Inlägg från: Raihana |Visa alla inlägg
  • Raihana

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Hoppar in lite snabbt innan jag lägger mig!
    Har legat dålig med allergi hela dan, så jag såg inte så mycket fram emot att få folk på fika på kvällen (min födelsdag), men maken hade fixat överraskning med smörgåstårtor, chokladmousse tårtor och en massa smaskens.
    Blev sååå glad, skönt att slippa fixa till en själv.

• Raihana
    Emmsan skrev 2009-09-22 21:33:53 följande:
    gokväll pölsekärringar shoppar ni nåt????
    Inte nu, men började morgonen med att hoppa 2 lurvbraLLOR TILL växalådan
  • Raihana
    nikki2006 skrev 2009-09-22 21:43:59 följande:
    grattis grattisoch krya på dig
    Tackar
  • Raihana
    1 och 1 är 3 skrev 2009-09-22 21:45:19 följande:
    HEJ!!! Vilken man! Ska bli spännande att se vad min hittar på.. jag fyller år på tisdag och han har frivecka, de blir inga paket de har vi bestämt då vi har lite annat att prioritera nu men frukost på sängen hade ju varit mysigt
    Ja, jag blev riktigr förvånad, alltid jag som fixar på allas födelsedagar men hade ingen lust och ork till min egen, så han slog på stort. Blev glad ända in i själen!!

Hoppas maken din hittar på ngt skojsigt som gör dig glad!!
  • Raihana
    nikki2006 skrev 2009-09-22 21:45:58 följande:
    härligt
    Jäpp, så letar ngn lurvbrallor i stl. 92 så kan ni svära på mig som tog dom
    1 och 1 är 3 skrev 2009-09-22 21:46:25 följande:
    Grattis skulle jag givetvis oxå skriva
    melizza skrev 2009-09-22 21:46:31 följande:
    Grattis på födelsedagen!!!
    Tack
  • Raihana
    1 och 1 är 3 skrev 2009-09-22 21:52:22 följande:
    Köket till nya huset kommer förmodligen så ja, vi lär väll tillbringa vår kväll/natt i källaren med skruvdragaren i högsta hugg
    Inte det sämsta säg!!

Näe, nu ska jag natta mig gonatt era goa Pölseladies!!!
  • Raihana
    Rååsa Smurfen skrev 2009-09-22 22:04:51 följande:
    Grattis på födelsadagen Raihana
    Morty skrev 2009-09-22 21:55:07 följande:
    RååSa BuBBlan skrev 2009-09-22 22:04:07 följande:
     GRATTIS PÅ FÖDELSEDAN RAIHANA
    Tackar!! Näe, sängen och kurera sig var det!! Nattis
  • Raihana

Släpar mig in här mitt i natten!
    Hela familjen har varit dunder sjuka sen 1v. typ.
    Börjar dock bli bättre nu efter lite penicillin och hostmedecin...

Har inte hoppat ngt på över 1v.

Läste tillbaka lite och såg att ni diskuterade amning!
    Jag är också helt slut, Mini total vägrar att sluta. Har provat ALLT.
    Tyckte det gick framåt lite ett tag men har nu gått tillbaka igen.
    Hallå hon är 18 månader och vaknar fortf. 4-5 ggr/ natt

Nu har jag gnällt färdigt
    Ha det så gött, har saknat er!!!

• Raihana
    Rååsa Smurfen skrev 2009-09-30 00:36:48 följande:
    Tara ammade jätte länge och vaknad många gånger på natten .Hon ville absolut inte sluta amma ,vi började att sluta på dagen ,problemet var okså att hon inte ville äta mat ,så jag var lite orolig för att sluta amma helt ..Men till slut bestämmde jag mig nu få det vara slut ammat och det var såklart jobbigt  den första veckorna ,då hon skrek flera timmar varje natt och jag sen skulle vakna tidigt för att sonen skulle till skolan ,så i veckorna körde  ett ex antal uppvak med skrik och den tillslut lite amning och sen sov hon till morgonen.På helgerna var jag sten hård och tror det kom ett lov i mellan okså och sen var jag fri så kanske det tog 2 veckor
    Ja, jag har försökt att vara stenhård också.
    Får hoppas på att hon börjar äta ordentligt dagtid snart.
    SmillaMilla skrev 2009-09-30 06:15:48 följande:
    God morgon!Svea har jag inte kunnat amma mer än någon månad, hon slutade med ersättning/välling på natten för bara några månader sedan. Hon blev två år den 11 september. Men vaknar fortfarande ca 5 ggr varje natt. Så du kanske inte skall ha för stora förhoppningar om att hon skall sova bara för att hon slutar amma. Tyvärr.
    Mini tar ju varken välling eller gröt så jag förstår att hon blir hungrig på natten, men det tär ju på en.
    Har inga förhoppningar om att hon ska sova hela natten alls, mina stora på 4 och 5 år sover fortf. inte hela nätter.
    Vill bara att ngn annan än jag ska kunna ta henne på nätterna. Så man kan turas om att vakna.
    JuliaochNelly skrev 2009-09-30 07:14:09 följande:
    gumman lilla stackars erser ni pratat amning...Nelly ammade tills hon var 1 1/2 och då fick jag sluta för ungen vägrade äta något annat. Lillebror däremot slutade då han var 9 månader självmant då dög inte mammas tutte mer. godmorgon alla föresten

Har ju blivit ännu värre nu när hon varit sjuk, hon vill ha tutte hela tiden
    Kommer ni på söndag?
    Tasha78 skrev 2009-09-30 07:47:51 följande:
    ni som ammade länge hur gjorde ni med annan mat gav ni det med eller var det bara amning
    Ger henne självklart annan mat, men däremot så är hon inte så intresserad av det och äter inga mängder.
  • Raihana
    Rååsa Smurfen skrev 2009-09-30 12:24:08 följande:
    fast Tara började inte äta ordentligt förren hon inte ammade alls   jag väldigt orolig att sluta helt eftersom hon inte åt varken ,välling eller gröt  fast hon var hungrig ... tack vare att hon började dagis började hon äta  ,fast först åt hon inte där heller ,var alltid glad när det var dags för att sätta sig vid bordet och äta och plocka till sig lite av varje glatt men åt dock inget    sen så sakta sakta  började hon med nån ärta åtgången typ och nu äter hon bra inte  minst och inte mest  men bra
    Ja, jag får hoppas på att hon börjar äta lite mera snart.
    Finns ju vissa saker hon verkligen vräker i sig så jag får hårdköra på dom rätterna ett tag.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14