Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

RååSa BuBBlan skrev 2009-07-13 21:34:16 följande:
    De ser ut att vara "pojkmodellen" alltså inte samma färg på kontrasterna på bakfickan.. Annars är de samma blå velour
    Aha, så kanske inget då. Tack.
  • SmillaMilla
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-13 21:35:25 följande:
    Vad söker du för plaggtyp?
    Gärna baby tröjan. Eller tunika. Gul/vita leggins har jag på kommande.
  • SmillaMilla
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-13 21:38:46 följande:
    Hm.. Vet ingen på rak arm tyvärr.. Men kan hålla span.. 92?
    jepp 92. Tack för att du håller span.
  • SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2009-07-13 21:39:12 följande:
    klandrar mig själv lite...borde verkligen åkt in tidigare I fortsättningen blir det att åka in bara det går mer än 3 dagar...sluta leva på hoppet om att hon ska lösa det själv o bara åka in! Jag kände själv nu ikväll med plastad handske med lillfingret...det är fortfarande rätt hårt trots alla lavemangen...hoppas vattenlavemanget imorgon bitti mjukar upp det tillräckligt så den ska glida ut...för glida ut så hon inte kan knipa längre är det som behövs, för hon hjälper absolut inte till, hon kniper stenhårt hela tiden
    Stackars lilla gumman. Stor dino kram till henne.

Har inte läkarna nu börjat överväga att plocka ut klumpen. Här brukar de tydligen göra det om det inte kommer med lavenemang. Håller så klart tummarna att det inte skall behövas.
  • SmillaMilla
    BebeonBoard skrev 2009-07-13 21:40:41 följande:
    I alla fall Reima upplever jag som tunnare, även IdaT. Inte så att barnen fryser men det är väl som med alla plagg i funktionsmaterial...inte direkt som bävernylon, om det ens finns fortfarande??? Kan tyvärr inte glädja dig med roliga färger på Reima, förhoppningsvis kommer det liiite roligare till denna vintern. Jag har en i svart...boring men bra!!
    Åhhh jag som älsar Sveas reima. Hallonröd/råsa. Äslakar den. Fick massor av komentarer med den.
  • SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2009-07-14 12:22:00 följande:
    Kikar in, inget nytt mer än att morgonens lavemang var det värsta hittils, en hel halvtimme tog det för de kom inte förbi den hårda klumpen och Maia var ju inte direkt samarbetsvillig, hon låg i min famn på sidan o jag höll i henne men till slut la sig sköterskan över henne för att kunna hålla fast henne, vilket ju resulterade i att jag fick hela deras sammanlagda tyngd på min mage och Maias armbåge rätt in...gjorde skitont o jag blev riktigt rädd för bebisen där och mådde illa som satan...men den som spydde till slut var stackars lilla Maia
    Åhhh fy! Stackars liten. Måtte det komma något nu. KRAM
  • SmillaMilla

I dag fick jag fiiin post i lådan

Finaste molo tröjan ever. I blå velour o råsa vantar på. Så himla läcker till molos råsa velour byxor. Blir kvällens grill klädsel så bild kommer senare

Det kom även ett par gul/vita prickiga molo leggins o två lindex shorts. STORT tack igen bsubellan!

• SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2009-07-14 14:08:33 följande:
    inget än... På torsdag är det dags för läkar/psykologtid för utredning av ev. beteendestörning. Känns som jag inte riktigt orkar med det just nu...funderar på att avboka... Samtidigt vet jag ju att förstoppningen även kan vara kopplad till detta så det vore bra o utreda men blir ju så mycket på en gång denna veckan i så fall...
    Oj alltså nu hänger jag inte med. Skall de testa om Maia har någon bettendestörning? Låter som en jobbig utredning, men kanske psykologen kan hjälpa till med detta också. ring och hör med dem.
  • SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2009-07-14 14:18:25 följande:
    Det har ju varit på gång sen innan historien med denna förstoppningen...sen 3-årskontrollen på bvc då sköterskan tyckte att Maia inte betedde sig "normalt" och när hon ringde och pratade med dagispersonalen så spädde de på hennes misstankar och därmed ska det startas utredning.
    Okej, men det kan ju så klart vara bra att titta upp då.
  • SmillaMilla

Råsabubblan: Supersöta ida, hon passar verkligen i svart hår

Ronya: Hääääärlig suit o cool kille i den.

Stargirl: Fiiiin klänningen var till legginsen. Kanske man borde ha den också {#lang_emotions_embarassed}

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14