Stor flinta sten som satt sig VÄLDIGT olämpligt. Hoppas bara det går att laga.....

Butte: Supersöta kidsen i bt. Förstår att hon ville ha klänningen på sig när hon skulle sova.

Lillronya: Åhhh men sötaste lilla rosa gosebjörnen då!!!
    Pluttan & Plutten
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14