Rååsa Smurfen skrev 2009-09-30 00:36:48 följande:
Tara ammade jätte länge och vaknad många gånger på natten .Hon ville absolut inte sluta amma ,vi började att sluta på dagen ,problemet var okså att hon inte ville äta mat ,så jag var lite orolig för att sluta amma helt ..Men till slut bestämmde jag mig nu få det vara slut ammat och det var såklart jobbigt den första veckorna ,då hon skrek flera timmar varje natt och jag sen skulle vakna tidigt för att sonen skulle till skolan ,så i veckorna körde ett ex antal uppvak med skrik och den tillslut lite amning och sen sov hon till morgonen.På helgerna var jag sten hård och tror det kom ett lov i mellan okså och sen var jag fri så kanske det tog 2 veckor
Ja, jag har försökt att vara stenhård också.
Får hoppas på att hon börjar äta ordentligt dagtid snart.
SmillaMilla skrev 2009-09-30 06:15:48 följande:
God morgon!Svea har jag inte kunnat amma mer än någon månad, hon slutade med ersättning/välling på natten för bara några månader sedan. Hon blev två år den 11 september. Men vaknar fortfarande ca 5 ggr varje natt. Så du kanske inte skall ha för stora förhoppningar om att hon skall sova bara för att hon slutar amma. Tyvärr.
Mini tar ju varken välling eller gröt så jag förstår att hon blir hungrig på natten, men det tär ju på en.
Har inga förhoppningar om att hon ska sova hela natten alls, mina stora på 4 och 5 år sover fortf. inte hela nätter.
Vill bara att ngn annan än jag ska kunna ta henne på nätterna. Så man kan turas om att vakna.
JuliaochNelly skrev 2009-09-30 07:14:09 följande:
gumman lilla stackars erser ni pratat amning...Nelly ammade tills hon var 1 1/2 och då fick jag sluta för ungen vägrade äta något annat. Lillebror däremot slutade då han var 9 månader självmant då dög inte mammas tutte mer. godmorgon alla föresten
Har ju blivit ännu värre nu när hon varit sjuk, hon vill ha tutte hela tiden
Kommer ni på söndag?

Tasha78 skrev 2009-09-30 07:47:51 följande:
ni som ammade länge hur gjorde ni med annan mat gav ni det med eller var det bara amning
Ger henne självklart annan mat, men däremot så är hon inte så intresserad av det och äter inga mängder.