Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Zvartaliljan skrev 2009-07-28 13:34:28 följande:
    haha oj vad du skulle se denna bebisens låda typ bara tjejplagg Förutom lite dinosar, men de är unisex enligt mig, dock inte enligt sambon Har fått sambon att gå med på att hon ska heta Liliana nu o inte bara Lili, men hon ska förstås kallas för Lili
    haha, ja du är värre än mig du har ju redan bestämt dig för att det är en tjej!  Kommer du att kunna ställa om dig sen? Ska du göra könsUl eller ev få en chock på BB?
    stolt mamma till Damien (070913) och en bebbe på G (BF 11 nov)
  • Damien och Adrian
    Mawe123 skrev 2009-07-28 16:36:54 följande:
    Jag undrar om någon har tips på byxa som passar till ej sikke lejs gröna tröja med älg på magen?
    Damien brukade ha den i våras, få se nu... jeans förstås, men jag tror även att Molos stjärnbyxa i grönt, cuba cars och Dalmatinerbyxan är fina till...
  • Damien och Adrian
    SmillaMilla skrev 2009-07-31 18:25:45 följande:
    Åhhhh den lila var ju ursnygg. Men varför envisas de med dessa farliga luvor?
    Damien har med luvor hemma, älskar det, tycker det är snyggt, men såååå opraktiskt på t ex dagis, så jag kör ofta två olika...

den lila är suverän, grå trist, been there, done that....{#lang_emotions_dreamer}
  • Damien och Adrian
    Stormis skrev 2009-07-31 18:30:54 följande:
    Oh, du kommer bli poppis idag som länkade till de fina .Den lila är underbar, men med 2 lila lurvar och en Lila tovad OkkerGokekr så räcker det nog . Tur att jag inte älskade den rosa. På bild iaf... Grå blir för trist till K, men lillebror . Men som sagt, synd att de lagt ner fodret...
    ja synd med fodret.... Tycker också att lurvisarna är få, det bör väl koma fler om jag minns rätt??? I katalogen har de ju en fin blå med rosa kant som jag vil ha.... men houseofkids skrev att de tagit in allt. Kanske inte allt kommit? *hoppas*

SmillaMilla skrev 2009-07-31 18:30:35 följande:
    shop.curiosa.dk/group.asp?group=390Svea skall abolsut få den lila/gröna velour klänningen o tröja i råååååsa. Och ja.... typ allt för jag älskar dessa ränder.
    ja rosa var fint, köper om jag får tjej, kanske blir det lila/grön tröja el velourbyxa til Damien men jag har tröttnat lite på ränder till honom...
  • Damien och Adrian
    Stormis skrev 2009-08-02 13:36:52 följande:
    Tror du . Jag lägger ut en del ikväll. Dock ganska mycket nytt fr salger som jag ångrat mig på. De är kanske lite stora till din lilla, men det finns nog en hel del ändå. Men så kommer det mer framöver. Säger till dig då med, det är med ångest jag inser att vi får lillebror och detta inte får bli använt nåt mer här... Fast å andra sidan öppnas ju hela pojkvärlden för mig istället . Go anledning till att handla nytt sitälletf ör att spara .Skönt att vara ledig. Själv är jag halvkass idag och har skickat iväg familjen. Perfekt att sitta med T. Har bara en veckas semester kvar, sen är det tillbaka till jobbet. Fast sen blir jag nog "ledig" igen from oktober så det känns ok.
    får jag tjej i november så kanske vi kan byta eller iaf så ser du massa killnytt på T som jag måste sälja! Har samlat på mig massa men inte så mkt tjejgrejer...

könsUL på onsdag, hoppas det ger klarhet!
  • Damien och Adrian
    Stormis skrev 2009-08-02 13:47:02 följande:
    Ha ha, absolut! Det jag köpte som unisex vid första graviditeten blir väldigt pojkigt när man får en tjej så du kommer nog sälja en hel del om det blir lillasyster . Dessvärre har jag knappt nåt litet i tjej kvar, mest fr 74. Å dessutom köper väl du bara helt nytt?Var det förresten du som snattade den lilavita Katvigvelouren på Babyshop (klänning stl 80). Jag var spekulant på den, men satt och hoppades på att den skulle vara kvar etttag och råka ut för en prissänkning, men oops så var den borta .
    ja det var jag som tog den! Jag fick lite panik när jag insåg att de var slut i alla butiker och jag har suktat efter en sådan sedan jag blev gravid. Är det en grabb så får butiken tillbaka sin klänning så då har du en ny chans..

Ja jag köper bara nytt men jag köper stlk 74 och 80 också redan. Jag har massa fina molokillgrejer i stlk 50-86. Både nytt och begagnat. Ska snart lägga ut ett par av de större plaggen, jag tänker nog inte återanvända så mkt även om det blir pojk, men de små sitter jag på tills ungen ploppat ut.

KönsUl som visar tjej, KAN ju vara fel så grabbkläderna håller jag på ett tag, men oj vad jag skulle köpa klänningar och annat sött om det visar tjej på onsdag!
  • Damien och Adrian

Har precis lagt en liten beställning på BoR, köpte cartoon/stars väpnarluva och lite Katvigsockar.

På tal om sockar, har IdaT komit ut med sina i svenska shopar - vilka i så fall?

• Damien och Adrian
    Stormis skrev 2009-08-02 14:34:45 följande:
    Smart att köpa den inom gränsen för de två karensveckorna . Tror att den finns kvar i 86 hos Busloppan med? Men du, du gör ett köns-ul, men litar inte riktigt på det alltså? Jag kör friskt på pojk som de sa att det är och skulle det visa sig att de hade fel så får jag väl shoppa nytt då. Känns inte som nån förlust oavsett . Fast jag måste erkänna att lillebrors garderob växer i ganska frisk takt . Mer 86 då, det andra är ju för stort .
    86 är ju liite stort alltså om man ska ha klänning till en liten bebis. Så jag satsade på 80, hade eg velat ha stlk 62 el 68 men det finns ju inte...

Angående könsUl så liotar jag på det till 100% om det är en grabb, om det är tjej så är det 95% säkert, stämmer oftast men det finns de som köpt massor med rosa fluff och blivit chockade. Så visst ska jag "lita" på det men visar det tjej ska jag hålla dörren öppen... På Damien såg man tydligt en snop det var 100% säkert!
    Stormis skrev 2009-08-02 14:35:28 följande:
    Inte sett nårgra, men Busloppan köpte ju hem mååånga färger förra gången. Smart butik!
    ska kolla där ibland då! Såg du föresten vad jag nyss la in i BT? {#lang_emotions_dreamer}
    Buttelina skrev 2009-08-02 14:38:47 följande:
    ingen mer än litenpålandet som fått in nya katvig?
    åh har de fått in????? *rusar*
  • Damien och Adrian
    Incommunicado skrev 2009-08-02 14:44:42 följande:
    86 är ju liite stort alltså om man ska ha klänning till en liten bebis. Så jag satsade på 80, hade eg velat ha stlk 62 el 68 men det finns ju inte... Angående könsUl så liotar jag på det till 100% om det är en grabb, om det är tjej så är det 95% säkert, stämmer oftast men det finns de som köpt massor med rosa fluff och blivit chockade. Så visst ska jag "lita" på det men visar det tjej ska jag hålla dörren öppen... På Damien såg man tydligt en snop det var 100% säkert! ska kolla där ibland då! Såg du föresten vad jag nyss la in i BT? åh har de fått in????? *rusar*
    snopp heter det ju... {#lang_emotions_embarassed}
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14