-
Ja varför kan de inte typ uppfinna en liten karamell som de kan stoppa i sig så de får i sig det lugnande??? Tänk så underbart det vore!!mortillsju skrev 2009-07-11 23:01:29 följande:Usch det är så svårt med de små. Nu sist med S då hon skadat armen trixade en sjuksköterska med henne i säkert 40 minuter med skoj och bus tlls hon drack det lugnande. Så svårt det är med barn i denna ålder
-
hmm aldrig hört talas om! Dricker ju inte kaffe själv, men kan ju alltid försöka få i henne det, men lär väl misslyckas. Ungen tycker ju inte ens om läsk. Mjölk är såklart favortidrycken.Buttelina skrev 2009-07-11 23:07:27 följande:haha lillebror tar en slurk kaffe med följande morgonskit varje morgon prova! det kan ju inte skada! Hoppas hon mår bättre snart! hur längesen var det sen hon bajasade sist?
Men hmm....kanske en kopp kaffe med lite oboy i och lite oatlymjölk?? Kan det bli lite likt chokladmjölk då tror du så hon dricker??
Hon bajsade senast lördags morse enligt min mamma, jag såg henne bajsa senast förra torsdagen. -
Ja övergrepp känns det ju verkligen som när jag praktiskt taget måste ligga på henne för att hålla fast henne medans sköterskan kör upp en tjock lång slang upp i ändan på henne...mortillsju skrev 2009-07-11 23:10:52 följande:Ni borde ju få all hjälp ni kan få i detta läget...inte en fråga om ni sprutat upp ljummet vatten i hennes stjärt. Stackars lillan. Och att du tycker det känns som övergrepp tycker jag tyder på att de kunde gjort det bättre för lilla loppan. Hoppas ni får bättre hjälp om det behövs denna gång.
Nu dör snart batteriet i datorn...ska lägga mig ner bredvid lillan igen o brottas lite med de andra två o se om jag får någon sömn alls inatt eller om det blir som igår. -
jo men precis så är det med Maia. Drickyoghyrt verkar gå hur bra som helst men när hon får chokladmjölk, som hon älskar, så blir hon förstoppad.LA Woman skrev 2009-07-11 23:12:17 följande:Mjölk i sig är ju stoppande även om man inte är allergisk, Felicia blir förstopad direkt om hon får ren mjölk att dricka däremot kan hon äta yoghurt odyl. Hoppas det går bra imorgon!!!!! Lycka till och stor kram!!
För mig är det ju totalt tvärtom...blir jättelös av ren mjölk. Ett glas och jag blir inlagd för blödande diarréer som sist. Men det beror väl på olika sorters allergi o så också antar jag. Annars ska väl mjölk vara just stoppande.
Nu dör datorn när som helst... -
Börjar bli för små, framförallt i ärmlängdGreksmurfen skrev 2009-07-11 23:12:49 följande:kom på en sak du kan inte ta microlaxtippen å fästa på 20ml sprutan??? å ta olivolja eller raps å ljummet atten å fräsa in det så att säga så bajset får till sig att ruckas?? vet ju inte om det går men då får man en bra tipp iaf å en större spruta... lite tjat men ser inte att du svarat maia har 92 i molo bodysuit va? å de e lagom?
-
ja har testat sen du tipsade mig sist, men verkar inte vilja funkatinkerbell74 skrev 2009-07-11 23:13:21 följande:Antar att du testat det mesta, men har du provat messmör? Går att blanda ut i det mesta om man inte gillar det på smörgås.
Hon gilalr det dock på mackan, gör väl lite nytta hoppas jag.
-
Hej hej tjejer...fortfarande hemma...ringde och de sa att vi skulle testa microlax en gång till innan vi åkte in. Nu har Maia fått microlax, druckit en kopp chokladkaffe, jag har irriterat henne med tops och tagit tempen och masserat magen...ingenting.
Men just nu leker hon vilt med kusinerna, som ingenting liksom. Då är det så svårt o åka in akut tycker jag. När man kommer med en pigg unge så brukar de ju titta på en som man är helt dum i huvet som kommer in så...
-
Åker in nu...väskan packad o klar. Lär väl få sitta där hela dagen o vänta på hjälp säkert. Jag hör av mig senare. kram på er och tack för alla råd.
Kaffet gav henne i alla fall energi även om det inte hjälpte mot förstoppningen
-
Godkväll. Upptäckte att lekterapirummet hade en dator med internetuppkoppling så nu fastnade jag här såklart medans Maia leker lite
Vi ligger inlagda...inget resultat ännu trots både Klyx och oljelavemang. Imorgon bitti blir det vattenlavemang. Efter klyxen skrek sig Maia fördärvad...det var hemskt. Hon knep med benen så självklart kom inget ut mer än klyxen som rann med ytterst lite bajs. Sen sov hon helt utmattad i 3 timmar efter det och nu har hon precis fått olja...så jag väntar på effekten. Hoppas F kommer och avlöser mig inatt för jag är helt slut efter denna dagen. Vill hem o duscha o ta på mig rena kläder också...har allt möjligt på mina byxor nu som inte luktar så gott...
-
Movicol och lactulos har vi redan sen innan men nu ska vi ge henne 2påsar/dag istället för "bara" en med Movicol.jompa skrev 2009-07-12 19:14:38 följande:Usch det gör ont in ett mamma hjärta när man läser detta. Hoppas verkligen det släpper snart.Får ni inget med er hem som ni kan ge henne varjedag så hon aldrig blir så här hård?
Och strikt mjölkfri kost, inte minsta mjölkprotein...vi testade ju mjölkfritt ett tag förut o jag tyckte inte det blev någon skillnad men skadar väl inte att testa igen...