Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Morty skrev 2009-07-17 09:43:08 följande:
    Ja, de andra är snyggare va? Får väl ta och rensa i min garderob och barnens där hemma och sälja på T.
    Ja, utan tvekan snyggare
    Dessa var också fina, men de andra var verkligen wow
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    Morty skrev 2009-07-17 09:47:11 följande:
    Ja absolut, ett mycket bra pris du fick!! Ja, de är sötare. De andra bara 'är' känns det som i jämförelse iaf. Samma känsla som jag fick. Förresten, lycka till med kalas nr 2 idag. Perfekta dagar att kalasa på!
    Ja, vi valde sommarens finaste dagar

Måste vara vanligt att det är fint väder vid den här tiden, sommaren -07 när Ella föddes var det ju urusel sommar, men den 16/7 var det strålande som hela dagen (då vi visserligen satt i bil och instängda på massa olika sjukhus hela dagen)
  • Busbellan
    Morty skrev 2009-07-17 09:53:37 följande:
    Måste ju vara p g a eran solstråle  som det alltid är fint den 16 juli.
    Ja, självklart
  • Busbellan
    lillronya skrev 2009-07-17 11:36:15 följande:
    Hoppar in snabbt.De fina moloanorakerna kostar 1200 i Sverige  och annacill beställer hem. Funderar skarpt!
    Åh, den svarta hade Nora varit sååå fin i, funderar på den faktiskt
    Men det kanske är dumt med molo ytterkläder till henne i vinter. 128 blir kanske för litet och 140 är ju jättestort
  • Busbellan
    Morty skrev 2009-07-17 11:45:09 följande:
    Nu har BoR fått upp sina bilder på ytterkläderna. Fast det kanske ni redan sett.....
    nej det hade inte jag sett i alla fall *springer och tittar*
  • Busbellan

Usch, jag gillar inte den gröna färgen på overallen, hade velat ha starkare grön *duckar*

• Busbellan
    Morty skrev 2009-07-17 11:50:28 följande:
    Ja, trots att jag älskar grönt så vill jag ha mer...hmm vad ska man säga knallgrönt? Typ som gräset är på våren när det börjar växa. Jag vill att barnen ska synas när de är ute och leker på gården.
    Precis min tanke
    Nora hade de ärtgröna termobyxorna förra vintern, det var en underbar grön.
    Denna gröna som finns i år känns mer "vanlig" om man kan säga så
  • Busbellan
    Morty skrev 2009-07-17 11:58:24 följande:
    Mmm....tyvärr. Hade hoppats på något skoj till Mattis. Härligt med ärtgröna termobyxor.Förresten, du som har äldre barn. När började du med jacka & termobyxa. Moa börjar förskoleklass nu till hösten och jag funderar på att bara ha ett par termobyxor hängades på skolan. Eller man ska fortfarande köra på overall?
    Vi började med jacka och termobyxor när Nora var 5 år tror jag det var. Det året hade hon både overall och jacka+termobyxor.
    När hon började förskolekllass hade hon bara jacka och termobyxor.

August blir ju 6 år i år, men kommer gå ett år till på dagis. Jag har köpt jacka och termobyxor som han ska ha i vinter, men jag tror även overallen han hade förra vintern passar i år också
  • Busbellan

gokväll tjejer, tittar in en snabbis innan sängen väntar.
    Tänkte höra om nån har några bra tips mot myggbett. Myggen verkar gilla Ella, hon har minst 50 myggbett på sin lilla kropp och alla blir jättestora.
    Har nog gjort av med nästan en halv tub xylocain nu ikväll

• Busbellan
    FlowerPowerMama skrev 2009-07-17 23:10:39 följande:
    Usch, stackarn! Har inga tips, men min E har också jobbigt med myggen, får skitstora bett, halva hennes underarm svullnade till dubbla storleken igår tex...Vad är Xylocain? Något receptfritt?
    ja, det ser så jobbigt ut, hon hade jättesvårt att somna ikväll. Ser ju ut som hon har vattkoppor
    xylocain är en receptfri bedövande salva som kan hjälpa litegrann
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14