Inlägg från: Mitt livs lycka |Visa alla inlägg
  • Mitt livs lycka

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Kristyr skrev 2009-08-06 22:25:21 följande:
    longing for a little one fina overallen på hennes son. Någon som vet längden på sonen och stl på overall!?
    Han är 80 cm och overallen är en 86:a.

• Mitt livs lycka
    åh min kille början närma sig 80 cm nu för 1½ månad sedan var han 76. SÅÅÅÅÅÅÅ fin blå juh! *löööööööv*Finns det mkt växtmån kvar i overallen?Tyckte inte den såg så tokstor ut?
    Nej, den är absolut inte tokstor - funderar lite över en 92:a... Kanske får åka till en butik och prova en 92:a im bara för att se hur den sitter. Men det är trots allt en del växtmån i grenen nu (en knytnäve som jag hört andra här inne använda som uttryck! ).

Problemet är ju att min son inte har så långa ben så risken med en 92:a är ju att den blir JÄTTElång i ärmar och ben på honom...

Hur mycket växer en 16-månaders per månad ungefär?? *noll koll kokosboll*
  • Mitt livs lycka
    Buttelina skrev 2009-08-06 22:49:04 följande:
    sååå fin är han!! sötnosen i finaste overallen
    Tack! Ja, den blå färgen är helt underbar! William passar så bra i den färgen!
  • Mitt livs lycka
    Mitt livs lycka skrev 2009-08-06 22:47:45 följande:
    Nej, den är absolut inte tokstor - funderar lite över en 92:a... Kanske får åka till en butik och prova en 92:a im bara för att se hur den sitter. Men det är trots allt en del växtmån i grenen nu (en knytnäve som jag hört andra här inne använda som uttryck! ). Problemet är ju att min son inte har så långa ben så risken med en 92:a är ju att den blir JÄTTElång i ärmar och ben på honom...Hur mycket växer en 16-månaders per månad ungefär?? *noll koll kokosboll*
    På bilderna ser den ju ut att vara lite kort i ärmarna men det uppfattade jag dem inte som IRL - får prova igen im!
  • Mitt livs lycka
    Buttelina skrev 2009-08-06 22:53:54 följande:
    är det nån som pratat med mysgrodan de senaste 3 dagarna?? hon svarar inte på mail alls..
    Nej, tyvärr... Men vet någon om det kanske finns någon rabattkod till Mysgrodan??
  • Mitt livs lycka
    solouniko skrev 2009-08-06 22:58:35 följande:
    Kanske man skulle be Sofia ta in rånisarna då? Jag tror inte den blir för liten på Ella, har för mig att de är ganska stora i storlekarna. Fast jag har ju aldrig heller haft någon iofs. Men det är ssååå fin ju! Msåte vi inte ha en sån?
    Nu vet jag inte riktigt om ni pratar om Molos rånarluvor men jag fick hem min idag (min första ever ) och jag tyckte nog att de är tighta i modellen. Köpte en i stlk 2-3 år och den är rätt trög att få på (fast då har ju iofs min son ganska stort huvud...)

Summa summarum så var jag nog inte till någon som helst hjälp inser jag nu!
  • Mitt livs lycka
    Milliz skrev 2009-08-06 23:04:05 följande:
    Hur gammal är din son?
    16-månader
  • Mitt livs lycka
    solouniko skrev 2009-08-06 23:13:41 följande:
    Ja det måste vi nog! Kan säga det åt henne imorgon

Haha okej. Ja, jag tror storlek 1 är rätt stor på min lilla snart 5 månaders tjej med mini huvud iallafall
    5 månader! Ja, då lär ju inte storlek 1 var för litet iaf!
  • Mitt livs lycka
    Buttelina skrev 2009-08-06 23:13:32 följande:
    hummel
    Apropå Hummel:

Har du sett de nya Hummel-overallerna?! Var det fickor på ärmarna även på de gamla/tidigare overallerna?! Tyckte nämligen att det såg lite konstigt ut på de nya men inget jag reflekterat över när jag sett bilder på dem här...
  • Mitt livs lycka

Har Hummel-overallerna kommit till någon svensk shop än?

Någon som vet nåt om Småfolks-overallerna? Vattenpelare? Bra/dålig? Priser? Mannen såg den nya brun/gröna med apple-print och tyckte den var snygg!

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14