Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Blodprovtagningen gick rätt åt helvete här Gick inte alls...hon var inte medgörlig för 5 öre så de ska komma tillbaka senare o ge henne lugnande och sen försöka igen. Åhh jag förstår henne...hon skriker så fort en sköterska eller läkare kommer in i rummet nu efter allt de gjort mot henne.

Nu har jag iaf fått laptopen o dongeln hit så jag kan fördriva tiden lite Man blir ju verkligen uttråkad...men efter de tagit proverna o Maia sovit en liten stund så ska vi sticka ut till wämöparken en stund tänkte jag...innan det är dags för kvällens lavemang. Lite roligt måste hon ju få ha också. Hon är ändå ovanligt lugn...inte alls sitt vanliga stirriga rastlösa jag...istället sitter hon lugnt framför tvn eller pusslar lite eller hoppar lite på studsmattan i lekrummet.

Jag är såååå shoppingsugen...vill köpa något fint till stackars lilla sjuklingen, tips på vad hon ska få??? Behöver inte vara kläder

Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • Zvartaliljan
    snigelina skrev 2009-07-13 11:58:11 följande:
    Nej, vad dumt att det inte gick Men jag förstår henne Vad gillar hon att leka med?
    Hon älskar leksaker där man liksom får "plocka" mycket om du förstår. Pussel, Klossar, låtsasmat m.m
    Sen älskar hon ju mamma pappa barn-leksaker.
    Hon har inget lego duplo...hmm kanske borde köpa något sånt???
  • Zvartaliljan
    1 och 1 är 3 skrev 2009-07-13 12:02:03 följande:
    Jag tycker du ska köpa en dinosaurie!
    hihi finns det typ lego duplo med dinosaurier??? det vore perfekt
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2009-07-13 12:38:00 följande:
    Kikar in en snabbis... En jul köpte jag en paket med nån sorts magneter som går att bygga ihop på olika sätt. Det sysselsatte mina barn lääääänge.
    jo hon har såna på kylskpået med disneyprinsessor som hon tycker om
    Hmm...tror hon fick dom av smurfen om jag inte miss fel?? De leker hon med en hel del iaf
  • Zvartaliljan
    snigelina skrev 2009-07-13 12:41:09 följande:
    www.hikmet.se/Product.aspx?pk_prodid=6177&His...|1618
    Åhhh kan det blir mer PERFEKT??? TACK {#lang_emotions_sunny}
    Hon kommer bli SÅÅÅ glad!!!

Själv lipar jag nu...pratade med syrran...de har avlivat deras älskade lilla Ebbe nu {#lang_emotions_cry} 9 år gammal, vi älskade alla den hunden {#lang_emotions_heart} Men han har huggt flera personer och igår högg han äldsta systerdottern när hon höll i lilla Wilgot. Det fanns inget val...en tidsfråga tills han huggit Wilgot och en 2-månaders klarar ju inte av ett hundbett om det tar på fel ställe...
    Tycker min syster var stark nu...hon har satt sig emot det när vi sagt att hon måste lämna bort honom...vägrat lyssna men gårdagens händelse blev väl droppen som fick henne att förstå att det här går inte...
  • Zvartaliljan
    Rååsa Smurfen skrev 2009-07-13 14:19:46 följande:
    finns faktiskt en sådan stor dino i vä leksaksaffär,en väldigt dyr och ovanlig finns väl typ 2 exempar i sverige ,den rör sig och låter så häftig men blir väl aldrig såld pga  priset . Men den hade Maia älskat tror jag
    haha, kostar? {#lang_emotions_dreamer}
  • Zvartaliljan

Ang. Molos overaller så har Maia en regnbågsoverall i 92 som var lite för stor i vintras (då var hon ca.90cm). Den lär passa perfekt nu till vintern, räknar med att hon är ca.97-98cm då. Men den overallen är från höst07 och de är större än höst08.

Nu till vintern har jag redan 3 overaller En lila Miniature, en lila hummel och regnbågsoverallen. Sen regnbågsjacka + regnbågsbyxor + gröna byxor, idaT röd hippojacka + byxor, Hmm glömmer jag något {#lang_emotions_dreamer} behöver iaf inte handla vinterkläder

• Zvartaliljan
    Rååsa Smurfen skrev 2009-07-13 15:27:19 följande:
    ja du minns inte riktigt flera tusen var det i allafall  här är nummret så kan du ringa o fråga Leksakshuset i Karlshamn AB Tel. 0454-10381
    nä då har jag definitivt inte råd, massa molosar blir det ju
  • Zvartaliljan

Åh syrran är så ledsen o jag känner mig ansvarig efter allt jag sagt...
    Är själv ledsen och saknar honom redan jättemycket...jag tjatade om att hon skulle lämna bort honom, trodde inte de skulle avliva honom. Men det var väl rätt beslut i en mycket tråkig situation

• Zvartaliljan
    Greksmurfen skrev 2009-07-13 15:33:14 följande:
    hejsan hejsan =P...kikar in från jobbet en snabbis=p..... fåttreda på att jag fått ett vikariat nu fram till feb =)...den var på 80% men kan ju inte jobba så mkt med tanke påatt max bara e 8mån... men fick ner den till 60% så glad för jobbet med tanke på att det kanske kan bli fast anställd efter det =)......
    Grattis
    Greksmurfen skrev 2009-07-13 15:43:54 följande:
    ja det e perfekt=) liljan: hur e det med lilla maia???
    Hon sover nu. Lavemang om ett par timmar igen. Klumpen sitter där den sitter...inne på 10e dagen nu
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14